Europos Komisija, ES vykdomoji institucija, nurodė „Apple“ panaikinti apribojimus, neleidžiančius programėlių kūrėjams nukreipti vartotojų į galimai pigesnius pasiūlymus už „Apple App Store“ ribų.
Reguliavimo institucija teigė, kad vis dar vertina naują asmeninių skelbimų modelį, kurį „Meta“ pristatė 2024 m. pabaigoje.
Tačiau ji teigė, kad bendrovė anksčiau naudojo sistemą, pagal kurią „Facebook“ ir „Instagram“ vartotojai turėjo mokėti už paslaugą be reklamos arba leisti naudoti jų asmeninius duomenis tikslinei reklamai.
Komisija teigė, kad vartotojai turėtų gauti galimybę pasirinkti mažiau asmeninių duomenų naudojančią paslaugą.
Bauda „Meta“ apima laikotarpį, kai ES vartotojams buvo siūloma galimybė „sutikti arba mokėti“ nuo 2024 m. kovo mėn., kai ES pradėjo taikyti 2022 m. Skaitmeninių rinkų įstatymą.
500 mln. eurų bauda „Apple“ ir 200 mln. eurų bauda „Meta“
Šios baudos – 500 mln. eurų „Apple“ ir 200 mln. eurų „Meta“ – yra pirmosios baudos, skirtos pagal Skaitmeninių rinkų įstatymą.
Pagal šį teisės aktą leidžiama skirti iki 10 proc. įmonės metinių pajamų siekiančias baudas, tačiau antradienį paskelbtos baudos toli gražu nesiekia šios ribos.
Pranešimas paskelbtas tuo metu, kai D. Trumpo administracija ir ES vadovai dalyvauja derybose dėl muitų, įskaitant mokesčius, kurie gali būti nukreipti prieš JAV technologijų milžinus.
„Meta“ kaltino Europos Komisiją, kad ji JAV įmones vertina griežčiau nei Europos ir Kinijos įmones.
„Kalbama ne tik apie baudą; Komisija, verčianti mus keisti savo verslo modelį, iš tikrųjų taiko daugiamilijardinį tarifą „Meta“, o iš mūsų reikalauja siūlyti prastesnes paslaugas“, – pareiškime teigė „Meta“ vyriausiasis pasaulinių reikalų pareigūnas Joelis Kaplanas.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!