Antradienį FIA paskelbė naują techninę direktyvą, kurioje smulkiai aprašyta, ką lenktynių metu radijo ryšiu inžinieriai gali pranešti pilotams, o ko – ne. Remiantis šiuo dokumentu, nuo šiol yra uždrausta pilotams pranešti informaciją apie priešstartines procedūras, bet tai iššaukė didelį komandų pasipiktinimą, rašo F-1.lt
„Didžiausią baimę mums kelia apšilimo ratas“, – britų žurnalistas Adamas Cooperis cituoja neįvardytą vienos komandos vadovą. – „Variklio, padangų, sankabos ir stabdžių darbą būtina kontroliuoti iš šalies tam, kad bolidas stotų prie starto linijos gerai pasiruoštas. Tam yra būtinas inžinierių įsikišimas“.
„Apšilimo ratas yra labai didelis krūvis pilotui. Kad ir kiek būtų protingas pilotas, tai prieš startą neturi jokios reikšmės, kadangi šio rato metu daugelis nustatymų yra padaromi realiu laiku. Dėl informacijos draudimo mes pamatysime daug nenusisekusių startų, o blogiausiu atveju – pusė bolidų starto metu užges. Daugelis yra patenkinti, kad nuo šiol ribojamas pilotų instruktažas, bet kai kuriais atvejais šis draudimas gali sukelti rimtų pasekmių“, – teigė neįvardytas šaltinis.
FIA lenktynių direktorius Charlie Whitingas komandoms išsiuntinėjo paaiškinimą, kuriame konkrečiai išvardino, ką galima radijo ryšiu perduoti pilotams, o ko – ne. Įvedami apribojimai liečia ne tik radijo ryšį, bet ir informaciją, kuri pilotams perduodama informacinių lentų pagalba. Naujame taisyklių paaiškinime taip pat sakoma, kad informacijos perdavimo draudimas apie padangas ir stabdžius yra atidedamas iki Japonijos GP, o likusieji draudimai įsigalioja jau nuo Singapūro GP. FIA patvirtino, kad informacijos ribojimas pradeda galioti, kai bolidas išvažiuoja iš garažo, jie galioja ir per kvalifikaciją, ir per treniruotes.
Pranešimai, kuriuos uždrausta perduoti
- Priešininko sektorių įveikimo laikai, o taip pat informacija apie tai, ar varžovas važiuoja greičiau ar lėčiau.
- Jėgos agregato reguliavimas.
- Jėgos agregato balanso korekcija, kuri taupo jo sistemų resursus.
- Pavarų dėžės reguliavimas.
- Pavaros pasirinkimas (įsigalios nuo Japonijos GP).
- Baterijos įkrovimo dozavimas ir jos korekcija.
- Informacija apie degalų sąnaudų reguliavimą (išskyrus atvejus, kai to reikalauja lenktynių teisėjai).
- Informacija apie degalų taupymo lygį.
- Informacija apie padangų temperatūrą ir jų slėgį (įsigalios nuo Japonijos GP).
- Informacija apie diferencialo reguliavimą.
- Starto režimo pasirinkimas, nusakantis sankabos padėtį (starto ir sustojimų boksuose metu).
- Informacija apie sankabos reguliavimą, tame tarpe – apie jos suveikimo momentą.
- Patarimai apie padangų įšildymą prieš startą.
- Informacija apie stabdžių balansą ir sistemos „brake-by-wire“ nustatymus.
- Stabdžių temperatūra ir jų susidėvėjimo lygis (įsigalios nuo Japonijos GP).
- Patarimai pereiti prie bazinių nustatymų (išskyrus atvejus, kai aiškiai matyti techninė problema).
- Atsakymai į tiesioginius piloto klausimus, pavyzdžiui, „Ar aš teisingai naudoju sukimo momento režimą?“.
- Bet kokie koduoti pranešimai.
Informacija, kurią perduoti leidžiama
- Patvirtinimas, kad informacija iš piloto išgirsta.
- Detali informacija apie rato bei sektorių įveikimo laikus.
- Detali informacija apie varžovo rato įveikimo laiką.
- Informacija apie varžovo pirmavimą ar atsilikimą treniruočių ir lenktynių metu.
- Tokio pobūdžio pranešimai: „Paspausk“, „Atakuok dabar“, „Tavo priešininkas – tas ir tas“ ir panašūs.
- Informacija pilotui, kuri leidžia jam susiorientuoti, kurioje peletono vietoje jis yra per lenktynes arba per treniruotes.
- Informacija apie intervalus tarp mašinų kvalifikacijos metu, leidžianti pilotui išvažiuoti į švarią trasos dalį.
- Įspėjimai apie pradurtą padangą.
- Informacija apie padangas, kokios bus uždėtos kito sustojimo metu.
- Informacija apie tai, kiek ratų varžovas nuvažiavo su vienu padangų komplektu.
- Informacija apie priešininko padangų pasirinkimą.
- Informacija apie varžovo bolido technines problemas.
- Informacija apie varžovo galimą taktiką.
- Įspėjimai apie signalines vėliavas, saugos automobilio pasirodymą ir pan.
- Informacija apie sustojimo langą, kai trasoje yra saugos automobilis.
- Pažeidimai, kuriuos padarė pilotas ar varžovas, pavyzdžiui, nupjauti posūkiai, išvažiavimas už trasos ribų, gautos baudos ir pan.
- Informacija, kad DRS yra aktyvuota ar jos naudojimas uždraustas.
- Informacija apie DRS sistemos gedimą.
- Informacija apie priekinio sparno atakos kampo keitimą artimiausio sustojimo metu.
- Informacija apie tepimo sistemos veiklą.
- Įspėjimai apie tai, kad ant trasos yra nuolaužų, vandens arba tepalo.
- Instrukcija apie sustojimo laiką.
- Informacija, įspėjanti nekirsti baltų linijų išvažiavimo iš boksų metu, apvažiuoti įspėjamuosius stulpelius ir reaguoti į signalą, reikalaujantį sustoti kontroliniam pasvėrimui.
- Priminimai laikytis trasos ribų.
- Lenktynių teisėjų pranešimų perdavimas.
- Informacija apie bolido gedimą.
- Ratų skaičius iki finišo.
- Komandos įsakymai praleisti kitą ekipos pilotą.
- Informacija susijusi su aerodinaminiais nustatymais (treniruočių metu).
- Informacija apie oro sąlygas.
- Įsakymas sugrįžti į boksus arba baigti lenktynes.
Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt