Tai galima pavadinti eros pabaiga – šią savaitę Rusijoje nuo konvejerio nuriedėjo paskutinis „Vaz 2107“ automobilis. Paskutinis klasikinės komponuotės „Lada“ sedanas išriedėjo pro koncerno „AvtoVAZ“ kontroliuojamos Iževsko automobilių gamyklos vartus.
„AvtoVAZ“ jau seniausiai kalbėjo, kad ruošiasi nutraukti klasikinės komponuotės „Lada“ automobilių gamybą, tačiau rusų automobilių pramonės giganto strategų siekius koregavo rinka – pigūs „Vaz 2107“ buvo itin paklausūs. Viskas pasikeitė tik tuomet, kai rinkoje pasirodė „Lada Granta“ – įvertinus pirmo šio metų ketvirčio pardavimų rezultatus pasirodė, kad „Vaz 2107“ pardavimai sumažėjo net 71 proc. Tokie pokyčiai rinkoje ir lėmė, kad pagaliau buvo priimtas sprendimas nutraukti moraliai pasenusio automobilio gamybą.
„Vaz 2107“ – beveik istorinis automobilis. Techniškai tai yra tik nežymiai pakeistas pats pirmasis „Lada“ modelis, kuris buvo sukurtas naudojant 1964 metais pristatyto „Fiat 124“ pagrindą. Taigi, šis automobilis dabar yra jau ne tik pasenęs, bet ir nesaugus.
Tiesa, teigti kad rusai jau visiškai pabaigė klasikinių „Lada“ gamybą dar negalima – nuo konvejerio Iževske dar rieda universalas „Vaz 2104“, tačiau šių automobilių gamyba irgi bus pabaigta jau šiaus metais.