• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jeigu Europos Sąjungos (ES) įstatymų leidėjai suteiks interneto vartotojams daugiau galimybių kontroliuoti asmeninę informaciją, tokios interneto įmonės kaip „Facebook“ ar „Google“, norėdamos ją naudoti, turės prašyti leidimo, praneša „Reuters“.

REKLAMA
REKLAMA

Norima apriboti įmonių galimybes naudoti ir parduoti reklamos bendrovėms tokius duomenis, kaip, pavyzdžiui, asmens naršymo įpročiai. Ypač keblu tai, kad žmonės nežino, jog asmeniniai jų duomenys gali būti panaudoti tokiu būdu.

REKLAMA

„Vartotojai privalo būti informuoti apie tai, kas vyksta su jų duomenimis, - teigė Europos Parlamento narys vokietis Janas Filipas Albrechtas (Jan Philipp Albrecht), siekiantis įteisinti šią reformą. - Jie turi sąmoningai sutikti su duomenų perdavimu arba jam paprieštarauti“.

„Facebook“ ir „Google“, pirmieji ėmę pelnytis iš vartotojų duomenų pardavimo, priešinasi tokiems suvaržymams. Susirūpinimą pareiškė ir kiti nuo duomenų priklausomi sektoriai, pavyzdžiui, sveikatos paslaugų teikėjai ar geležinkelio paslaugų pardavėjai.

REKLAMA
REKLAMA

Vokietijos žaliųjų partijos atstovas J. F. Albrechtas savo planus siekia paskelbti trečiadienį. Jis mano, kad paieškos programų ir socialinių tinklų vartotojai turi turėti galimybę kontroliuoti, kokia jų duomenų dalis yra parduodama reklamos įmonėms. Jo ataskaita grindžiama Europos Komisijai praėjusių metų sausį pateiktu pasiūlymu dėl griežtesnės duomenų apsaugos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Europos Parlamentas, Komisija ir visos 27 bloko narės turėtų susitarti per kelis ateinančius mėnesius. Interneto bendrovės nerimauja, kad tai jų verslui turės neigiamos įtakos.

Lobistai teigia, kad įmonės nesusimąsto apie vartotojų privatumo interesus. „Įmonės mano, kad jų priežastys pirki ar parduoti duomenis yra įtikinamesnės nei asmens teisė į privatumą“, - kalbėjo advokatas iš Briuselio Džo Makneimis (Joe McNamee).

J. F. Albrechtas teigė, kad jo pateiktiems svarstyti apribojimams gali būti išimčių. Pavyzdžiui, bendrovė gali ir toliau siųsti reklaminius laiškus vartotojui, kurio duomenis ji susirinko pati.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų