Po 18 mėnesių, per kuriuos 27 valstybės narės, Norvegija ir Islandija ES mastu ėmėsi griežtų vartotojų apsaugos priemonių ir tikrino, ar internete sąžiningai prekiaujama skambučių melodijomis, darbalaukio fono piešiniais ir kitomis mobiliųjų telefonų paslaugomis, 70 proc. svetainių pertvarkyta arba uždaryta.
Nuo 2008 m. birželio, kada buvo atlikti pirmieji patikrinimai, dėl rimtų ES vartotojų teisių pažeidimų nacionalinės vykdomosios valdžios institucijos patikrino 301 svetainę.
Šiuo metu 70 proc. tirtų svetainių padėtis pasikeitė. 52 proc. svetainių pertvarkyta (159 svetainės), o 17 proc. – uždaryta (54 svetainės). Nustatyti trys pagrindiniai pažeidimai: neaiški kainodara (pavyzdžiui, informacija nepateikta arba neišsami), nepateikta išsami informacija apie pardavėją ir klaidinanti reklama, ypač reklamuojant „nemokamas“ skambučių melodijas, nors iš tikrųjų vartotojai priversti sumokėti už abonementą.
Atlikus patikrinimą Italijoje vasario ir gegužės mėn. vykdomosios valdžios institucijos skyrė didelę maždaug 2 mln. eurų baudą 9 didžiausioms įstatymus pažeidusioms bendrovėms.
Už vartotojų apsaugą atsakinga Europos Komisijos narė Meglena Kuneva sakė: „Europos Sąjungoje atliktas tyrimas – tiesioginis atsakas į šimtus tėvų ir vartotojų skundų, gaunamų iš daugelio ES šalių. Jaunimas neturėtų tapti nesąžiningos prekybos, pavyzdžiui, klaidinančios reklamos, kuri juos sugundo užsisakyti, jų manymu, nemokamas skambučių melodijas, auka.
O tėvams neturėtų būti nemalonių netikėtumų gavus telefono sąskaitą, jei jų vaikai netyčia užsisakė daugiau nei ketino. Tyrimo rezultatai rodo, kad visos Europos Sąjungos bendradarbiavimas įgyvendinant teisės aktus gali būti labai veiksmingas tvarkant vartotojų rinką. Ateityje vykdant ES vartotojų reikalų politiką tokiems bendriems įgyvendinimo veiksmams bus skiriama daug pastangų.“
Italijos antimonopolijos institucijos Vartotojų apsaugos direktorato generalinis direktorius dr. Paolo Saba sakė: „Įgyvendindama šią vykdomąją iniciatyvą Italijos konkurencijos institucija pasiekė svarbių rezultatų, gindama vartotojų, kurie vykdo sandorius internetu ir tarpvalstybinius sandorius, interesus. Šie rezultatai – didelis žingsnis veiksmingesnės Europos vartotojų apsaugos ir nuoseklesnės Europos vartotojų apsaugos politikos link.“