• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Balandžio 15 dieną Portugalijoje prasidės FIA Europos automobilių kroso 2007 metų pirmenybės, o galingiausių automobilių klasėje (D1 divizionas) kartu su pripažintais Senojo žemyno automobilių kroso atstovais varžysis trys Lietuvos atstovai - Aurelijus Simaška, Paulius Pleskovas bei Nerijus Naujokaitis.

REKLAMA
REKLAMA

Dar vienas jaunas sportininkas - Martynas Padgurskis - šiemet dalyvaus Europos ralio-kroso pirmenybėse.

REKLAMA

Iki šiol tokios Lietuvos sportininkų gausos nėra susilaukusios nė vienos ankstesnės automobilių sporto Europos pirmenybės.

Didžiausią intrigą netrukus prasidėsiančiame kroso čempionate kelia 1999 metų Europos automobilių kroso čempiono Aurelijaus Simaškos sugrįžimas į lenktynes.

Būtent su A. Simaškos vardu siejamas ir šalies automobilių krosą dar neseniai lydėjęs tikras bumas. Krosas Lietuvoje ypač išpopuliarėjo, kai pirmasis jos atstovas A. Simaška 1999 metų rugpjūčio pabaigoje, likus iki pirmenybių pabaigos dar vieno etapo varžyboms, iškovojo Europos čempiono vardą.

REKLAMA
REKLAMA

Jo iškovotas Europos čempiono vardas tebėra aukščiausias kada nors Lietuvos automobilių sporto meistrų pelnytas titulas.

Kultiniu ralio automobiliu Lietuvoje tapę įvairių modifikacijų galingi ir patvarūs japoniški "Mitsubishi" laikys egzaminą ir kroso trasose.

Būtent su "Mitsubishi Lancer Evo VIII" A. Simaška dalyvaus visose iš dvylikos etapų susidedančiose Europos automobilių kroso pirmenybėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai dar vienas papildomas traukos objektas, nes iki tol nė vienas Europos kroso čempionato dalyvis dar nevairavo "Mitsubishi" markės automobilio.

A. Simaškos "Mitsubishi Lancer Evo VIII" krosui parengtas UAB "Euroracing" meistrų, besispecializuojančių sportinių automobilių paruošime, o taip pat pramoginių sporto renginių bei automobilių sporto mokomųjų programų rengimu ir jų vykdymu.

REKLAMA

UAB "Euroracing" specialistai neslepia, jog "Mitsubishi Lancer Evo VIII" perdirbimas ir jo parengimas kroso lenktynėms buvo tapęs savotišku įmonės iššūkiu. Iš serijinio automobilio belikę tik jo stogas ir dugnas, o visos kitos skardos, įskaitant ir duris, pakeistos žymiai lengvesniu kevlaro pluoštu.

REKLAMA

Tad dabar šis automobilis, kurio variklis išvysto net 530 AG pajėgumą ir turi 670 Niutonmetrų sukimo momentą, sveria tik 1200 kilogramų. Lengvinant automobilį jo kuro bakas sumažintas iki 20 litrų talpos. Beje, šis kroso galiūnas vienam kilometrui kelio sudegina vieną litrą benzino, o ir degalus jis naudoja ne įprastus, o specialų "Elf Turbo Max" benziną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Krosui parengto "Mitsubishi Lancer Evo VIII" variklio aušinimo sistema perkelta į galinę bagažinės ertmę. Pavarų dėžė - kumštelinė, penkių greičių, blokiruotės - sportinės, japoniškos, o automobilio amortizatoriai - olandiški, garsiosios "Proflex" firmos.

A. Simaška teigia, kad jo ir komandos pasirengimas sugrįžimui į Europos kroso trasas nebūtų įmanomas be nuoširdžios rėmėjų - UAB "Rofolis", "Daisena", "Eugesta","Ardynas", "Stiklita", "Karanta", "Guolmeta","Audėjas" ir "Limedika" pagalbos.

REKLAMA

Kiti du Lietuvos atstovai - Paulius Pleskovas ir Nerijus Naujokaitis - irgi ne naujokai Europos automobilių kroso čempionatuose.

Daugkartinis šalies autokroso ir ralio-kroso čempionas P. Pleskovas su Senojo žemyno kroso meistrais pradėjo varžytis 2004 metais ir džiaugėsi tapęs vieno etapo prizininku. Jau kitais metais jis tapo dviejų etapų prizininku ir galutinėje čempionato įskaitoje užėmė dešimtą vietą.

REKLAMA

Pernai P. Pleskovas, besivaržydamas tame pačiame D1 Europos autokroso divizione, tapo keleto etapų prizininku ir iškovojo penktąją vietą galutinėje čempionato įskaitoje.

Tai kol kas aukščiausias šio birželį savo trisdešimtmetį švęsiančio sportininko pasiekimas, tačiau P. Pelskovas bei jo atstovaujama Klaipėdos TSK "Baltijos sportas" komanda neslepia ambicijų šiemet pakilti keliomis pozicijomis aukščiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Kitaip - nebūtų prasmės nei eikvoti brangaus laiko, nei rėmėjų - UAB "Transkona", UAB "Klasera", UAB "Baltic auto", "Castrol" koncerno atstovybės Pabaltijui ir kitų - lėšų, už ką joms nuoširdžiai dėkingas",- tvirtina P. Pleskovas.

Šakių techninio sporto klubo atstovas Nerijus Naujokaitis pirmąjį Europos autokroso čempionatų krikštą gavo dar 2002 metais, tačiau per šį laikotarpį dėl įvairių priežasčių sportininkas dalyvavo tik devynių etapų varžybose.

REKLAMA

Tačiau daugkartinį šalies bei Baltijos šalių 2002 metų čempioną įsiminė ir Europos kroso meistrai.

Jau pačiais pirmaisiais metais Čekijoje N. Naujokaitis laimėjo vieną Europos kroso čempionato etapą, o ir kituose važiavo ne prastai, tačiau sėkmingai finišuoti jam nuolat trukdė vulkanu trykštantis azartas ir dažni technikos gedimai.

REKLAMA

Uždarųjų akcinių bendrovių "Euroriba", "Greičio forma", Maxima LT, "Julisa", "Livena", "Rekolas", "Serkena", "Bitė Lietuva" ir individualios R.Antanaičio firmos "Nikstas" remiamas N. Naujokaitis šiemet važiuos "Volkswagen Golf Turbo 4X4" automobiliu, kuris išvysto 480 AG pajėgumą ir turi 600 Niutonmetrų sukimo momentą.

REKLAMA
REKLAMA

P. Pleskovas liko ištikimas tam pačiam 2004 metų gamybos "Ford Puma Cosworth 4X4" automobiliui, su kuriuo jis važiavo ir pernai, ir kuris išvysto 420 AG pajėgumą bei turi 550 Niutonmetrų sukimo momentą.

Žinoma, rengiantis sezono batalijoms atlikta visa eilė variklio, pakabos bei kėbulo patobulinimų, turėsiančių įtakos automobilio patikimumui.

Nors P. Pleskovo "Ford Puma", palyginti su A. Simaškos pasirinktu "Mitsubishi Lancer Evo VIII", atrodo mažytė, tačiau ji sveria 20 kilogramų daugiau nei A. Simaškos monstras - 1220 kg.

Dar vienas Lietuvos sportininkas - plungiškis Martynas Padgurskis - dalyvaus šių metų Europos automobilių ralio-kroso čempionate, kurį sudarys 10 etapų lenktynės.

Pagrindinis ralio-kroso skirtumas nuo kroso tas, kad dalis ralio-kroso trasos privalo turėti asfalto dangą.

Nors M. Padgurskiui kovo viduryje sukako tik septyniolika metų, automobilių sporte jis jau ne naujokas. Tai žinomo šalies kroso meistro ir varžybų organizatoriaus Dainiaus Padgurskio sūnus.

2004 metais keturiolikmetis M. Padgurskis Lietuvos automobilių ralio-kroso čempionate iškovojo antrąją vietą, o kartu varžydamasis ir Šiaurės Europos šalių ralio-kroso čempionate galutinėje įskaitoje džiaugėsi aukšta šeštąja pozicija.

REKLAMA

2005 metų sezone jis Lietuvos ralio-kroso pirmenybėse vėl buvo antras, o kroso čempionate liko trečias.

Pernai jaunasis sportininkas tapo Lietuvos automobilių ralio-kroso čempionu bei dalyvavo Europos ralio-kroso dešimtojo etapo varžybose Lenkijoje, kur patyrusių favoritų nuostabai finišo liniją kirto antras.

Varžyboms jį baigia rengti žinomos "Lautra Motors" firmos meistrai Andrius Burneika ir Linas Valinskas, kurie dirbs lenktynininko mechanikais.

Pagrindinis jauno sportininko rėmėjas - UAB "Plungės Jonis", kuriai vadovauja žinomas automobilių sporto entuziastas Jonas Varkalys, ir Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų