Formalus sprendimas priimtas liepos 25 dieną, BNS patvirtino EK atstovė Victoria von Hammerstein-Gesmold. 98,37 mln. eurų skirta Lietuvai, 6,951 mln. eurų – Latvijai, 5,15 mln. eurų – Estijai.
Pasak EK atstovės, liepos 6-ąją pritarta siūlymui pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonę investuoti 2,7 mlrd. eurų į 152 transporto projektus. Didžioji dalis – 1,8 mlrd. eurų – bus skiriama Europos geležinkelių tinklo plėtrai.
EK atstovybės Lietuvoje atstovas Giedrius Sudikas BNS teigė, kad 110 mln. eurų parama skiriama papildomai, iš lėšų, kurių nepanaudojo ES narės kitiems projektams.
„EK yra įsipareigojusi iki 2020 metų į „Rail Baltica“ investuoti 1,2 mlrd. eurų. Liepos 6 dieną EK „Rail Baltica“ paskyrė papildomus 110 mln. eurų, kurie anksčiau nebuvo numatyti. Papildomos lėšos „Rail Baltica“ buvo skirtos dėl labai aukštos projekto pridėtinės vertės.
Papildomas investicijas Lietuvai, Latvijai ir Estijai EK skyrė perskirstydama Europos infrastruktūros tinklų priemonės lėšas, dėl kurių paraiškų nepateikė kitos ES šalys“, - BNS teigė G. Sudikas.
„Lietuvos geležinkeliai“ vasarį skelbė, kad bendra prašoma suma siekia 313,3 mln. eurų, iš jų 140,3 mln. eurų tikėjosi gauti Lietuva – pinigai turėjo būti naudojami 46,7 kilometro sankasai tarp Kauno ir Panevėžio ir inžineriniams tinklams įrengti.
Pernai ir užpernai „Rail Baltica“ projektui per bendrą įmonę yra skirta iš viso 633 mln. mln. eurų, iš jų būsimiems darbams Lietuvoje teko apie 203 mln. eurų, dar 106 mln. eurų – tiesiogiai „Lietuvos geležinkeliams“.
Skaičiuojama, kad bendra „Rail Baltica“ projekto vertė Baltijos šalyse sieks 5,8 mlrd. eurų.