Visus aštuonis greičio ruožus sportininkai įveiks per vieną dieną - šeštadienį, o penktadienį renginį pradėjo nuotaikinga šventė miesto centre.
„Kai prieš metus mes susitikome su ralio organizatoriais ir pradėjome gvildenti mintį ralį pavadinti mūsų miesto vardu ir prisidėti prie varžybų organizavimo, neįsivaizdavau, kokia sudėtinga „mašina“ yra visas ralio organizavimo mechanizmas. Kiek čia reikia įvairių sprendimų, tikslumo, kruopštumo, galimų įvykių numatymo. Be to, svarbios ne tik pačios lenktynės sportininkams, reikia ir su vietos gyventojais kalbėtis, ir miestelėnams patrauklų renginį pasiūlyti. Elektrėnus vadina ledo ritulio sostine, pas mus vyksta motokroso renginiai, sėkmingai pradėjo veikti kartodromas, tačiau ralis „DHL Rally Elektrėnai“ – profesionaliausias tokio lygio renginys. Matome rezultatą, matome augimą, matome susidomėjimą, todėl tikrai sieksime to tikslo apie kurį pusiau juokais užsiminiau pernai: 2018 m. mes ketiname surengti lenktynes, kurias pavadintume Šimtmečio raliu. Tai būtų Lietuvos nepriklausomybės 100 metų sukakčiai skirtos varžybos, todėl ralio istoriją savo mieste tikrai rašysime“, - kalbėjo Elektrėnų savivaldybės meras Kęstutis Vaitukaitis.
Prieš varžybų startą visi favoritai išsakė ir savo lūkesčius: „Mums teko pirmas starto numeris, todėl bent varžybų pradžioje reikės valyti kelią varžovams. Tai nebus lengva, tai blogins mūsų rezultatą, tačiau turim vienintelę išeitį – reikės važiuoti dar greičiau“, - teigė Lietuvos čempionato lyderis Martynas Samsonas.
„Labai norėtųsi antrus metus iš eilės pamatyti savo pavardę ant didžiulės pereinamosios taurės, kuri bus skirta ralio nugalėtojams. Šį kartą varžovų būrys – itin greitas, konkurencija bus didžiulė. Pernai laimėti mums padėjo ir sėkmė, tikimės, kad ir šiemet ji nenusisuks“, - sakė Vaidotas Žala.
„Prisiskraidėme Zarasų apylinkėse. „Mitsubishi“ automobilis – naujas, ekipažas – pilnas ambicijų tęsti kovą Lietuvos ralio čempionate. Tikimės, kad varžybos bus labai smagios, nes treniruotės Elektrėnų apylinkių greičio ruožuose paliko puikų įspūdį“, - teigė įspūdinga avarija prieš mėnesį vykusias lenktynes baigęs rusas Aleksandras Gorelovas.
„Organizacija – super. Greičio ruožai – fantastiški. Tai bus pati geriausia treniruotė, kokią tik galėjome pasirinkti. Bent jau kol kas viską galiu vertinti tik aukščiausiais balais“, - komplimentų organizatoriams negailėjo lenkas Lukaszas Habajus, važiuojantis įspūdingu „Ford Fiesta R5“. Šis ekipažas ruošiasi Europos čempionato etapui ir lenktynes Lietuvoje vadina puikia repeticija.
Įpusėjus lenktynėms „DHL Rally Elektrėnai“ pirmauja Giedrius Notkus
„Mes tiesiog važiuojame savo tempu. Net sakyčiau, kad šiek tiek saugomės, kadangi prieš porą dienų per treniruotę turėjome „nuotykį“, po kurio mechanikai gavo papildomo darbo. Smagu, kad pirmaujame, tačiau tai – tik pirma lenktynių pusė,“ - pasakojo Giedrius Notkus, po pirmų 4 greičio ruožų atvykęs į Elektrėnų miesto centre įrengtą serviso zoną.
Jo ir Daliaus Strižano ekipažas, važiuojantis „Mitsubishi Lancer EVO IX“, po keturių pirmųjų greičio ruožų įgijo 15,2 sek. pranašumą prieš artimiausius varžovus. Tačiau savaitė šiems sportininkams prasidėjo nuo didelių nemalonumų – treniruotės metu lenktynininkai nulėkė nuo kelio ir likus vos porai dienų iki ralio komandos mechanikai per pora nemiegotų naktų turėjo skubiai tvarkyti automobilį.
Antri lenktynėse – svečiai iš Latvijos Janis Vorobjovs ir Andris Malnieks („Mitsubishi Mirage“), trečią vietą užima Deividas Jocius ir Donatas Zvicevičius („Mitsubishi Lancer EVO IX“), jie lyderiams pralaimi 35,8 sek.
Lenktynių pradžia gerokai pakoregavo potencialių favoritų sąrašą. Jau pačiame pirmame lenktynių greičio ruože šalies čempionate pirmaujantys Martynas Samsonas ir Mindaugas Varža (BMW M3X), pasak lenktynininkų, „šiek tiek apgadino stogą“. Ekipažas po avarijos buvo priverstas pasitraukti iš lenktynių ir dėl Lietuvos čempionų vardų kovą pratęs paskutinėse sezono lenktynėse spalio pradžioje Druskininkuose.
2015 m. „DHL Rally Elektrėnai“ laimėjęs brolių Vaidoto ir Žygimanto Augusto Žalų ekipažas greičiausiu tempu pradėjo varžybas, tačiau po antro greičio ruožo smuktelėjo žemyn: „Po tramplino kliudėme šalia kelio gulintį didelį akmenį, pramušėme priekinį ratą, tad rizikuoti ilgame ruože nenorėjome – sustojome keisti rato ir praradome 4 minutes. Nieko kito nebelieka – reikia kovoti iki galo, nors aišku, kad lenktynių nebelaimėsime,“ - pasakojo V. Žala.
Skaudžiai iš kovos pasitraukė ir Vytauto Švedo ekipažas: trečiame greičio ruože sportininkai irgi padarė klaidą, po kurios pramušė aušinimo sistemos radiatorių ir baigė ralį. Tad pasitraukus iš absoliučios įskaitos net keturiems greitiems ekipažams, lyderiu tapo G. Notkus. Ketvirtą vietą kol kas užima „Subaru Impreza WRC“ automobiliu važiuojantys Benediktas Vanagas ir Greta Germanavičiūtė, penktas – vieno iš pagrindinių ralio organizatorių Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažas.
Tarp 2WD įskaitos ekipažų kol kas greičiausi Giedrius Firantas ir Matas Valiulis. BMW M3 automobiliu važiuojantys sportininkai užima 11-ą bendros įskaitos vietą, nuo jų 15 sek. atsilieka Egidijus Valeiša ir Povilas Reisas (BMW M3), treti šioje įskaitoje – Nikolaj Griazin ir Jaroslav Fiodorov („Peugeot 208 R2“) iš Rusijos.
Kovos nebetęsia ir dar keli greiti 2WD įskaitos ekipažai – Saulius Trapuila ir Mindaugas Meilūnas (BMW), Rokas Steponavičius ir Ernesta Globytė (BMW M3).
Varžybas tęsia 27 ekipažai.