Vairavimo ekspeto, mokyklos „Vairuoju pats” instruktoriaus Viktoro Markovo teigimu, ko gero, pagrindinis pavojus kelyje viršijant leistiną greitį kyla dėl to, kad esant dideliam greičiui kur kas sudėtingiau laiku pastebėti privalomus dalykus – pavyzdžiui, kitus eismo dalyvius.
„Sakyčiau, pats svarbiausias dalykas, kurį privalu žinoti pasirinkus netinkamą greitį – didelė tikimybė nepastebėti, „pražiopsoti” ir pralėkti svarbiausius dalykus, tokius, kaip kelio ženklai, kiti eismo dalyviai ir į gatvę nenuspėjamai išbėgantys žmonės. Pastaruosius pastebėti tiesiog būtina”, - dėstė V. Markovas.
Ekspertas primena ir vieną pagrindinių techninių aspektų viršijant greitį – atitinkamai ilgėjantį stabdymo kelią.
„Augant vairuojamos transporto priemonės greičiui, ilgėja jos stabdymo kelias. Tai ypač svarbu, nes net keli metrai kartais gali lemti labai daug”, - tesę patyręs vairuotojas.
Taip pat, specialisto teigimu, ne mažiau svarbu įvertinti ir kelyje esančių duobių ir kitų gamtinių reiškinių keliamą pavojų.
„Esant dideliam greičiui net ir mažos duobės, akmenukai, esantys keliuose, turi tikrai didelę įtaką saugiam vairavimui. Tai nebūtinai reiškia, kad galima „pramušti” ratą. Tai reiškia, kad važiuojant dideliu greičiu kur kas sunkiau manevruoti, todėl galima sukelti pavojų ir niekuo dėtiems eismo dalyviams”, - kalbėjo V. Markovas.
Patyręs vairuotojas nurodo ir, ko gero, visiems suprantamą fizikinį reiškinį – kuo didesnis greitis, tuo mažesnis matymo laukas. Eksperto teigimu, tai ypač svarbu automagistralėse, kur leistinas greitis siekia 120 km/h. Nurodyto greičio viršyti nevalia, nes mūsų šalies keliuose dar vis netrūksta ruožų, kur kelias nėra tobulai lygus ir paprastai įveikiamas, sako specialistas.
Primename – nors esame įpratę skubėti, keliuose to daryti neverta. Neverta ne tik dėl savęs. Neverta todėl, kad dėl neatsakingų veiksmų gali nukentėti ir visiškai niekuo dėti eismo dalyviai ir pėstieji.