Didžiausios Suomijos duonos ir konditerijos gaminių bendrovės "Fazer Bakeries" valdoma Kauno duonos kepykla "Fazer Gardėsis" šių metų viduryje ketina paleisti antrąją bandelių gamybos liniją, papildyti gaminių asortimentą ir užimti 12-13 proc. Lietuvos duonos bei pyrago gaminių rinkos.
Šiuo metu didžiausia Kauno regiono duonos kepykla ir vienintelė "Fazer" gamybos įmonė Lietuvoje užima 10 proc. šių produktų rinkos.
Pernai "Fazer Gardėsis" iš Lietuvos duonos ir konditerijos įmonių augo sparčiausiai - pasiekė 24,4 mln. litų apyvartą, arba 24,4 proc. didesnę nei 2002 metais (19,6 mln. litų). Bendrovė 2003 metais planavo pasiekti 23,6 mln. litų pardavimus, tačiau augimas viršijo lūkesčius. Mažmeninėje rinkoje bendrovės gaminių pardavimų augimas siekė net 35 proc.
"Sėkmingą veiklą nulėmė nuolat daromos investicijos. Pernai paleidome bandelių kepimo ir pakavimo liniją, pastatėme modernią aušinimo įrangą, įrengėme darbuotojų poilsio kambarį. Iš viso į įmonę buvo investuota 1,8 mln. litų", - sakė spaudos konferencijoje antradienį "Fazer Gardėsis" generalinis direktorius Pauliaus Kibiša. Jo teigimu, šiemet bus siekiama išsaugoti panašų augimą. Į naują bandelių liniją investicijos sieks 0,5 mln. litų. Be to, daugelis atliktų darbų taip pat neš naudą.
P. Kibiša pasidžiaugė, kad bendrovei jau pavyko "pakeisti įmonės suvokimą". "Mes nelaikome savęs gamybos įmone, o esame greitai judančių prekių įmonė. Tai - rinkos varomos įmonės tipas", - teigė jos vadovas.
"Fazer Gardėsis" pernai atsisakė neefektyvios veiklos - "Malsenai" pardavė Klausučių malūną Vilkaviškio rajone ir dabar miltus perka iš "Malsenai" priklausančio Vievio malūno, kuriuos atsiveža kasdien arba kas antrą dieną, taip pat kitiems vežėjams perdavė kepinių transportavimą. Daug naujovių įdiegta rinkodaros srityje. Įmonė pirmoji iš duonos kepyklų Lietuvoje įtvirtino savo prekės ženklą, duonos gaminių kategorijoje surengė įvairių akcijų.
"Pakeitėme logotipą, pakuotę, atsisakėme institucinių klientų ir padėjome dirbti su didžiaisiais prekybos tinklais visoje Lietuvoje, pertvarkėme valdymą. Permainas teigimai įvertino ir kepyklos darbuotojai", - sakė "Fazer Gardėsis" prekybos ir rinkodaros direktorius Marius Horbačauskas.
"Fazer" atlikti "Euroklimato" tyrimai parodė, kad "Fazer Gardėsis" darbuotojų pasitenkinimas darbu įmonėje išaugo 3-4 kartus ir šiuo metu gerokai lenkia Vidurio Europos vidurkį.
1995 metais įsteigtą "Gardėsį" 2001 metų gruodį įsigijusi "Fazer Bakeries" iš viso į įmonę jau investavo apie 20 mln. litų, iš jų didžiąją dalį skyrė rekonstrukcijai bei naujiems įrengimams.
Šiuo metu kepykla kepa apie 130 įvairių gaminių, bendrovėje dirba 239 žmonės. Jų 2001 metais įmonėje dirbo 220.
"Fazer Gardėsis" vadovų nuomone, Lietuvai įstojus į ES, kepyklai atsivers naujos perspektyvos, nes ES šalyse duona yra brangesnė. Juodą duoną rengiamasi eksportuoti į Latviją, kitus produktus - į Estiją, taip pat veržtis į Lenkiją, kur duona šiuo metu brangesnė apie 30 proc.
"Dėl narystės ES duonos gaminių kaina gali išaugti tik 1-2 proc., tačiau šiuo metu duona brangsta ir dar brangs dėl kylančių miltų kainų. Miltų kaštai duonoje sudaro apie 70 proc., todėl duonos gaminių kainos artimiausiu metu dėl to dar kils keletą procentų", - prognozavo P. Kibiša.
Jo teigimu, konkurencija Lietuvos duonos rinkoje ir toliau didės, todėl kepyklos bus priverstos jungtis. Šiuo metu jų yra apie 400.
Praėjusį gruodį tyrimų kompanijos "ACNielsen" duomenimis, didžiausia šalies duonos bendrovė "Vilniaus duona plius" užėmė 22 proc. rinkos, "Klaipėdos duona" - 10 proc., "Fazer Gardėsis" - 9 proc., "VP Market" - 7, "Mentora" - 5, "Gudobelė" - 3 proc. rinkos. Per porą mėnesių "Fazer Gardėsis" rinkoje paspaudė tiek didesnius, tiek visai mažus kepėjus.
ELTA