Pirmą kartą vykstantis ralis
Saharos dykumoje vyksiantis „Fenix Rally“ organizuojamas pirmą kartą, bet jo organizatoriai turi sukaupę didžiulę patirtį organizuodami „Rallye Breslau“ bei „Balkan Offroad Rallye“ varžybas. Pasak Aido Bubino, „Specialist Racing“ komandos šturmano, kuriam teko dalyvauti ne viename šio organizatoriaus renginyje, „RBI Sport“ komandos organizuojamos varžybos visada pasižymi aukštu lygiu tiek iš sportinės, tiek iš organizacinės pusės. Beje, sėkmę šiam renginiui prognozuoti leidžia ir tai, kad jis prasidėjo po to, kai buvo atšauktas „Tuareg Rallye“ vykęs Alžyre.
Dalyvių pagrindinis bivakas įsikurs Douz mieste, kuris yra vadinamas vartais į Saharą ir iki pasaulinės Covid-19 pandemijos buvo itin mėgstamas turistų, kurie dažnai nuspręsdavo būtent čia pradėti savo vizitą dykumoje – į pietus nuo šio miesto prasideda Sahara. Viso per šešias dienas dalyviams teks įveikti 1103 greičio ruožų kilometrus, kurių didžioji dauguma drieksis per Saharos kopas ir smėlynus. Ketvirtąją ralio dieną ekipažams teks ypatingai saugoti savo techniką, o nakvynę viešbutyje iškeisti į tūkstančio žvaigždžių naktį dykumoje – organizatoriai paruošė maratoninį etapą, tad šis ralis taps tikrų iššūkiu visiems dalyviams.
„Tunise visi laukia „Fenix“ ralio, kuris buvo pripažintas nacionaliniu interesu ir gavo šalies ambasadoriaus vaidmenį. Sanitarinis protokolas, reikalingas dėl Covid-19 situacijos, sukurtas specialiai šiam raliui, buvo peržiūrėtas valdžios institucijų ir pripažintas labai saugiu, o žaliųjų koridorių bei sanitarinio burbulo ralio dalyviams kūrimui taip pat pagelbėjo valdžia. Išlikime saugūs ir patirkime puikų pirmąjį smėlėtą nuotykį Saharoje!“, – apie ralį kalbėjo „RBI Sport“ organizacijos vadovas Aleksandras Kovačevas.
Gausus lietuvių desantas
Ralio reido varžybų populiarumas sparčiai auga lietuvių gretose, o apie tai išduoda ne tik vis gausėjančios Dakare startuojančiųjų gretos, bet ir startiniai sąrašai mažesniuose renginiuose. Sparčiai auga Lietuvos „Perimetro“ bekelės čempionato dalyvių sąrašas, o lygiagrečiai vis daugiau sportininkų nori išbandyti kitokias kelio dangas bei tarptautinę konkurenciją. Tą tik dar labiau įrodo „Fenix Rally“, kuriame prie starto linijos stos net 12 ekipažų iš Lietuvos: vienas motociklininkas, penki keturratininkai, trys automobiliai bei trys motobagiai.
Tarp dalyvių yra ir sukaupusių patirties smėlynuose, ir tokių, kuriems tai bus nauja patirtis. Tokia situacija yra ir „Specialist Racing“ komandos bagyje – šturmanas A. Bubinas dalyvavo ne vienose varžybose dykumose ir turi sukaupęs didelę patirtį smėlynais važiuodamas motociklu, o vairuotojui Daliui Olechnavičiui tai bus pirmasis rimtas išbandymas kopose. Tiesa, ekipažas viliasi, kad daugiau nei tūkstantis kilometrų leis suprasti važiavimą kopose ir geriau pasiruošti kitų metų Dakaro raliui.
Apie savo patirtį ankstesnėse panašaus tipo lenktynėse ir to naudą A. Bubinas kalbėjo užtikrintai, tačiau pažymėjo, kad kiekvienas renginys turi savų niuansų, prie kurių tenka pratintis iš naujo: „bet kokia patirtis tikrai nekenkia, bet kiekvieno organizatoriaus kelio knygos šiek tiek skiriasi. Tad startavęs stengiesi kuo greičiau perprasti organizatoriaus stilistiką. Jau esu važiavęs šio organizatoriaus kelis ralius ir labai tikiuosi, kad tai man padės ne mažiau nei važiavimo kopose patirtis“.
D. Olechnavičius neslepia, kad labai smalsu išbandyti, kaip jis pats sako, „smėlio dėžę“, nes būtent kopų ir smėlio per savo lenktynininko karjerą dar nėra tekę patirti.
„Gaila, žinoma, kad dar nespėjome susirinkti bagio, su kuriuo važiuosime į Dakarą, bet ant esamo užsidėjome tokias pačias padangas, su kuriomis ruošiamės startuoti Dakare, tad nors kažkiek dakarinės sielos jausime ir dabar. Taip pat tikiuosi pasisemti daug patirties važiavime kopose ir smėlynuose. Neaišku, ar tai tokios pat kopos kokias sutiksime Dakare, bet faktas, kad tai bus labai skirtinga patirtis nuo to, ką turime sukaupę iki šiol“, – apie artėjantį „Fenix Rally“ pasakojo motobagio vairuotojas Dalius Olechnavičius.
„Specialist Racing Team“ ekipažas stengsis ne tik sėkmingai rinkti patirtį bei važiuoti, bet ir kasdien į Lietuvą pranešti karščiausias naujienas ir apie tai, kaip sekasi jiems patiems, ir apie kitų lietuvių rezultatą.