• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Maždaug du trečdaliai visų lietuvių automobilių yra varomi dyzeliniais varikliais, o beveik visi likę – benzininiais. Tarp mėgstamiausių lietuvių modelių daugelį metų karaliauja „VW Passat“ su vidaus degimo varikliu. Tačiau panašu, kad ilgainiui tokių automobilių nebeliks.

Maždaug du trečdaliai visų lietuvių automobilių yra varomi dyzeliniais varikliais, o beveik visi likę – benzininiais. Tarp mėgstamiausių lietuvių modelių daugelį metų karaliauja „VW Passat“ su vidaus degimo varikliu. Tačiau panašu, kad ilgainiui tokių automobilių nebeliks.

REKLAMA

Prieš prasidedant Miuncheno automobilių šou, ketvirtadienį vokiečių koncernas „Volkswagen“ (VW) pristatė naujos, jau devintosios kartos, „Passat“.

Užsienio žiniasklaidoje svarstoma, kad tai bus paskutinis „Passat“ modelis, turintis paprastą dyzelinį arba benzininį variklį. Esą jau netolimoje ateityje parduodami bus tik hibridiniai arba elektriniai šio modelio automobiliai.

Peno tokiems svarstymams suteikė patys VW vadovai. Jie neseniai atskleidė, kad naujos kartos krosoveris „T-Roc“, kuris turėtų pasirodyti 2026 m., bus paskutinis naujas vidaus degimo varikliu varomas modelis prieš visiškai pereinant prie elektrinių variklių.

REKLAMA
REKLAMA

Vadinasi, tradiciniams šeimos automobiliams, lieka vis mažiau laiko, kol jie bus parduodami tik su baterijomis.

VW ne tik patvirtino, kad nebus naujo „Golf“ (arba „Golf“ universalo) su benzininiais ar dyzeliniais varikliais, bet ir pranešė, kad stilingasis „Arteon“ yra vienintelis kitas šiuo metu Vokietijos gamintojo parduodamas universalas, bus baigtas gaminti anksčiau laiko dėl nepakankamos klientų paklausos.

REKLAMA

Tai reiškia, kad „Passat“ bus paskutinis naujas universalas (neskaičiuojant visureigių), kurį VW greičiausiai pristatys su vidaus degimo varikliu.

Ilgainiui visoje Europoje turėtų būti draudžiama pardavinėti naujus lengvuosius automobilius su vidaus degimo varikliais.

Pradėjus naujo „Passat“ prekybą Europoje bus siūlomas vienas 1,5 litro silpnai hibridinis benzininis, du 2,0 litro benzininiai varikliai su turbokompresoriumi ir trys 2,0 litro turbodyzeliniai varikliai, kai kurie iš jų su visų varančiųjų ratų sistema.

REKLAMA
REKLAMA

Kol kas nėra aišku, kokiose šalyse, su kokiais agregatais bus pardavinėjami „Passat“.

Kaip ten bebūtų, vairuotojai, pripratę prie mechaninių pavarų dėžių, turės nusivilti, nes visuose naujuose „Passatuose“ bus montuojama šešių laipsnių DSG automatinė pavarų dėžė.

Ji valdoma ne įprastiniu pavarų perjungikliu centrinėje konsolėje, kaip jau daugelį metų yra „Mercedes“ automobiliuose su automatine pavarų dėže, o per vairo kolonėlėje esančią rankenėlę. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

VW teigia, kad perėjus prie šios sistemos, vairuotojui ir priekyje sėdinčiam keleiviui atsiveria daugiau vietos daiktams susidėti. 

Nors „Passat“ kol kas dar nebus pertvarkytas į elektromobilį, jis yra žingsnis į visišką elektrifikavimą, nes bus įdiegta nauja iš tinklo įkraunama hibridinė (eHybrid) transmisija, kuri gali būti dviejų galingumų – 201 AG ir 268 AG.

REKLAMA

Abiejuose automobiliuose naudojamas didesnis 19,7 kWh aukštos įtampos akumuliatorius, papildantis 1,5 l benzininį variklį. Tai turėtų užtikrinti iki 100 km nuvažiuojamą atstumą važiuojant tik elektra, jei baterija visiškai įkrauta.

„Toks atstumas paverčia naująjį „Passat“ elektra varomu automobiliu kasdieniam gyvenimui“, – teigia VW, primindamas tyrimus, kurie rodo, kad 95 proc. visų kelionių automobiliu gimtojoje Vokietijoje yra trumpesnės nei 50 km, o 99 proc. kelionių yra trumpesnės nei 100 km.

REKLAMA

„Šias keliones „Passat eHybrid“ dabar galės įveikti vien tik elektra“, – priduria VW.

Naujoji baterija suteikia dar vieną pirmąją iš tinklo įkraunamo hibridinio VW automobilio savybę: nuolatinės srovės greitojo įkrovimo galimybė.

Tai reiškia, kad savininkai gali prisijungti prie 50 kW nuolatinės srovės greitojo įkrovimo stotelės ir per 25 minutes akumuliatorių įkrauti nuo 10 iki 80 proc.

Kol kas koncernas neatskleidžia, kiek kainuos nauji „Passat“ ar kada juos bus galima įsigyti Lietuvoje.

vazineju pirmu pasatu ir vazinesiu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų