„Prieš keletą metų sparčiai išpopuliarėję grupinių apsipirkimų portalai, kuriuose prekės visą laiką siūlomos su didelėmis nuolaidomis, paskatino nemažą konkurenciją dėl perkančiųjų internetu. Daugeliui parduotuvių dėl to teko mažinti kainas ar ieškoti naujų būdų pritraukti pirkėjų, dažnai – pelno sąskaita. Todėl nieko keisto, kad apklausos dalyviai akcijas ir nuolaidas mato kaip didžiausią grėsmę el. prekybos plėtrai“, - pažymi mokėjimo būdo „Sving“ pardavimų vadovas Vytautas Dilba.
Tuo pačiu el. parduotuvių atstovai pripažįsta, kad kainos veiksnys išlieka tarp svarbiausių sudominant klientus – 23 proc. mano, kad el. parduotuves vietoje tradicinių pirkėjai renkasi būtent dėl mažesnių kainų. Šį kriterijų lenkia tik pirkimo internetu patogumas, kurį nurodė 29 proc. respondentų. Taip pat el. prekybos vietų patrauklumui įtakos turi išskirtinės prekės, kurių fizinėse parduotuvėse Lietuvoje tiesiog nėra (21 proc.).
Apklausoje dalyvavusios el. parduotuvės tikisi, kad papildomą paspirtį el. komercijos plėtrai Lietuvoje suteiks spartus pažangių mobiliųjų įrenginių – išmaniųjų telefonų, planšetinių kompiuterių – populiarėjimas. Net 88 proc. respondentų įsitikinę, kad ši tendencija turės teigiamos įtakos el. prekybos apimčių augimui per artimiausius 1–2 metus.
„Iki šiol el. parduotuvėse išmaniaisiais telefonais ar planšetėmis naršydavo palyginti nedidelė dalis lankytojų – vos apie 10 proc. Tačiau esu įsitikinęs, kad ši situacija jau artimiausiu metu keisis, nes visą laiką prie interneto prisijungę išmanieji įrenginiai tiesiog keičia mūsų įpročius. Jau šiandien matome, kad vis daugiau žmonių lankosi el. parduotuvėse ir apžiūrinėja prekes ne iš kompiuterio, o iš mobiliųjų įrenginių. Pavyzdžiui, mūsų siunčiamus naujienlaiškius mobiliaisiais įrenginiais skaito apie ketvirtadalis prenumeratorių. Tiesa, perka jie vis tiek dažniausiai vėliau – kompiuteriu“, - pasakoja el. parduotuvės IMK.lt vadovas Jurgis Gylys.
Jo nuomone, tie rinkos žaidėjai, kurie sugebės ne tik sukurti patrauklias mobiliąsias svetainių versijas, bet ir įdiegti paprastus bei patogius atsiskaitymo mobiliuosiuose įrenginiuose būdus, gali ženkliai padidinti pardavimus.
75 proc. apklausoje dalyvavusių respondentų mano, kad pardavimus el. parduotuvėms taip pat padeda didinti veiksmai socialinių tinklų portaluose, pavyzdžiui, oficialaus el. parduotuvės puslapio sukūrimas ir nuolatinis palaikymas, kontekstinė reklama.
Apklausoje dalyvavo 25-ių skirtingo dydžio lietuviškų el. parduotuvių, prekiaujančių įvairių kategorijų prekėmis, vadovai ir savininkai. Apklausa atlikta 2013 m. rugpjūčio mėn. mokėjimo internetu būdo „Sving“ iniciatyva.
„Sving“ – šiemet Lietuvoje pristatytas mokėjimo internetu būdas, suteikiantis galimybę už prekę sumokėti vėliau. Šiuo metu jis siūlomas 14-oje lietuviškų el. parduotuvių. Su „Sving“ už prekę galima sumokėti per 14 dienų be jokių papildomų mokesčių, o perkant pakanka nurodyti tik el. pašto adresą.