Naujausia inovatyvi pavara
Naujasis elektromobilis sukurtas tradicinio 3 durelių „MINI Cooper“ modelio pagrindu. Automobilio dugne ir po galinėmis sėdynėmis sumontuoti akumuliatoriai ne tik nė kiek nesumažina salono erdvės – elektromobilio bagažinės tūris nesiskiria nuo vidaus degimo varikliais varomų „MINI Cooper“, tačiau ir padidina sportiškai važiuojančio automobilio stabilumą kelyje dėl bent 30 milimetrų žemesnio svorio centro. Vairavimo savybių kokybę pagerina ir beveik idealus automobilio svorio paskirstymas tarp ašių, kur priekinei tenka 54 proc. svorio, o galinei – 46 proc.
184 AG galią ir 270 Nm sukimo momentą nuo pat pajudėjimo generuojantis naujausias „BMW Group“ koncerno elektrinis variklis ir inovatyvi važiavimo režimų valdymo sistema leidžia elektromobilio vikrumą išnaudoti maksimaliai. Nuo 0 iki 100 km/val. greičio naujasis „MINI Cooper SE“ gali įsibėgėti per 7,3 sek., o jo vidutinės energijos sąnaudos siekia 14,8-16,8 kWh/100 km pagal WLTP (Pasaulinės suderintos lengvųjų transporto priemonių bandymo procedūros) standartą.
Elektromobilio 32,6 kWh talpos baterija vienu įkrovimu „MINI Cooper SE“ leidžia nuvažiuoti nuo 225 iki 234 kilometrų pagal WLTP (Pasaulinės suderintos lengvųjų transporto priemonių bandymo procedūros) standartą. Automobilį galima įkrauti naudojantis buitiniu tinklu namuose ar viešosiose krovimo stotelėse, o naudojantis 50 kW galios krovimo stotele automobilio baterijas papildyti nuo 0 iki 80 proc. energijos lygio galima vos per 35 minutes.
Automobilyje įdiegta inovatyvi dinaminė stabilumo kontrolės (DSC) sistema, pritaikyta specifiškai elektromobilių akimirksniu sukuriamam dideliam sukimo momentui ir neleidžianti prasisukti varomosios priekinės ašies ratams. Be to, sverdamas 1365 kg „MINI Cooper SE“ yra tik 145 kilogramais sunkesnis, nei benzininis „MINI Cooper S 3 Door“ su automatine pavarų dėže.
Vairuotojas gali pasirinkti vieną iš dviejų stabdymo energijos rekuperacijos lygių. Intensyvesnės rekuperacijos lygis iš esmės leidžia eismo spūstyse valdyti elektromobilį tik akceleratoriumi – vos jį atleidus, „MINI Cooper SE“ iškart ims stabdyti, o stabdymo kinetinė energija transformuosis į elektros ir kaupsis akumuliatoriuose. Ši technologija leidžia efektyviai išnaudoti elektromobiliams būdingas savybes ir prailginti vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą.
Išsiskiria išvaizda
Savo išvaizda šis elektromobilis nuo kitų „MINI“ modelių išsiskirs tik jam būdingomis detalėmis: 16 colių skersmens lengvojo lydinio „MINI Electric Revolite Spoke“ arba 17 colių asimetriško dizaino dvispalviais „MINI Electric Corona Spoke“ ratlankiais ir įvairiais smulkiais akcentais, o akumuliatorių įkrovimo jungtis sumontuota ten, kur tradicinių automobilių vairuotojai įpratę rasti degalų bako angą – virš dešinio galinio rato.
Jau standartinėje „MINI Cooper SE“ įrangoje montuojami priekiniai LED technologijos žibintai, 2 zonų automatinė klimato kontrolė, elektrinis stovėjimo stabdys, „MINI Connected“ navigacijos sistema, pateikianti informaciją apie eismą realiu laiku, o šiluma salonui tiekiama naudojant šilumos siurblio technologiją. Ji leidžia surinkti visą perteklinę variklio, pavaros valdiklio, akumuliatorių bei išorės šilumą ir naudoti ją salono šildymui, taip dar labiau padidinant automobilio efektyvumą. Ši technologija užtikrina net 75 proc. mažesnes energijos sąnaudas, palyginus su tradicine šildymo sistema.
Be to, „MINI Cooper SE“ įdiegta papildoma šildymo ir vėsinimo sistema, per „MINI Connected Remote App“ programėlę leidžianti pasiekti norimą temperatūrą automobilyje dar prieš kelionę.
Naujasis „MINI Cooper SE“ kartu su kitais markės modeliais surenkamas Anglijoje, Oksforde. Elektros pavarą jam gamina prekės ženklą valdančios „BMW Group“ elektromobilių specialistai Dingolfinge ir Lanshute, Vokietijoje.
Į gatves iš pardavimo salonų pirmieji elektriniai „MINI Cooper SE“ išriedės kovo mėnesį, tačiau juos išbandyti galima jau dabar. Dar iki pardavimų pradžios gamintojai jau sulaukė daugiau nei 90 tūkst. naujojo elektromobilio užsakymų visame pasaulyje.
Lietuvoje elektromobilio kaina prasideda nuo 34 790 eurų.