Filme atskleidžiami lėktuvnešio atsiradimo ir statybos istorijos inovatyvių technologijų žingsniai.
Pirmasis lėktuvnešis buvo pastatytas 1916 metais JAV. Tai buvo 16 tūkst. tonų vandentalpos laivas. Lėktuvo pakilimui buvo reikalingas atitinkamo ilgio kilimo takas, kokio neįmanoma įrengti lėktuvnešyje. Tai reiškia, kylančiam lėktuvui reikėjo suteikti papildomos energijos ir tai buvo padaryta katapultos mechanizmu. Bet nusileidimo klausimas nebuvo išspręstas ir lėktuvams tekdavo leistis į vandenį.
Nusileidimo ant denio ir lėktuvo stabdymo klausimas buvo išspręstas tik 1937 metais.
Karo metais iškilo denio apsaugos nuo priešo bombų klausimas. Medinė denio danga buvo pakeista metalinėmis plokštėmis, kurios labai padidino lėktuvnešio svorį. Taip pat, atsiradus reaktyviniams lėktuvams, iš naujo reikėjo spręsti nusileidimo ant denio klausimus.
Šeštas inžinerinių lėktuvnešio konstrukcijos sprendimų žingsnis – apsirūpinimas energija. Naudojant tradicinį kurą, tekdavo nuolat papildyti jo atsargas. Todėl buvo panaudoti branduoliniai generatoriai ir šiuolaikiniam lėktuvnešiui energijos dabar pakanka 20-čiai metų be papildymo.
Dar vienas inovatyvus inžinerinis sprendimas – lėktuvo statybos technologija. Šiuolaikinis laivas surenkamas iš 160 blokų (modulių), kurių kiekvienas sveria 850 tonų. Surinkimui reikėjo ir nepaprastai galingo tiltinio krano. Lėktuvnešis ir jo gamybos technologija laikoma šiuolaikinio inžinerinio laimėjimo pavyzdžiu.
Filmo scenarijus ir režisūra: Ian Bremner
Filmo pavadinimas anglų kalba: The Largest Aircraft Carrier in The World
Filmo pavadinimas rusų kalba: Avianosec nimic – samyj bolšoj korabl svoego klassa
Filmo trukmė: 48 min.
Žanras: dokumentiniai filmai, 2013 m.
Filmas rusų kalba:
Filmas anglų kalba: