Reikia pripažinti, džiaugiamės, kai kažkas atkreipia dėmesį į mūsų paskelbtus įrašus. Kartais nekenčiame savęs už tai, kad mums patinka kitų dėmesys. „Facebook“ naudojame norint pasipasakoti beveik apie bet ką. Tai revoliucija, o taip pat ir įprotis. „Facebook“ tikrinimas toks pat įprastas dalykas, kaip sėdėti ant kėdės.
Nepaisant visko, 2012-ieji „Facebook“ bendrovei buvo patys įspūdingiausi metai. Tad šiame straipsnyje prisiminkime didžiausius gigantiško socialinio tinklo, kuris neabejotinai daro įtaką visiems mums, pasiekimus.
1 milijardas vartotojų ir pirmoji komercinė reklama
„Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas spalio 4-ąją dieną pranešė, jog tinklas perkopė 1 mlrd. aktyvių vartotojų kertelę. Visoje planetoje gyvena 7 mlrd. žmonių ir tik dvi šalys – Kinija ir Indija – turi daugiau gyventojų negu „Facebook“ tinklas – aktyvių vartotojų.
1 milijardas vartotojų paskatino 140 milijardų draugysčių (angl. friendships). Norėdama pažymėti savo pasiekimą, „Facebook“ bendrovė pristatė savo pirmąją komercinę reklamą, kurioje socialinis tinklas lyginamas su kėdėmis, skambučiais ir didinga tauta:
Tapimas viešąja akcine bendrove ir “Instagram” įsigijimas
Šių metų gegužės 18 dieną „Facebook“ tapo viešąja akcine bendrove, t.y. bet kuris panorėjęs gali įsigyti socialinio tinklo akcijų ir vadintis bendrovės bendrasavininkiais. Pradžioje platformos akcija kainavo 42 JAV dolerius, tačiau vėliau nukrito iki 18 JAV dolerių už akciją. Šiuo meto vienos akcijos kaina svyruoja apie 25 JAV dolerius.
Mėnuo iki „Facebook“ startavimo viešojoje akcijų biržoje, bendrovė susitarė įsigyti nepaprastai populiarią nuotraukų dalijimosi aplikaciją “Instagram”. Bendrovės užbaigė sandorį rugsėjo mėnesį. Pranešta, jog “Facebook” sumokėjo 730 mln. JAV dolerių – grynaisiais ir akcijomis. Tai – didžiausias „Facebook“ pirkinys!
Grafinės vartotojų sąsajos (angl. user interface) atnaujinimai
Šiemet stebėjome didžiulį ir kontroversišką „Facebook“ vartotojo sąsajos pakeitimą į “Laiko juostos” (angl. “Timeline”) profilį, nors šie pokyčiai prasidėjo dar 2011 metų rugsėjį. Didžiąją dalį šių metų buvo “šlifuojama” nauja tinklo išvaizda. Taip pat buvo keičiama žinučių rūšiavimo (angl. messaging) išvaizda, pagalbos centras ir draugystės puslapiai. Galiausiai, pridėta daugiau emocijų (išbandykite: (^^^)) prie žinučių ir komentarų.
Vartotojai taip pat dabar gali redaguoti savo komentarus po to, kai juos publikuoja. Sukurta “artimų draugų” (angl. close friends) funkcija, kuri leidžia paskirstyti turinį tarp tam tikrų žmonių. Laikantis privatumo teisių, „Facebook“ laikinai išjungė veido atpažinimo funkciją. Nors privatumo kontroversija prasidėjo Europoje, funkcija išjungta ir JAV vartotojams (to bendrovė padaryti neprivalėjo).
Žvelgiant į ateitį, 2013-iais „Facebook“ susidurs su begale iššūkių. Tarp jų – apmokestinimas (angl. monetization), ko ypač reikalauja naujieji platformos akcininkai. Taigi, teks rasti balansą tarp vartotojui kuriamos naudos bei pajamų gavimo būdų. Prisiminus, jog „Facebook“ turi didžiulę įtaką, daugelis atmetė grįžimo prie “MySpace” socialinio tinklo galimybę. Kita vertus, tai visuomet liks nebloga (?) alternatyva.