Automobilio kūrėjas yra įsitikinęs, jog medis yra pati tvirčiausia ir pati geriausia medžiaga norint gaminti automobilius. Medis yra tvirtesnis, geriau absorbuojantis šilumą ir kelis kartus pigesnis už tradicinį plieną ar aliuminį.
Iš pradžių tai buvo tik vieno Jungtinių Valstijų universiteto eksperimentas, tačiau po truputėlį „Splinter“ tapo pilnaverčiu automobiliu su kuriuo galima išvažiuoti į bendro naudojimo kelius. Nors automobilis funkcionuoja, gali važiuoti į priekį arba atgal, tačiau jam nėra suteiktas oficialus leidimas važiuoti net ir liberaliosios Kalifornijos valstijos keliais.
Antrąją vietą, be jokių kalbų, užimtų iš pelenų prisikėlęs „Rusty Slammington“ vardu vadinamas „BMW“ arba bent jau kas iš jo liko. Prieš keletą metų sudegęs, tačiau šiemet naujomis spalvomis pradėjęs spindėti automobilis abejingų nepaliko net ir pakankamai konservatyvioje Vokietijoje.
Automobilio savininkas ir projekto autorius, nusprendęs pradėti naują konstruktorių iš sudegusio „BMW“ dalių, įkvėpimo sėmėsi iš „Group 5“ kategorijos lenktyninių bolidų. Plačios, aštrios kėbulo linijos slepia „Pushrod“ tipo pakabą, kurios konfigūracija yra labai artima Formulės 1 bolidams. Tuo tarpu priekyje esantis motoras atkeliavo iš „E34 M5“.
Net ir toks automobilis kaip „Alfa Romeo 4C“ pakliuvo į automobilius modifikuojančių automanų rankas. Vokiečiai stengėsi nesugadinti beveik nepriekaištingo italų darbo. Automobiliui buvo suteiktas galinis spoileris, „Semi Slick“ tipo padangos, standesni amortizatoriai, naujo dizaino galinis buferis su specialiai šiam modeliui sukurta išmetimo sistema. Gaila, jog ne vienas vokietis nepanoro užvesti šio žvėries ir pademonstruoti iš kokio molio drėbta yra naujoji išmetimo sistema.
Šiais metais Eseno automobilių parodoje kiekviename kamputyje stovėjo bent po vieną automobilį, kuris turėjo „Liberty Walk“ pagamintos kėbulo apdailos detales. Sužavėti šios kompanijos įkūrėjo darbais, vokiečiai „Liberty Walk“ kėbulo apdailos detales deda ant įvairiausių mašinų. Pradedant „BMW“, „Porsche“ ir baigiant štai šiuo „Volkswagen Golf“, kuris, mūsų nuomone, atrodo puikiai.
Galbūt atsiras automanų, kurie turi noro savo „Golfą“ apipavidalinti „Liberty Walk“ apdaila?
Automobilių sportas yra viena iš keletos Eseno parodos sudedamųjų dalių. Kiekvienais metais parodos organizatoriai stengiasi lenktynių trasoms skirtiems bolidams skirti atskirą kampelį.
Šiemet autosporto kampelyje buvo demonstruojami Vokietijos pasididžiavimu tapę „DTM“ čempionato bolidai. Po fantastiškai atrodančiomis kėbulo detalėmis slypi technologijos ir konstrukcija, kuri yra labai artima Formulės 1 automobiliams.
Pasukę galvą į kairę - mus pasitiko kuklus „Peugeot“ markės stendas. Keletas merginų ir smalsuolių buvo apsupę naujutėlį „Peugeot 308 GTI“ - sportišką hečbeką, kuriuo prancūzai tikisi įspirti į „Golf GTI“ užpakalį. Tačiau šalia gamyklos dažais kvepiančio „308 GTI“ stovėjo įspūdingesnis, turtingesnę istoriją turintis modelis - „Peugeot 205 T16“.
Tikras, pasaulio ralio čempionato duonos ragavęs bolidas mums pasirodė žymiai vertingesnis ir įdomesnis eksponatas nei „308 GTI“, tačiau milžinišką naujų automobilių rinką turinti Vokietija gyvena pagal kitokius standartus.
Pristatyti šio automobilio tikrai nereikia. „AC Cobra“ replika, kurią parodoje projekto autorius pardavinėjo už 39 tūkst. eurų. Pasak automobilio savininko, problemų užregistruoti ar praeiti techninę apžiūra nekils, nes replika buvo gaminama atsižvelgiant į visus TUV reikalavimus.
Žinoma, reikėtų atsižvelgti ir į tai, jog Vokietijoje požiūris į savadarbius automobilius yra liberalesnis. Galbūt mūsų valdininkai galėtų paimti pavyzdį iš Vokietijos?