Komisija pranešė ESTT perdavusi bylą dėl to, kad šalis neperkėlė į nacionalinę teisę Europos geležinkelių saugos taisyklių, pagal kurias valstybė iki 2006 metų balandžio pabaigos privalėjo įsteigti nepriklausomą avarijų ir incidentų tyrimo įstaigą.
EK nustatė, kad direktyvos neįvykdžiusioje Lietuvoje nesudarytos sąlygos skaidriam geležinkelių transporto katastrofų ir avarijų tyrimui.
BNS kol kas nepavyko susisiekti su Susisiekimo ministerijos vadovais.
Vyriausybės kancleris Alminas Mačiulis BNS teigė, kad Vyriausybė pernai pavasarį pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui perkelti katastrofų tyrėjus į Valstybinę darbo inspekciją (VDI), tačiau Seime šis klausimas kol kas nebuvo svarstytas.
„Po diskusijų Vyriausybė priėmė sprendimą funkcijas, žmogiškuosius ir finansinius resursus perkelti iš Susisiekimo ministerijos į Valstybinę darbo inspekciją. (...) Viskas nukeliavo į Seimą su atitinkamomis įstatymo pataisomis. Deja, Seime kažkaip užstrigo ta diskusija“, - BNS teigė A.Mačiulis.
Šiuo metu katastrofų tyrimų vadovai dirba atskirose Susisiekimo ministerijai pavaldžiose institucijose.