1. Nesėdėkite prie stalo visą laiką
Per kasdienius pokalbius galite ir nepakilti iš savo vietos, bet atsitikus bet kam, kas nėra jūsų rutinos dalis – susitikęs su klientu, prieš interviu – būtinai atsistokite. Jei pasitiksite žmogų ir paspausite jam ranką stovėdamas, pradėsite galios žaidimą. Atsistojęs jūs tarsi tapsite padėties vadovu ir dominuosite. Bet jei pokalbis rutininis – nesikelkite nuo kėdės, nes sugadinsite nuoširdų ir atvirą pašnekesį.
2. Nevenkite trumpų pašnekesių
Pašnekesiai apie orą gali būti neįdomūs, bet labai naudingi ugdant artimesnį ryšį su pavaldiniais. Kiekvienas vadovas pavaldiniams turi atrodyti patikimas ir mėgstamas, tik tada pavyks gerai su jais sutarti.
3. Nevartokite žargono elektroniniuose laiškuose
Sutuoktiniui ar draugams gal ir tiks žodžių trumpiniai elektroniniuose laiškuose, tačiau jų negalima vartoti laiške klientui – tai neprofesionalu. Kiekvieną elektroninį laišką traktuokite lyg oficialų dokumentą ir tik artimiau susipažinęs su adresatu laiškus rašykite ne taip formaliai. Taip pat venkite grafinių nuotaikos išraiškų, geriau jau parašykite, kad jums patinka.
4. Nevenkite sakyti komplimentų
Dalis vadovų mano, kad pagyros silpnina darbuotojų motyvaciją siekti daugiau. Bet kai jų visiškai nėra, rizikuojate dirbti su suirzusia žmonių kompanija. Sakykite pavaldiniams tikrus komplimentus ir tai darykite reguliariai. Juk svarbu ne tik atrasti talentą, bet ir palaikyti jo tobulėjimą.
5. Nekomentuokite pavaldinių aprangos
Viskas priklauso nuo to, kaip suformuluosite pastabas. Jei manote, kad darbuotojas atrodo gerai, galite pasakyti, kad džiaugiatės, jog jo apranga visuomet tvarkinga ir jis atrodo profesionaliai. Bet geriausia susilaikyti nuo tokių komentarų.
6. Renkitės tinkamai
Jūs nustatote darbo aprangos kodą. Jei esate teisininkas – jums prireiks kostiumo, bet jei pradedate internetinį verslą, tiks ir polo marškinėliai bei džinsai. Drabužiai taip pat turi jums tikti, niekas negali laisvai kaboti. Nesirenkite nei per dideliais, nei per mažais drabužiais.
7. Nebendraukite su pavaldiniais socialiniuose tinkluose
Kai jūsų pavaldiniai vakare grįžta namo ir prisijungia prie ,,Facebook”, jie greičiausiai nori atsipalaiduoti nuo dienos darbų ir tos aplinkos bei pabendrauti su žmonėmis ne iš biuro. Jei viršininkas yra jų draugas socialiniuose tinkluose, tai gali juos varžyti. Bet jei jus ,,susidraugauti” pakvies darbuotojas, nedvejodamas sutikite.
8. Neužmirškite veido išraiškos
Kaip vadovui jums greičiausiai būdinga savita veido išraiška kalbant per derybas. Visuomet tobulinkite savo ,,boso veido išraišką”. Rūstus vadovas atbaidys bet kurį darbuotoją, o nuolat šypsantis darbo aplinka gali tapti per daug neformali. Keiskite veido išraiškas pagal susiklosčiusią situaciją.
9. Neskatinkite apkalbų
Apkalbas mėgstantis vadovas dažnam gali pasirodyti nenuoširdus ir nepatikimas. Tai reiškia, kad jūs neturėtumėte pavaldiniams atskleisti per daug savo asmeninio gyvenimo detalių. Daugiau diskutuokite apie verslo pasaulį, konkurenciją ir kitas plačias temas. Jei kompanijoje plinta apkalbos, apie tai turėtumėte kalbėti garsiai.