Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
„Mid Engine“ komponuotės, varomas galiniais ratais, o automobilio eksterjeras sukurtas „Bertone“ meistrų. Atrodo, jog turėtume kalbėti apie egzotišką ir brangų superautomobilį ar ne? Vis dėlto šį kartą jums papasakosime apie mažą, nelabai galingą ir palyginus pigų „Fiat“ kabrioletą.
Šiais laikais vienas ar kitas automobilių gamintojas praneša apie tai, jog pasiūlys markės gerbėjams pigų ir prieinamą sportišką automobilį su atviru stogu. Vis dėlto tokią automobilio koncepciją sukūrė ne Britai ir ne Japonai. 1972 metais pasaulį šokiravo „Fiat“ su kompaktiškiausiu ir pigiausiu sportišku automobiliu, kuris turėjo viduryje sumontuotą variklį. Vos 3,83 metro ilgio automobilis svėrė vos 880 kilogramų, buvo varomas mažu 1,3 litro benzininiu agregatu, kuris suko galinius ratus. Tuometiniai automobilių tema rašantys žurnalistai šį automobiliuką gyrė dėl nuostabių valdymo savybių ir egzotiškos išvaizdos. Laikui bėgant šis kabrioletas gavo net „Baby Ferrari“ pravardę. Gaila, jog italai užmigę ant laurų toliau netobulino automobilio ir paliko jį likimo valiai.
„Mid Engine“ komponuotė iki pat septinto dešimtmečio pabaigos buvo skirta lenktyniniams ir itin išskirtiniams automobiliams. Juk tokie automobiliai kaip : „Porsche 550 Spyder“ ir „Ford GT40“ gimė lenktynių trasoje. „De Tomaso“ pirmieji buvo, kurie sukūrė gatvėms skirtą automobilį su „Mid Engine“ komponuote. Vėliau pasirodė „Lotus“, „Lamborghini“ ir „Ferrari“ analogai, tačiau visi jie turėjo vieną bendrą dalyką - beprotiškai didelę kainą.
Pirmasis „Mid Engine“ komponuotę turintis automobilis skirtas masinei gamybai buvo „Porsche 914“. Nors per šešerius gamybos metus jų buvo parduota daugiau kaip 120,000 vienetų. Nors jis ir buvo pigesnis už „911“, tačiau nebuvo toks pigus ir prieinamas, jog jį galėtų įsigyti platesnis ratas žmonių.
Automobilio gimimo istorija yra iš tikro neįprasta ir įdomi. Dar prieš gimstant „X1/9“ projektui, „Fiat“ net negalvojo sukurti naują sportišką automobilį, nes modelių gamoje jau egzistavo „124 Spider“, kuris buvo pakankamai populiarus Amerikoje. Tačiau lygiagrečiai modelių gamoje egzistavo „Fiat 850 Spider“, kuris buvo gaminamas „Bertone“ gamykloje. Artėjant kontrakto pabaigai, „Bertone“ ieškojo kuo pakeisti šį modelį, todėl ant „Fiat“ vadovų stalo atsirado „X1/9“ projektas.
„Bertone“ vyriausias dizaineris, Marcello Gandini, prižadėjo „Fiat“ koncerno vadovams, jog atliks visus kūrimo darbus. Pažadėjo net gi mažesnius gamybos kaštus vien dėlto, jog „Fiat“ pasirašytų šiam sandėriui. Grakščias ir futuristiškas linijas nupiešė pats Marcello Gandini, kuris tuo pačiu buvo ir projekto vadovas.
Pirmasis prototipas, kuris buvo pristatytas, nustebino „Fiat“ vadovus dėl gan įdomios ir netradicinės komponuotės tokiam automobiliui. Niekas iki tol net negalvojo sukurti tokį pigų ir mažą automobilį su viduryje sumontuotu varikliu. „Bertone“ inžinieriai norėdami sumažinti kūrimo ir gamybos kaštus atrado vieną įdomų sprendimą. Besikrapštydami „Fiat“ dalių sandėlyje, „Bertone“ inžinieriai suprato, jog į „Fiat 128“ montuojamas motoras puikiai tiktų naujam projektui. Kadangi į pastarąjį modelį variklis buvo montuojamas skersai, jo dydis ir matmenys puikiai tiko mažajam „Fiat“ kabrioletui.
Deja, bet automobilis turėjo neigiamų savybių. Puikioms valdymo savybėms neprilygo pakankamai silpnas benzininis motoras. Iš „128“ modelio pasiskolintas variklis išvystydavo vos 75 arklio galias. Jis leisdavo automobiliui iki 100 km/h per 13 sekundžių, o maksimalus greitis siekė vos 160 km/h. Net ir pagal tuometinius standartus šis automobilis buvo laikomas lėtu. Vėliau variklio skyriuje atsirado galingesnis motoras su 85 arklio galiomis, kuris pagerino automobilio dinamines savybes, tačiau tai neištaisė bėdos.
„Fiat“ sustabdė automobilio gamybą ir tobulinimą 1982 metais ir visas teises perdavė „Bertone“. „Bertone“ perėmus modelio gamybą šį mažąjį kabrioletą gamino iki 1988 metų be jokių pakeitimų. Per septyniolika metų buvo pagaminta maždaug 160,00 mažųjų kabrioletų.
Gaila, jog tuometiniai „Fiat“ vadovai nesuprato nuostabios koncepcijos, kurią „Bertone“ atnešė ant kilimėlio. Vis dėlto puikia „Bertone“ idėja vėliau pasinaudojo „Toyota“ sukurdama „MR2“.
„Mid Engine“ komponuotės, varomas galiniais ratais, o automobilio eksterjeras sukurtas „Bertone“ meistrų. Atrodo, jog turėtume kalbėti apie egzotišką ir brangų superautomobilį ar ne? Vis dėlto šį kartą jums papasakosime apie mažą, nelabai galingą ir palyginus pigų „Fiat“ kabrioletą.
Šiais laikais vienas ar kitas automobilių gamintojas praneša apie tai, jog pasiūlys markės gerbėjams pigų ir prieinamą sportišką automobilį su atviru stogu. Vis dėlto tokią automobilio koncepciją sukūrė ne Britai ir ne Japonai. 1972 metais pasaulį šokiravo „Fiat“ su kompaktiškiausiu ir pigiausiu sportišku automobiliu, kuris turėjo viduryje sumontuotą variklį. Vos 3,83 metro ilgio automobilis svėrė vos 880 kilogramų, buvo varomas mažu 1,3 litro benzininiu agregatu, kuris suko galinius ratus. Tuometiniai automobilių tema rašantys žurnalistai šį automobiliuką gyrė dėl nuostabių valdymo savybių ir egzotiškos išvaizdos. Laikui bėgant šis kabrioletas gavo net „Baby Ferrari“ pravardę. Gaila, jog italai užmigę ant laurų toliau netobulino automobilio ir paliko jį likimo valiai.
„Mid Engine“ komponuotė iki pat septinto dešimtmečio pabaigos buvo skirta lenktyniniams ir itin išskirtiniams automobiliams. Juk tokie automobiliai kaip : „Porsche 550 Spyder“ ir „Ford GT40“ gimė lenktynių trasoje. „De Tomaso“ pirmieji buvo, kurie sukūrė gatvėms skirtą automobilį su „Mid Engine“ komponuote. Vėliau pasirodė „Lotus“, „Lamborghini“ ir „Ferrari“ analogai, tačiau visi jie turėjo vieną bendrą dalyką - beprotiškai didelę kainą.
Pirmasis „Mid Engine“ komponuotę turintis automobilis skirtas masinei gamybai buvo „Porsche 914“. Nors per šešerius gamybos metus jų buvo parduota daugiau kaip 120,000 vienetų. Nors jis ir buvo pigesnis už „911“, tačiau nebuvo toks pigus ir prieinamas, jog jį galėtų įsigyti platesnis ratas žmonių.
Automobilio gimimo istorija yra iš tikro neįprasta ir įdomi. Dar prieš gimstant „X1/9“ projektui, „Fiat“ net negalvojo sukurti naują sportišką automobilį, nes modelių gamoje jau egzistavo „124 Spider“, kuris buvo pakankamai populiarus Amerikoje. Tačiau lygiagrečiai modelių gamoje egzistavo „Fiat 850 Spider“, kuris buvo gaminamas „Bertone“ gamykloje. Artėjant kontrakto pabaigai, „Bertone“ ieškojo kuo pakeisti šį modelį, todėl ant „Fiat“ vadovų stalo atsirado „X1/9“ projektas.
„Bertone“ vyriausias dizaineris, Marcello Gandini, prižadėjo „Fiat“ koncerno vadovams, jog atliks visus kūrimo darbus. Pažadėjo net gi mažesnius gamybos kaštus vien dėlto, jog „Fiat“ pasirašytų šiam sandėriui. Grakščias ir futuristiškas linijas nupiešė pats Marcello Gandini, kuris tuo pačiu buvo ir projekto vadovas.
Pirmasis prototipas, kuris buvo pristatytas, nustebino „Fiat“ vadovus dėl gan įdomios ir netradicinės komponuotės tokiam automobiliui. Niekas iki tol net negalvojo sukurti tokį pigų ir mažą automobilį su viduryje sumontuotu varikliu. „Bertone“ inžinieriai norėdami sumažinti kūrimo ir gamybos kaštus atrado vieną įdomų sprendimą. Besikrapštydami „Fiat“ dalių sandėlyje, „Bertone“ inžinieriai suprato, jog į „Fiat 128“ montuojamas motoras puikiai tiktų naujam projektui. Kadangi į pastarąjį modelį variklis buvo montuojamas skersai, jo dydis ir matmenys puikiai tiko mažajam „Fiat“ kabrioletui.
Deja, bet automobilis turėjo neigiamų savybių. Puikioms valdymo savybėms neprilygo pakankamai silpnas benzininis motoras. Iš „128“ modelio pasiskolintas variklis išvystydavo vos 75 arklio galias. Jis leisdavo automobiliui iki 100 km/h per 13 sekundžių, o maksimalus greitis siekė vos 160 km/h. Net ir pagal tuometinius standartus šis automobilis buvo laikomas lėtu. Vėliau variklio skyriuje atsirado galingesnis motoras su 85 arklio galiomis, kuris pagerino automobilio dinamines savybes, tačiau tai neištaisė bėdos.
„Fiat“ sustabdė automobilio gamybą ir tobulinimą 1982 metais ir visas teises perdavė „Bertone“. „Bertone“ perėmus modelio gamybą šį mažąjį kabrioletą gamino iki 1988 metų be jokių pakeitimų. Per septyniolika metų buvo pagaminta maždaug 160,00 mažųjų kabrioletų.
Gaila, jog tuometiniai „Fiat“ vadovai nesuprato nuostabios koncepcijos, kurią „Bertone“ atnešė ant kilimėlio. Vis dėlto puikia „Bertone“ idėja vėliau pasinaudojo „Toyota“ sukurdama „MR2“.