Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Europos Parlamento Aplinkos apsaugos komiteto įstatymų leidėjai parėmė ES planą, pagal kurį nuo 2035 m. būtų veiksmingai uždrausta pardavinėti naujus benzininius ir dyzelinius automobilius, tačiau balsavo prieš pasiūlymus dėl griežtesnių tikslų sumažinti automobilių išmetamo CO2 kiekį per šį dešimtmetį.
Komitetas pritarė pasiūlymui iki 2035 m. 100 proc. sumažinti išmetamo CO2 kiekį, todėl 27 šalių bloke būtų neįmanoma parduoti naujų iškastiniu kuru varomų transporto priemonių.
Europos Komisija pasiūlė šiuos tikslus, kurie yra didesnio klimato kaitos politikos priemonių paketo dalis, remdamasi tuo, kad nauji automobiliai keliais važinėja 10-15 metų, o tai reiškia, kad 2035 m. yra vėliausia data, iki kurios būtų galima sustabdyti taršių automobilių pardavimą, nesukeliant pavojaus bloko planui iki 2050 m. pasiekti, kad visuose sektoriuose išmetamų teršalų kiekis būtų lygus nuliui.
Komitetas nepritarė kai kurių įstatymų leidėjų pasiūlymui padidinti Komisijos pasiūlymo užmojį - iki 2030 m. 55 proc. sumažinti automobilių išmetamo CO2 kiekį, palyginti su 2021 m. lygiu. Jie taip pat nepritarė kitų įstatymų leidėjų pasiūlymams sušvelninti 2035 m. tikslą.
„Nustatydami CO2 standartus sukuriame aiškumą automobilių pramonei ir skatiname inovacijas bei investicijas automobilių gamintojams“, - sakė pagrindinis įstatymų leidėjas Janas Huitema (Jan Huitema), pridūręs, kad dėl to turėtų būti pigiau vairuoti elektromobilius.
Artimiausiais mėnesiais dėl pasiūlymų dėl automobilių išmetamo CO2 kiekio balsuos visas Europos Parlamentas, o po to įstatymų leidėjai ir ES šalys turės derėtis dėl galutinių taisyklių.
Paspartindama perėjimą prie nulinės taršos elektromobilių, ES siekia išspręsti problemą, susijusią su ketvirtadaliu ES išmetamų teršalų, kuriuos pastaraisiais metais vis daugiau išmeta transportas.
Automobilių gamintojai, įskaitant „Volkswagen“, „Ford“, „Peugeot“, „Volvo“ ir „Jaguar“, jau paskelbė planus iki 2035 m. Europoje nebepardavinėti automobilių su vidaus degimo varikliais, tačiau kai kurios pramonės grupės įspėjo nedrausti konkrečios technologijos ir teigė, kad platesnio užmojo tikslų galima pasiekti tik tuo atveju, jei politikos formuotojai rems masinį įkrovimo infrastruktūros diegimą.
ES derasi dėl pasiūlymų reikalauti, kad šalys reguliariai įrengtų viešąsias įkrovimo stoteles prie pagrindinių kelių.
Europos Parlamento Aplinkos apsaugos komiteto įstatymų leidėjai parėmė ES planą, pagal kurį nuo 2035 m. būtų veiksmingai uždrausta pardavinėti naujus benzininius ir dyzelinius automobilius, tačiau balsavo prieš pasiūlymus dėl griežtesnių tikslų sumažinti automobilių išmetamo CO2 kiekį per šį dešimtmetį.
Komitetas pritarė pasiūlymui iki 2035 m. 100 proc. sumažinti išmetamo CO2 kiekį, todėl 27 šalių bloke būtų neįmanoma parduoti naujų iškastiniu kuru varomų transporto priemonių.
Europos Komisija pasiūlė šiuos tikslus, kurie yra didesnio klimato kaitos politikos priemonių paketo dalis, remdamasi tuo, kad nauji automobiliai keliais važinėja 10-15 metų, o tai reiškia, kad 2035 m. yra vėliausia data, iki kurios būtų galima sustabdyti taršių automobilių pardavimą, nesukeliant pavojaus bloko planui iki 2050 m. pasiekti, kad visuose sektoriuose išmetamų teršalų kiekis būtų lygus nuliui.
Komitetas nepritarė kai kurių įstatymų leidėjų pasiūlymui padidinti Komisijos pasiūlymo užmojį - iki 2030 m. 55 proc. sumažinti automobilių išmetamo CO2 kiekį, palyginti su 2021 m. lygiu. Jie taip pat nepritarė kitų įstatymų leidėjų pasiūlymams sušvelninti 2035 m. tikslą.
„Nustatydami CO2 standartus sukuriame aiškumą automobilių pramonei ir skatiname inovacijas bei investicijas automobilių gamintojams“, - sakė pagrindinis įstatymų leidėjas Janas Huitema (Jan Huitema), pridūręs, kad dėl to turėtų būti pigiau vairuoti elektromobilius.
Artimiausiais mėnesiais dėl pasiūlymų dėl automobilių išmetamo CO2 kiekio balsuos visas Europos Parlamentas, o po to įstatymų leidėjai ir ES šalys turės derėtis dėl galutinių taisyklių.
Paspartindama perėjimą prie nulinės taršos elektromobilių, ES siekia išspręsti problemą, susijusią su ketvirtadaliu ES išmetamų teršalų, kuriuos pastaraisiais metais vis daugiau išmeta transportas.
Automobilių gamintojai, įskaitant „Volkswagen“, „Ford“, „Peugeot“, „Volvo“ ir „Jaguar“, jau paskelbė planus iki 2035 m. Europoje nebepardavinėti automobilių su vidaus degimo varikliais, tačiau kai kurios pramonės grupės įspėjo nedrausti konkrečios technologijos ir teigė, kad platesnio užmojo tikslų galima pasiekti tik tuo atveju, jei politikos formuotojai rems masinį įkrovimo infrastruktūros diegimą.
ES derasi dėl pasiūlymų reikalauti, kad šalys reguliariai įrengtų viešąsias įkrovimo stoteles prie pagrindinių kelių.