„Karštųjų“ hečbekų gerbėjai šiuo metu rinkdamiesi sau tinkamą modelį jaučiasi, lyg būtų užsukę į madingą šviežios kavos parduotuvę, kurioje atrodo, jog pasirinkimų galimybės yra neribotos.
„Ford“ norėdama įtikti itin plačiai vairuotojų masei, naująjį „Focus ST“ kūrė atsižvelgdami į dviejų vairuotojų tipų poreikius.
Pirmasis – tradicijas puoselėjančio sportiško hečbeko vairuotojas, kuris nori puikiai valdomo, greito, dinamiško ir kaimynus žadinančio hečbeko. Tuo tarpu antrasis vairuotojo tipas yra gerokai racionalesnis. Jam rūpi mažos kuro sąnaudos ir puikus dinamikos bei valdymo savybių santykis.
Pirmam vairuotojo tipui „Ford“ pasiūlys 2,3 litro, keturių cilindrų „EcoBoost“ variklį, kuris šiame modelyje išvystys 280 arklio galių esant 5500 aps/min. ir net 420 Nm sukimo momentą esant 3000 - 4000 sūkių diapazone.
Priekinius ratus sukantis variklis buvo aprūpintas mažos inercijos, dviejų kanalų turbina, kuri, gamintojo teigimu, greičiau įsisuka ir pasiekia reikiamą efektyvumą. Viso to nauda? Optimaliau veikiantis variklis ir gerokai mažesnis turbinos vėlavimas į akceleratoriaus komandas. Be to, nuo šiol „Focus ST“ bus komplektuojamas su elektronikos valdomu vožtuvu, kuris atsidarys pasiekus tam tikrą oro slėgį ir išleis išmetimo dujas aplink turbiną.
„Focus ST“ su šiuo varikliu iki 100 km/val. turėtų įsibėgėti per mažiau nei 6 sekundes.
Antro vairuotojo tipui bus skirtas 2 litrų, keturių cilindrų dyzelinis variklis, išvystantis 190 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą 2000-3000 sūkių diapazone. Tuo tarpu 360 Nm sukimo momentas bus pasiekiamas tachometro rodyklei kiekvieną kartą perlipus 1500 sūkių ribą.
Nepriklausomai nuo to, kuriam vairuotojo tipui priklausote, benzininis arba dyzelinis variklis galės būti komplektuojamas su 6 laipsnių mechanine arba su 7 laipsnių automatine pavarų dėže. Norime pabrėžti, jog tai ne dviejų sankabų transmisija, o senamadiška, bet laiko patikrinta automatinė pavarų dėže, kuri turėtų būti gerokai patikimesnė negu anksčiau naudotos konfigūracijos.
Pirmą kartą „Focus ST“ istorijoje automobilis naudos elektronikos valdomą riboto praslydimo diferencialą, kurį „Ford“ specialistai gavo iš „Borg Warner“.
Priekyje sumontuotas diferencialas variklio išvystomą sukimo momentą tarp priekinių ratų paskirstys priklausomai nuo gautų duomenų iš gausybės daviklių, kurių dėka diferencialas turėtų užkirsti kelią nereikalingiems ratų prasisukimams.
280 arklio galių aprūpintą „Focus ST“ sustabdyti padės 330 milimetrų skersmens priekyje ir 302 milimetrų skersmens stabdžių diskai, kurie net ir patekę į didžiausio nutrūktgalvio rankas neturėtų perkaisti nuvažiavus kelis „Nemuno žiedo“ trasos ratus.
„Ford“ atsižvelgdama į užkietėjusių šios markės gerbėjų atsiliepimus, į naujos kartos „Focus ST“ įdiegs automatinę sūkių padidinimo sistemą, „Track“ važiavimo režimą, „Launch Control“ funkciją ir adaptyvius amortizatorius, kurių veikimo parametrai keisis kas dvi milisekundes.
Automobilio kainą gamintojas paskelbs artimiausioje ateityje.
Pagrindinių konkurentų duomenys:
Modelis | Hyundai i30 N | Honda Civic Type R |
Variklis | 2.0 T-GDI | 2.0 VTEC Turbo |
Variklio tūris (cm3) | 1998 | 1996 |
Cilindrų/vožtuvų skaičius | 4/16 | 4/16 |
Maksimali galia | 274/6000 | 320/6500 |
Maksimalus sukimo momentas | 353/1450-4700 | 400-2500-4500 |
Pavarų dėžė | 6 Mechaninė | 6 Mechaninė |
Maks. greitis | 250 | 272 |
Akceleracija | 6,1 | 5,7 |
Svoris | 1429 | 1376 |
Kaina Lietuvoje | 27 990 | 36 190 |
Renault Megane RS | Volkswagen Golf GTI |
2.0 TCE | 2.0 TSI |
1984 | 1984 |
4/16 | 4/16 |
280/6000 | 245/5000-6700 |
390/2400 | 370/1600-4300 |
6 Mechaninė | 6 Mechaninė |
250 | 250 |
5,8 | 6,2 |
1407 | 1387 |
29 240 | 29 459 |