Vienu iš labiausiai aptariamų Didžiosios Britanijos GP įvykių tapo Kimio Raikkoneno avarija. F-1 lenktynių direktorius Charlie Whitingas paaiškino, kodėl po avarijos buvo sustabdytos lenktynės ir kodėl beveik valandą užtruko apsauginių atitvarų remontas. Ch. Whitingas taip pat papasakojo, kodėl teisėjai tik lenktynių viduryje pastebėjo, kad F. Alonso startavo iš neteisingos pozicijos.
- K. Raikkonenas sudaužė savo bolidą, užkliuvęs už vieno iš gauburių. Ar jų problema yra aktuali tik Silverstouno trasai?
- Ši problema egzistuoja beveik visose trasose. Neįmanoma padaryti absoliučiai lygaus perėjimo tarp asfalto dangos ir saugos zonos žolės ar žvyro. Tiesa, jei Kimis būtų bandęs atsargiau grįžti į trasą, avarijos gal ir nebūtų. Tačiau ir tai galėjo nepadėti, kadangi šiuolaikiniai bolidai turi labai žemą klirensą.
- O gal reikėtų asfaltuotas saugos zonas pakeisti žvyrinėmis, mat asfaltas skatina pilotus išlėkus iš trasos nemažinti greičio?
- Asfaltas naudojamas dėl visiems aiškių priežasčių ir yra skirtas saugumui didinti. Tačiau prieš kiekvienas lenktynes teisėjai turi įspėti sportininkus, kad išlėkę, į trasą jie grįžti privalo saugiu greičiu.
- Kodėl taip ilgai užtruko lenktynių stabdymas. Niki Lauda sakė, kad būtų buvę geriau nekeisti metalinės apsauginės plokštės, o toje vietoje sudėti padangų krūvą, mat tikimybė, kad pilotas vėl padarys avariją lygiai toje pat vietoje, yra menka?
- Absoliučiai ne. Šiuo atveju N. Laudos komentaras yra neteisingas, tai tik įrodo, kad jis nieko nesupranta apie lenktynių saugumą. Net juokinga kalbėti, kad avarija toje pačioje vietoje gali nepasikartoti. Jei vienas sportininkas pakliuvo į avariją konkrečioje vietoje, kodėl ten pat į ją negali pakliūti kitas pilotas? Jei F-1 teisėjų brigada po F. Massos avarijos Budapešte būtų pasakiusi, jog tai daugiau niekada nepasikartos, nebūtų reikėję įvesti naujų reikalavimų šalmo saugumui.
- Ar lynai, kurie laiko ratus po avarijos, pateisino save. Juk visi matė, kaip po avarijos į M. Chiltono bolidą pataikė nutrūkusi padanga?
- Lynai gerai save pateisino. Niekas negali sulaikyti padangos ar disko, jei įvyksta labai smarki avarija, kaip tai buvo K. Raikkoneno atveju. Kartu reikia pabrėžti, kad po labai stipraus smūgio pats Kimis beveik nenukentėjo ir pats išlipo iš sudaužyto bolido, nors ir visa važiuoklė buvo sumaitota. Tai tik įrodo, kiek pagerėjo F-1 čempionato saugumas pastaraisiais metais.
- Aptarkime kitą temą. Kodėl teisėjai laiku nepastebėjo, kad F. Alonso restarto metu užėmė neteisingą poziciją? Ar nesuveikė jo bolido jutiklis?
- Minėtasis jutiklis fiksuoja mašinos judėjimo pradžią, o ne vietą, iš kurios ji startuoja. Mes dėl šio atvejo gavome dviejų komandų skundus ir starto teisėjo išvadą. Pripažinsiu, kad dėl Kimio avarijos F. Alonso įvykio tyrimas užtruko per ilgai.
- Kodėl F. Alonso buvo nubaustas, juk analogišką klaidą Spa trasoje padaręs F.Massa išvengė bausmės?
- Apie F. Massos pažeidimą teisėjams tapo aišku tik praėjus dviem dienoms po lenktynių. Todėl jau buvo vėlu jį kaip nors bausti.