Dėl nesutarimų su rangovais Klaipėdos autobusuose elektroninio bilieto sistema nefunkcionuoja taip, kaip buvo numatyta iš pat pradžių. Kantrybės netekę transportininkai jau svarsto apie galimybę nutraukti sutartį ir reikalauti žalos atlyginimo.
2005-ųjų vasarą buvo paskelbtas tarptautinis konkursas elektroninio bilieto ir keleivių informavimo sistemų įrengimui viešajame Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos transporte. Tam buvo numatyta skirti 14 mln. Lt Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramos, iš kurios 2 mln. litų - Klaipėdai. Tada skelbta, kad elektroniniai bilietai trijų didžiųjų Lietuvos miestų viešajame transporte bus įdiegti per maždaug dvejus metus. Tačiau VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) direktorius Gintaras Neniškis konstatuoja, kad iki šiol sistema neveikia taip, kaip turėtų.
"Visuose autobusuose jau yra pastatyti elektroniniai komposteriai, tačiau kol kas jie tik rodo stotelių pavadinimus. Visiškai įgyvendinus projektą jie turėtų nuskaityti tiek elektroniniu terminuotuoju, tiek ir elektroniniais vienkartiniais bilietais papildytą kortelę ir informuoti apie tai specialiu garsu. Kol taip nėra, pro priekines duris įlipantis terminuotąjį elektroninį bilietą turintis keleivis jį turi tiesiog parodyti vairuotojui. Neseniai pristatytų elektroninių vienkartinių bilietų dar nepopuliariname, nes be visų kitų bėdų kartas nuo karto vis sugenda koks nors komposteris ir autobusų, kuriuose galima atsižymėti tokį bilietą, ne daugėja, o mažėja", - sakė G. Neniškis.
Anot jo, visos problemos kyla dėl to, kad rangovai - lenkų ir slovakų kompanijos - akivaizdžiai nenori iki galo tinkamai atlikti savo darbo. Pasitelkus teisininkus surandama įvairiausių priežasčių - "ar vertimas netinka, ar kablelis ne ten padėtas". Sunkumų kelia ir gremėzdiška projekto koordinavimo sistema, nes jis įgyvendinamas trijuose miestuose.
"Tačiau mūsų kantrybė jau baigia išsekti. Žiūrėsime, kaip rangovai reaguos į paskutines mūsų pastabas ir reikalavimus. Jei viskas bus kaip ir anksčiau, neatmetu galimybės, kad rinksimės ir tarsimės dėl radikalių veiksmų, nes problemų yra ir Kaune, ir Vilniuje. Sutartyje yra numatyta galimybė ją nutraukti ir reikalauti žalos atlyginimo", - teigė KKT vadovas.
Jis pripažįsta, kad šiuo metu, kai Klaipėdoje funkcionuoja keleivių įlaipinimo pro priekines duris tvarka, autobusuose yra įrengta per daug elektroninių komposterių.
"Projektas buvo rengiamas 2004 metais. Tada niekas negalvojo apie priekinių durų tvarką, tad priklausomai nuo autobuso konstrukcijos jame buvo įrengta iki 5 komposterių. Dabar kai kuriuos jų išmontuosime ir laikysime atsargai, tačiau prie galinių durų bus palikta po vieną, nes per šias duris yra įlaipinami neįgalūs asmenys ir žmonės su vaikų vežimėliais. Ir dabar sulaukiame priekaištų, kad jiems reikia eiti iki autobuso priekio, kad galėtų pasižymėti vienkartinį bilietą su senuoju komposteriu, bet tokių nebus daugiau įrengta, nes taip atsirastų galimybė piktnaudžiauti ir žymėtis bilietą tik kontrolės atveju. Tad teks palaukti, kol galutinai bus sutvarkyta elektrinių komposterių sistema. Kai ji funkcionuos, kontrolė galės aiškiai matyti, kada buvo pažymėtas vienkartinis bilietas", - sakė pokalbininkas.
Anot jo, rangovai dar turi sutvarkyti ir garsinio stotelių pavadinimo pranešimo sistemą - iki šiol pranešimai girdimi tik autobusų viduje, nors informacija turi skambėti ir lauke.
Martynas VAINORIUS