• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pastaraisiais metais automobilių industrijoje kilusios variklių darbo tūrio mažinimo ir efektyvumo didinimo tendencijos pamažu pasiekia savo piką. Puikus to pavyzdys, naujausias „Ford“ 1,0 litro benzininis variklis su turbokompresoriumi, jau artimiausiais metais gamintojo modeliuose pakeisiantis 1,6 litro motorus.

REKLAMA
REKLAMA

„Ford“ 1,0 litro „EcoBoost“ benzininis variklis su turbokompresoriumi (nuotr. Gamintojo)„Ford“ 1,0 litro „EcoBoost“ benzininis variklis su turbokompresoriumi (nuotr. Gamintojo)

Tai yra jau antrasis variklis „Ford“ kuriamoje „EcoBoost“ motorų gamoje pradėtas montuoti į naujos kartos „Focus“ modelius. Kad variklio darbinio tūrio mažinimas yra pats geriausias būdas padidinti efektyvumą, nurodoma bet kuriame automobilių inžinerijos žinyne, tačiau tam, kad motoras tuo pat metu būtų pakankamai galingas tokiais atvejais taikomi visi šiuolaikinių technologijų pasiekimai. Pavyzdžiui, „Ford“ 1,0 litro variklyje sumontuotas turbokompresorius, tiesioginis degalų įpurškimas ir kintamas vožtuvų valdymas tiek įsiurbimo, tiek ir išmetimo sistemai.

REKLAMA

„Ford“ 1,0 litro „EcoBoost“ benzininis variklis su turbokompresoriumi (nuotr. Gamintojo)„Ford“ 1,0 litro „EcoBoost“ benzininis variklis su turbokompresoriumi (nuotr. Gamintojo)

Gamintojų teigimu, šis trijų cilindrų motoras greitai reaguoja į akceleratoriaus komandas ir turi platų maksimalaus sukimo momento diapazoną tam, kad būtų toks pat patrauklus ir prie dyzelinių variklių pripratusiems vairuotojams. Maksimali jo išvystoma galia siekia 125 AG, o sukimo momentas – 170 Nm diapazone nuo 1400 iki 4500 aps./min. Su pakeltu slėgiu sukimo momentas siekia 200 Nm.

REKLAMA
REKLAMA

Greta solidžios galios charakteristikos ne mažiau įspūdingai atrodo ir vidutinių degalų sąnaudų skaičiai, gamintojo teigimu lyginant su senuoju 1,6 litro 125 AG galios varikliu, naujasis bus 20 proc. ekonomiškesnis. Penkių durų „Focus“ hečbekas su galingesniąja 1,0 litro variklio versija, išvystančia 125 AG galią vidutiniškai sunaudoja 5,0 l benzino 100 km, o anglies dvideginio emisija – 114 g/km. Silpnesnės 100 AG versijos skelbiami skaičiai dar geresni – 4,8 l/100 km ir 109 g/km.

Panašu, inovacijoms šioje srityje tai nėra riba – jau netrukus „Ford“ žada pristatyti vieno litro darbo tūrio mažytį turbininį trijų cilindrų motorą, kurio galia sieks net 177 a.g. Šis variklis debiutuos su naujomis ultimatyviausiomis „Fiesta“ modelio versijomis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų