Kovo 2 d. Vilniuje numatytas vienas įspūdingiausių šio sezono koncertų. Baltijos šalyse pirmą kartą pasirodys viena ryškiausių ir paslaptingiausių Švedijos elektroninės muzikos žvaigždžių Fever Ray. Jos albumas „Plunge“ pateko į geriausių metų albumų sąrašus, o ji pati - analogų pasaulyje neturinti kūrėja. Visa muzikos industrija laukia jos sugrįžimo į sceną, kur Fever Ray fantazijos neturi jokių ribų. Šiuos metus ji pradėjo papildydama savo vaizdo klipų ir apdovanojimų kolekciją.
Aštuoni metai praėjo nuo pirmojo Karin Dreijer solinio albumo. Pernai vos pasirodęs antrasis albumas „Plunge“ sudrebino visa muzikos pasaulį. Fever Ray sunku nepastebėti. Ji ne tik turi ištikimų gerbėjų minią, bet ir nuolat susilaukia palaikymo ir susižavėjimo šūksnių iš muzikos industrijos ekspertų. Vieni ją šlovina už drąsą ir idėjas, kiti – negali atsidžiaugti jos garso ir vaizdo estetika.
Fever Ray – To The Moon And Back
Vienuolikos kūrinių albumas „Plunge“ pretenduoja tapti geriausiu albumu Šiaurės šalyse. Jis nominuotas „Nordic Music Prize“ ir įtrauktas į trumpąjį sąrašą, kuriame taip pat galima rasti tokius vardus kaip Björk, Yung Lean, Högni ir kt. Nugalėtoją rinks tarptautinė komisija, sudaryta iš muzikos industrijos atstovų ir žurnalistų. Kovo 1 d. bus paskelbtas „Nordic Music Prize“ nugalėtojas, tad gali būti, kad į Lietuvą Fever Ray atvyks kaip geriausio Šiaurės šalių albumo autorė.
K. Dreijer šiemet jau paskelbta geriausia muzikos prodiuserė visoje Švedijoje. Šalies muzikos apdovanojimuose „Grammis“ būtent jos albumo „Plunge“ darbas išrinktas geriausiu. „Plunge“ taip pat pretendendavo tapti ir geriausiu albumu šalyje.
Tiesa, pačiai Karin greičiausiai šie apdovanojimai nė motais. Dar tada, kai revoliucijas kėlė jos su broliu Olofu įkurta grupė „The Knife“, jiedu kasmet ryžtingai boikotuodavo Švedijos muzikos apdovanojimus. Jau pačioje karjeros pradžioje vietoj savęs į renginį jie pasiuntė dvi feministes gorilų kostiumais. Tai buvo protestas prieš vyrų dominavimą muzikos industrijoje. Trečiasis dueto albumas susižėrė visas 6 statulėles, kurioms buvo nominuotas, tačiau net tai neatviliojo grupės narių į renginį.
Albumui „Plunge“ aukščiausi įvertinimai – toli gražu ne naujiena. Kaip ir debiutas, šis Fever Ray darbas praėjusį rudenį buvo bene populiariausia muzikos kritikų tema. Rizikingas, inovatyvus ir provokuojantis įrašas pateko tarp geriausiųjų visuose įtakingiausiuose leidiniuose: „Pitchfork“, „NME“, „The Observer“, „Consequence of Sound“, „Under The Skin“, „The Skinny“, „The Guardian“ ir kt.
Albumo muzika užburia, bet Fever Ray ne mažiau svarbi ir vizualinė dalis. Karin, atsiskyrusi nuo „The Knife“, sukūrė savo alter ego, kuris laužo moteriškumo ir seksualinius tabu. „Aš įrašiau dainą, kurioje 17 kartų nuskamba žodis „f*ck“. Iki tol gyvenime nesu pavartojusi šio žodžio“, – prisipažįsta 42-ejų Karin. „Plunge“ yra jos feministinis pareiškimas. „Seksas yra labai politiškas. Jei nepakeisim žmonių požiūrio į kūną ir seksą, tikrai nesunaikinsim šių dienų politinės ir socialinės sistemos“, – tokie drąsūs Karin pareiškimai.
Norėdama savo idėjas išreikšti vizualine kalba, Karin į pagalbą pasikvietė žinomą režisierių Martiną Falcką, su kuriuo dėlioja savo vaizdo klipų siužetus ir estetiką. „Mane labai žavi, kad didelė Fever Ray dalis yra paslėpta, už kaukės, po kostiumu. Tu gali būti kuo tik nori - gali būti pikta, gali būti kosmonautė ar medicinos seselė“, – sako M. Falckas.
Fever Ray – Wanna Sip
Jų naujausias klipas „Wanna Sip“ pasirodė vos prieš porą savaičių. Tai penktasis keisto Fever Ray „serialo“ epizodas. „Wanna Sip“ pratęsia sadomazochistinės vakarienės estetiką: du šiurpoki personažai klipe valgo, grumiasi ir keičiasi skysčiais. „Nemalonu žiūrėti“, – skundėsi vienas interneto komentatorius, bet Fever Ray mano, kad taip ir turi būti: „Būtų keista, jei visiems patiktų. Tai reikštų, kad kuriame standartą.“ Būtinai pažiūrėkite – Fever Ray griauna normas ir nuobodulį. Ir laukite tęsinio – kūrėjai žada dar mažiausiai dvi serijas.
Karin duetas su broliu „The Knife“ gimė dar 1999 m. ir pakeitė ne tik Švedijos, bet ir viso pasaulio elektroninės muzikos peizažą. Sėkmę jiems atnešė Jose Gonzalezo atliktas jų koveris – už šiuos pinigus jie įkūrė įrašų leidyklą ir užsitikrino amžiną laisvę. Patriarchalizmo, seksizmo, homofobijos kritiką tęsia ir Fever Ray. Jos aštrus lyg ašmenys balsas skamba televizijos serialuose („Vikingai“, „Bręstantis blogis“) ir kino filmuose (jos gerbėjas yra režisierius Xavier Dolanas). O taip pat ir norvegų grupės „Royksopp“ įrašuose.
Pirmas jos albumas vadintas „lediniu, šiurpiu ir išdykusiu“. Apie antrąjį „The Wire“ rašė: „Moters iššūkis ir geismas rafinuotame distopiniame įpakavime.“ Ne mažiau skambūs ir įspūdžiai iš Fever Ray koncertų – nenuspėjama, šiurpi ir juokinga. Šį unikalų šou Fever Ray pristatys ir kitoje Atlanto pusėje. Paskelbta, kad po 8 metų pertraukos ji vėl surengs gastroles Šiaurės Amerikoje.
Vilniaus koncertų salėje „Compensa“ jūs taip pat turėsite istorinę galimybę išvysti šios švedės sugrįžimą į muzikines viršukalnes. Galime garantuoti, kad tai nebus eilinis koncertas. Fever Ray žada, kad po jo tapsime laisvesniais žmonėmis.