Europos Sąjungai (ES) pirmininkaujanti Švedija siekia griežčiau kontroliuoti alaus prekybą Europoje didindama mokesčius ir ribodama alaus reklamą, taip tikintis sumažinti jaunų asmenų piktnaudžiavimą šiuo gėrimu.
Švedija ES alkoholio prekybos strategijos parengimą įvardino, kaip vieną iš prioritetinių savo pirmininkavimo sričių. Pirmas diskusijas šiuo klausimu planuojama surengti rudenį.
Švediją neramina alkoholio vartojimo didėjimas jaunimo tarpe bei girtų vairuotojų sukeltos avarijos. Ribodama alaus reklamą Švedija tikisi apsaugoti jaunus asmenis nuo pernelyg agresyvios šios pramonės marketingo strategijos.
Alaus pramoninkai atsargiai vertina tokius ES žingsnius ir planuoja pateikti audito įmonės „Ernst & Young“ ataskaitą apie alaus pramonės įtaką Europos ekonomikai.
Europos aludariai teigia, kad jų pramonė sukuria apie 2,5 mln. darbo vietų ir valstybėms sumoka apie 57 mlrd. eurų mokesčių.
Todėl pasisako prieš didesnį alaus pramonės reguliavimą ir teigia, kad rinka turi pati save kontroliuoti.
Aludariai pasisako ir prieš mokesčių didinimą, pateikdami Suomijos pavyzdį, kur padidėjus alkoholio kainoms padidėjo ir jo vartojimas. Pirkėjai buvo linkę įsigyti pigesnio alaus prekybos centruose nei pirktis jį baruose.
Pirmieji susitikimai tarp pirmininkaujančios Švedijos atstovų ir aludarių yra numatyti rugsėjo mėnesį.