Pirmosiose šiemet „Formulės-1“ lenktynėse Sebastianas Vettelis nuspėjamai iškovojo pergalę, Lewisas Hamiltonas su pažeistu bolidu finišavo antras, o Vitalijus Petrovas įspūdingai laimėjo trečiąją vietą.
Jau starto metu „Lotus Renault GP“ pilotas atlošė dvi pozicijas, aplenkdamas Jensoną Buttoną ir Fernando Alonso. Ispanas buvo išstumtas į išorinę posūkio dalį ir nukrito į pirmo dešimtuko apačią. Felipe Massa kaip tik atvirkščiai – pakilo į penktą poziciją. S. Vettelio startas buvo nuostabus – jokių šansų L. Hamiltonui, kuris vos neprarado pozicijos Markui Webberiui. Gal čia ta paslaptinga mini-KERS sistema? Ne, pasirodo lenktynėse „Red Bull Renault“ boliduose iš viso nebuvo KERS sistemos. Bet koks skirtumas – S. Vettelis bet kokiu atveju buvo nesulaikomas...
Pirmame rate lenktynės buvo sugadintos Michaeliui Schumacheriui: ant vokiečio bolido „užlėkė“ Jaime Alguersuaris, po ko ispanas irgi važiavo į boksus keisti priekinį sparną, o vokietis – galinę padangą. Po to kurį laiką „Mercedes GP“ pilotas važiavo paskutinėje vietoje, bet kantrybė trūko 19-ame rate ir jis sustojo boksuose.
Pirmas ratas nesėkmingas buvo ir Rubensui Barrichello, kuris išslydo už trasos ribų. Po to brazilas atlošė poziciją po pozicijos, kol neprasimušė į pirmą dešimtuką. Bet R. Barrichello pervertino savo jėgas, ir per daug optimistiškai bandydamas lenkti Nico Rosbergą, susidūrė. Dėl pramušto radiatoriaus „Mercedes GP“ bolidas pradėjo leisti mėlynus dūmus, o po kelių ratų stojo ir N. Rubensas.
Jeigu kalbėtume apie sustojimus boksuose, tai pasakyti, kad jų skaičius šokiravo, tikrai negalima. Pilotai lenktynėse panaudojo dviejų–trijų sustojimų taktikas, o Sergio Perezas didvyriškai nuvažiavo lenktynes su dviem padangų komplektais! Meksikietis ir jo bolidas labai taupiai naudojo padangas: su padangomis, kurios buvo nuvažiavusios 10–15 ratų, S. Perezas važiavo tokiu pat tempu, kaip pilotai su naujomis padangomis. Puikios lenktynės ir aukšta septinta vieta – idealus S. Perezo debiutas!
Grįžkime prie lyderių. S. Vettelis po starto didino atitrūkimą nuo L. Hamiltono, bet vokietis negalėjo būti visiškai ramus: iki paskutinių ratų britas stengėsi stipriai neatitrūkti ir laikėsi 10–15 sekundžių atstumu. „McLaren“ bolide kilo problemų su kontroline plokštele dugne, kurios priekinė dalis nutrūko. Bet MP4-26 bolidas dėl to nesulėtėjo.
Neįtikinamos Marko Webberio lenktynės: jo bolide padangos dėvėjosi greičiau už ekipos partnerį ir būtent australas būdavo pirmas pilotas, kuris pradėdavo sustojimų boksuose bangą. „Red Bull“ pilotas negalėjo palaikyti L. Hamiltono greičio ir po eilinių padangų keitimo į priekį praleido F. Alonso. Po nesėkmingo starto „Ferrari“ pilotas atsitiesė ir finišavo ketvirtoje vietoje.
Pats sau lenktynes sugadino Jensonas Buttonas. Pirmuose ratuose britas atkakliai atakavo Felipę Massą, bet net su aktyvuotu galiniu sparnu (DRS – drag reducing system) negalėjo palaužti brazilo gynybos. Visgi „McLaren“ aplenkė F. Massą, bet kirsdamas trasą. Tiesą sakant, paslaptimi liko faktas, kodėl britas nesugrąžino pozicijos ir nusprendė laukti teisėjų bausmės. Atrodo, 2010 metų Silverstono pavyzdys su F. Alonso akivaizdžiai rodė, jog ji bus. J. Buttonas gavo baudą, tačiau finišą pasiekė šeštoje vietoje. Kai kilo toks sąmyšis, F. Alonso aplenkė F. Massą.
Vitalijus Petrovas įtikinamai važiavo ketvirtoje pozicijoje ir beveik neatsilikinėjo nuo M. Webberio, nuvažiavo ilgą antrą atkarpą ir rizika pasiteisino. Teisingas taktinis sprendimas leido V. Petrovui pakilti ant podiumo ir negalima pasakyti, kad tai buvo atsitiktinumas. Vitalijus visą savaitgalį buvo stiprus, gerai atrodė treniruotėse ir kvalifikacijoje.
O kalbant apie etapo nevykėlius, tai buvo Felipe Massa ir Nickas Heidfeldas. Brazilas atrodo blankiai ir galutiniame rezultate nukrito net į devintą vietą, už dviejų „Sauber“ bolidų. Paskutiniuose ratuose pavyko aplenkti Sebastieną Buemį, bet tai maža paguoda. Kalbant apie N. Heidfeldą, tai pirmas ratas buvo neblogas: vokietis pakilo į 13-ą poziciją. Bet krito lenktynininko greitis ir jis finišavo tik 14-as.
Už jo finišavo Jarno Trulli iš „Team Lotus“ ir D'Ambrosio iš „Virgin“. Po metų naujokai vis tik nežengė žingsnio į priekį, nors „Team Lotus“ bando neatsilikti, tačiau „Virgin“ greitis krito.
Lenktynės Australijoje buvo įdomios, gal buvo daug tikimasi iš KERS ir DRS sistemų, bet tai tik pirmas etapas, o išvadas bus galima daryti tik vėliau. Viskas dar priekyje!
Australijos GP rezultatai:
1. Sebastianas Vettelis („Red Bull-Renault“) 1h29:30.259
2. Lewisas Hamiltonas („McLaren-Mercedes“) + 22.297
3. Vitalijus Petrovas („Renault“) + 30.560
4. Fernando Alonso („Ferrari“) + 31.772
5. Markas Webberis („Red Bull-Renault“) + 38.171
6. Jensonas Buttonas („McLaren-Mercedes“) + 54.300
7. Sergio Perezas („Sauber-Ferrari“) + 1:05.800
8. Kamui Kobayashi („Sauber-Ferrari“) + 1:16.800
9. Felipe Massa („Ferrari“) + 1:25.100
10. Sebastienas Buemi („Toro Rosso-Ferrari“) + 1 ratas