„Dažnai atidaromos durys ir bagažinė, didelė vidaus erdvė – visa tai tampa kietu riešutėliu bet kuriam inžinieriui. Kurdami „Transit Smart Energy Concept“ mes panaudojome net kelis išmanius būdus taupyti energiją ir vėl jam panaudoti“, – kalbėjo „Ford of Europe” automobilių architektūros projekto vadovas Kilianas Vasas.
Elektrinį „Transit“ sukūrė „Ford“ inžinieriai iš Vokietijos Merkenicho Technologijų centro. Mini autobusas naudoja tą pačią platformą kaip ir „StreetScooter WORK XL“ komercinis automobilis.
„Transit Smart Energy Concept“ įrengta šilumos cirkuliacijos sistema leidžia panaudoti automobilio jėgainės skleidžiamą šilumą salono šildymui ir 65 proc. sumažina energijos sąnaudas salono vidaus temperatūros palaikymui.
Slankiosios šoninės durys atsidaro iki pusės ir tuo pačiu metu automatiškai išjungiamos salono šildymo ir ventiliacijos sistemos. Visų keleivių sėdynės yra šildomos elektra – toks būdas greitesnis nei temperatūros palaikymas šildant orą salone.
Ant stogo sumontuotos šešios 12 voltų saulės energijos baterijos, kurių pakanka salono apšvietimui ir elektros sistemų veikimui. Plastiko skydas atitveria keleivių zoną nuo išlipimo zonos. Dvigubi langai – ventiliuojami. Izoliuotos grindys ir stogas – galinėje mini autobuso dalyje.
Visą šį energijos taupymo ūkį prižiūri ir valdo centrinis kompiuteris, o sistemos veiklą galima matyti centrinėje konsolės dalyje įtaisytoje planšetėje. Vairuotojas gali daugelį parametrų valdyti ir reguliuoti planšetės ekrane.
Toliau plėtojamoje sistemoje numatoma, kad vairuotojas galės valdyti kiekvienos atskiros sėdynės temperatūrą.
„Ford“ ketina dar šiemet pradėti išsamią kelio bandymų programą, papildant ją bandymais vėjo tunelyje.
„Ford Transit“ pagrindu yra sukurtas Vokietijos pašto naudojamas elektrinis furgonas „StreetScooter WORK XL“. „Ford“ Londone, Valensijoje ir Kelne jau bando „Transit Custom“ įkraunamus hibridus.