Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
„Tesla“ jau kurį laiką nesutaria su valstybinėmis JAV institucijomis, ypač kai diskusija pakrypsta link „Tesla“ automobiliuose naudojamos „Autopilot“ funkcijos.
„Tesla“ anksčiau šią funkciją pristatė kaip galimybę naudotis autonominio automobilio siūlomais privalumais, tačiau po to, kai į avariją pateko eilė skirtingų „Tesla“ modelių, naudojusių „Autopilot“ funkciją, netrukus „Tesla“ pakeitė savo toną ir pabrėžtinai teigė, jog tai – tik pagalbinė sistema.
Nepaisant „Tesla“ bandymų išsisukti iš padėties, „Autopilot“ sistemos galimybėmis ir funkcionalumu susidomėjo Nacionalinė JAV greitkelių saugumo asociacija (NHTSA), kuriai kilo įtarimų dėl bendrovės ankstesnių teiginių. Vis dėlto, tai – tik maža dalis „Tesla“ problemų.
„NHTSA“ dabar turi įrodymų, jog „Autopilot“ sistema automatiškai išsijungia vidutiniškai likus mažiau vos kelioms akimirkoms iki avarijos. Be to, „NHTSA“ perkvalifikavo tyrimą iš „preliminarios analizės" į „techninę analizę", o tai reiškia, jog nuo masyvaus automobilio atšaukimo paskelbimo „NHTSA“ yra nutolusi vos per vieną žingsnį.
JAV tyrimą atliekanti institucija tikina, jog į avariją patekusių 16-os automobilių išvados kelia nerimą. Šių avarijų analizė parodė, jog prieš kiekvieną avariją, įspėjimo apie susidūrimą sistema veikė nuolatos, o štai automatinė avarinio stabdymo sistema suveikė tik 8 iš 16 atvejų. Galiausiai, visuose 16 atvejų „Autopilot“ sistema išsijungė automatiškai vidutiniškai likus mažiau nei vienai sekundei iki susidūrimo.
„NHTSA“ dabar siekia išplėsti tyrimą ir tokiu būdu palyginti duomenis gautus iš „Tesla“ bei kitų gamintojų ir tuo pačiu padaryti išvadą. Nepaisant to, „Tesla“ vis tiek bus priversta atšaukti automobilius, pagamintus nuo 2014 iki 2022 metų, ir vargu ar „Tesla“ išsisuktų tik su programinės įrangos atnaujinimu.
Jeigu „Tesla“ bus įpareigota savo automobilius papildyti reikiama technine įranga, pavyzdžiui, radaro jutikliais, „Tesla“ kompanija susidurtų su milžinišku iššūkiu, todėl nenuostabu, jog kai kurie ekspertai šią situaciją prilygina „Dieselgate“ skandalui, kuris „Volkswagen Group“ koncernui kainavo daugiau kaip 30 mlrd. dolerių.
„Tesla“ markei toks automobilių atšaukimas būtų be galo brangus. Taip pat abejojama ar „Tesla“ apskritai galėtų susidoroti su tokiu milžinišku atšaukimu, turėdama tokį prastą automobilių aptarnavimo tinklą.
„Tesla“ jau kurį laiką nesutaria su valstybinėmis JAV institucijomis, ypač kai diskusija pakrypsta link „Tesla“ automobiliuose naudojamos „Autopilot“ funkcijos.
„Tesla“ anksčiau šią funkciją pristatė kaip galimybę naudotis autonominio automobilio siūlomais privalumais, tačiau po to, kai į avariją pateko eilė skirtingų „Tesla“ modelių, naudojusių „Autopilot“ funkciją, netrukus „Tesla“ pakeitė savo toną ir pabrėžtinai teigė, jog tai – tik pagalbinė sistema.
Nepaisant „Tesla“ bandymų išsisukti iš padėties, „Autopilot“ sistemos galimybėmis ir funkcionalumu susidomėjo Nacionalinė JAV greitkelių saugumo asociacija (NHTSA), kuriai kilo įtarimų dėl bendrovės ankstesnių teiginių. Vis dėlto, tai – tik maža dalis „Tesla“ problemų.
„NHTSA“ dabar turi įrodymų, jog „Autopilot“ sistema automatiškai išsijungia vidutiniškai likus mažiau vos kelioms akimirkoms iki avarijos. Be to, „NHTSA“ perkvalifikavo tyrimą iš „preliminarios analizės" į „techninę analizę", o tai reiškia, jog nuo masyvaus automobilio atšaukimo paskelbimo „NHTSA“ yra nutolusi vos per vieną žingsnį.
JAV tyrimą atliekanti institucija tikina, jog į avariją patekusių 16-os automobilių išvados kelia nerimą. Šių avarijų analizė parodė, jog prieš kiekvieną avariją, įspėjimo apie susidūrimą sistema veikė nuolatos, o štai automatinė avarinio stabdymo sistema suveikė tik 8 iš 16 atvejų. Galiausiai, visuose 16 atvejų „Autopilot“ sistema išsijungė automatiškai vidutiniškai likus mažiau nei vienai sekundei iki susidūrimo.
„NHTSA“ dabar siekia išplėsti tyrimą ir tokiu būdu palyginti duomenis gautus iš „Tesla“ bei kitų gamintojų ir tuo pačiu padaryti išvadą. Nepaisant to, „Tesla“ vis tiek bus priversta atšaukti automobilius, pagamintus nuo 2014 iki 2022 metų, ir vargu ar „Tesla“ išsisuktų tik su programinės įrangos atnaujinimu.
Jeigu „Tesla“ bus įpareigota savo automobilius papildyti reikiama technine įranga, pavyzdžiui, radaro jutikliais, „Tesla“ kompanija susidurtų su milžinišku iššūkiu, todėl nenuostabu, jog kai kurie ekspertai šią situaciją prilygina „Dieselgate“ skandalui, kuris „Volkswagen Group“ koncernui kainavo daugiau kaip 30 mlrd. dolerių.
„Tesla“ markei toks automobilių atšaukimas būtų be galo brangus. Taip pat abejojama ar „Tesla“ apskritai galėtų susidoroti su tokiu milžinišku atšaukimu, turėdama tokį prastą automobilių aptarnavimo tinklą.