Tiekėjai iš klientų surinko baudų net už 8 mln. eurų. Tačiau ne visi tiekėjai sutinka geranoriškai šiuos pinigus grąžinti ir toliau grasina teismais.
Elektros tiekėjai gyventojams ir mažoms įmonėms privalo grąžinti daugiau kaip 8 mln. eurų už sutarčių nutraukimą ar tiekėjo keitimą. Taip tvirtina Valstybinė energetikos reguliavimo taryba, paskelbusi, kad elektros tiekėjai privalo 80 tūkstančių klientų pinigus grąžinti vėliausiai iki kovo pabaigos, tai yra per 3 su puse mėnesio.
„Įvairius nutraukimo mokesčius, nuolaidas, rezervacijos ir kitus mokesčius. Tarybos vertinimo, nepriklausomi elektros tiekėjai tokios teisės neturėjo“, – teigia Energetikos reguliavimo tarybos pirmininkas Renatas Pocius.
Su tokiu nurodymu Estijos kapitalo bendrovė „Enefit“ nesutinka. Įmonė, kurios, reguliuotojo vertinimu, netesybų surinkta suma klientams viršija 5 mln. eurų ir yra didžiausia, sutinka grąžinti tik 400 tūkst. eurų privatiems klientams. O su įmonėmis, nesvarbu, kokio jos dydžio, grasina ir toliau bylinėtis teismuose.
„Privatiems vartotojams sutarčių nutraukimo mokesčiai nebetaikomi nuo balandžio mėnesio. Su verslo kompanijomis vyksta teisminiai procesai. Kol kas jie ir tęsis“, – sako „Enefit“ vadovas Vytenis Koryzna.
Latvijos kapitalo bendrovė „Elektrum“ taip pat reguliuotojo reikalavimus kritikuoja. Esą įmonė vartotojams skolinga ne 2,5 mln. eurų, kaip skelbia reguliuotojas, o viso labo 70 tūkst. eurų žada grąžinti privatiems klientams ir mažoms įmonėms.
„VERT sprendimą vykdysime, tačiau norime pabrėžti, kad daugeliu atvejų, kalbant apie fizinius vartotojus ir smulkųjį verslą, bendrovė yra pateikusi sąskaitas už netesybas ir sutarties nutraukimą, tačiau nėra sulaukusi pinigų. VERT nurodymas grąžinti daugiau kaip 2 mln. eurų nėra tikslus“, – teigia „Elektrum Lietuva“ atstovė Neringa Kolkaitė-Bielinė.
Ragina buvusius klientus užpildyti paraišką
„Ignitis“ grąžinti buitiniams vartotojams baudas skelbia turinti keblumų. 200 tūkst. eurų skolą 16 tūkstančių vartotojų esą nežino kaip grąžinti, mat jie išėjo pas kitus tiekėjus.
„Labai raginame buvusius mūsų klientus ateiti į mūsų interneto svetainę, ten nesudėtinga forma, ją užpildyti, pateikti duomenis ir grąžinsime nedelsiant“, – sako „Ignitis“ atstovė Laura Beganskienė.
42 tūkst. buitinių vartotojų, kurie neišėjo pas kitus tiekėjus, „Ignitis“ nurodo baudas jau grąžinusi – iš viso apie pusę milijono eurų, tai yra vidutiniškai po 16 eurų. Verslo klientams jokių nuolaidų „Ignitis“ tvirtina nesiūliusi, kurias nutraukus sutartį reikalautų grąžinti, tad šis klausimas jai neaktualus.
„Labai svarbus momentas, noriu akcentuoti – įmonėms mes niekada neteikėme nuolaidų, todėl neturime, ką sugrąžinti“, – komentuoja L. Beganskienė.
Kilus ginčams tarp nepriklausomų tiekėjų ir vartotojų dėl baudų už nutrauktas sutartis, Valstybinis reguliuotojas dar vasarį paprašė įmones savanoriškai grąžinti nuo 2021 m. liepos vidurio iki praėjusių metų birželio sumokėtas netesybas.
Anot Renato Pociaus, reguliuotojas tokį sprendimą priėmė atsižvelgęs į Europos Komisijos išaiškinimą, kad buitinių vartotojų ir mažų įmonių elektros pardavėjai neturi teisės bausti už sutarčių ar elektros tiekėjo keitimą.
Daugiau apie tai sužinokite aukščiau esančiame vaizdo įraše.