• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Itin konkurencingame „Estijos metų automobilio 2024“ konkurse pagrindinis apdovanojimas atiteko „Peugeot 408“ modeliui. Tokį verdiktą sausio 13 dieną per kasmetinę Estijos automobilių sporto sąjungos šventę, vykusią šios šalies nacionaliniame muziejuje Tartu, paskelbė renginio organizatoriai.

89

Itin konkurencingame „Estijos metų automobilio 2024“ konkurse pagrindinis apdovanojimas atiteko „Peugeot 408“ modeliui. Tokį verdiktą sausio 13 dieną per kasmetinę Estijos automobilių sporto sąjungos šventę, vykusią šios šalies nacionaliniame muziejuje Tartu, paskelbė renginio organizatoriai.

REKLAMA

24-ą kartą surengtame konkurse konkurencija buvo tokia arši, kad į finalinį etapą pateko septyni automobiliai vietoje tradicinių šešių. Vertinimo komisiją šiemet sudarė dvylika transporto srities žurnalistų iš aštuonių skirtingų žiniasklaidos priemonių.

Preciziškai nušlifuotos detalės

Šiuolaikinė pernai pavasarį Baltijos šalyse debiutavusio „Peugeot 408“ inžinerija, naujoviškos technologijos ir įsimenantis dizainas leido automobiliui pranokti konkurentus. Kurdami šį modelį, Prancūzijos gamintojo inžinieriai ir dizaineriai siekė užtikrinti maksimalų našumą ir kartu sumažinti energijos sąnaudas bei išmetamų teršalų kiekį.

Ypatingas dėmesys buvo skirtas aerodinamikai. Visos kėbulo dalys – įskaitant buferius, bagažinės dangtį, statramsčius, šoninius veidrodėlius ir automobilio dugno komponentus – buvo optimizuotos glaudžiai bendradarbiaujant skirtingiems kūrybos skyriams. Dizainerių bei aerodinamikos specialistų komandoms talkino ir naująjį lenktyninį automobilį „9X8 Hypercar“ kūrę meistrai.

REKLAMA
REKLAMA

Našumas neatsiejamas nuo modelyje montuojamų variklių. Tarp jų yra 130 AG „PureTech“ benzininė jėgainė, atitinkanti naująjį „Euro 6.4“ emisijos standartą, bei 180 AG arba 225 AG įkraunamieji hibridai.

REKLAMA

„Atrodo, kad kurdami 408 modelį „Peugeot“ specialistai atsižvelgė į pirmtakams skirtą kritiką ir išsprendė šiuos klausimus. To rezultatas – išskirtinai žavus automobilis, suteikiantis daugiau erdvės, nei atrodo iš pirmo žvilgsnio matant tokį kėbulą. Degalų sąnaudos – taip pat labai racionalios. Priklausomai nuo pasirinktos pavaros, tikrai galima išsitekti penkiuose litruose. Galbūt 408 nesuteiks itin sportiškų vairavimo pojūčių, bet sukels šypseną įveikiant posūkius dėl gero grįžtamojo ryšio ir tikslumo“, – sako „Estijos metų automobilio 2024“ žiuri narys, portalo Accelerista.com vyriausiasis redaktorius Veli Rajasaaras.

REKLAMA
REKLAMA

Atnaujinta valdymo sistema

Per pastarąjį dešimtmetį „Peugeot i-Cockpit“ salono sistema buvo nuosekliai atnaujinama ir modernizuojama. Kūrėjai naujoviškai pažvelgė į salono elementų išdėstymą ir centrinį 10 colių įstrižainės jutiklinį ekraną naujajame modelyje perkėlė žemiau bei arčiau vairuotojo.

Vairuotojas turi galimybę savo nuožiūra pasirinkti po šiuo ekranu įdiegtų „i-Toggles“ valdiklių funkcijas. Tai gali būti tiek klimato kontrolės ar radijo valdymas, tiek patogus ir greitas telefono kontaktų ar kitų funkcijų bei programėlių aktyvavimas. Pasikeitus poreikiams, bet kuriam valdikliui galima priskirti naują funkciją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ergonomiškame šildomame naujojo modelio vaire montuojami valdikliai, kuriais galima greitai naudotis informacijos ir pramogų sistema arba pasirinktomis pagalbos vairuotojui funkcijomis. Kaip ir būdinga „Peugeot“ modeliams, virš vairo, akių lygyje, sumontuotas 10 colių skaitmeninis prietaisų skydelis. Jis suteikia vairuotojui visą reikalingą informaciją ir leidžia nenukreipti akių nuo kelio.

REKLAMA

„Vairuotojo vietoje rasite naujiems „Peugeot“ būdingą mažą vairą: kai kam jis gali pasirodyti nepatogus, tik ne man. Tokių dalykų įvertinimas labai priklauso nuo to, prie kokios vairavimo padėties esame įpratę. Jei vairavimo padėtis nėra tinkamai sureguliuota, tuomet vairas gali užstoti gyvybiškai svarbius rodmenis. Regiu du 408 modelio trūkumus: nėra visų varomųjų ratų pavaros ir į pasirenkamų jėgos agregatų sąrašą neįtrauktas išskirtinis „Stellantis“ grupės 1,5 litro dyzelinis variklis. Dėl šio motoro automobilis taptų dar universalesnis“, – komentuoja V. Rajasaaras.

REKLAMA

Nuo 2001-ųjų

„Estijos metų automobilio“ konkurso ištakos – 2001-ieji, kai renginį inicijavo žurnalas „Tehnikamaailm“. Antrus metus paeiliui konkurso globėja buvo Estijos automobilių sporto sąjunga. Metų automobilis buvo renkamas iš naujų modelių, kurie į Estiją atkeliavo per pastaruosius 12 mėnesių.

Šalies metų automobilį renka žiuri, kurią sudaro automobilizmo temomis rašantys žurnalistai. Šiemet vertinimo komisijoje dalyvavo žurnalų „Autoleht“, „Eesti Naine“, „What Car?“, „Tehnikamaailm“, laikraščio „Äripäev“, interneto portalų „Accelerista“, „Auto24“ bei „Geenius“  atstovai. Panašiai kaip ir pernai, atrankoje žurnalistams talkino ir įvairių automobilių sporto šakų Estijos čempionai.

Štai kaip finale pasiskirstė žiuri komisijos balai: (vieta, automobilis, balai)

1. „Peugeot 408“ 66

2. „Hyundai Kona“ 61

3. „Mercedes-Benz E-class“ 60

4. „Toyota Prius“ 57

5. „Hyundai Ioniq 6“ 48

6. „Honda CR-V“ 31

7. „Volkswagen ID.Buzz“ 25

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų