• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dar šiandien ryte, netrukus po žinios apie tragišką Rusijos lėktuvo „Tu-154“ likimą, Rusijos ekspertai ir valdžios struktūrų atstovai suskubo teigti, kad teroro išpuolio versija nėra svarstoma. Tačiau dabar taip užtikrintai niekas nebekalba, ypač po to, kai buvo paviešintas vaizdo įrašas, kuriame tariamai užfiksuotas blyksnis danguje netoli Sočio.

Dar šiandien ryte, netrukus po žinios apie tragišką Rusijos lėktuvo „Tu-154“ likimą, Rusijos ekspertai ir valdžios struktūrų atstovai suskubo teigti, kad teroro išpuolio versija nėra svarstoma. Tačiau dabar taip užtikrintai niekas nebekalba, ypač po to, kai buvo paviešintas vaizdo įrašas, kuriame tariamai užfiksuotas blyksnis danguje netoli Sočio.

REKLAMA

Rusijos žiniasklaidoje dažniausiai yra linksniuojama techninio gedimi versija, tačiau net keli nepriklausomi ekspertai kaip pagrindinę versiją mato teroro išpuolį, rašoma „newsader.com“.

Dingo praėjus kelioms minutėms

Į Sirijos Latakiją skridęs „Lėktuvas Tu-154“ dingo iš radarų praėjus vos kelioms minutėms po pakilimo iš „Adler“ oro uosto Sočyje. Paskutiniais duomenimis, lėktuvu skrido 93 žmonės, tarp kurių – žurnalistai, pasaulyje žinomas rusų muzikos ir šokių Aleksandrovo vardo ansamblis, aukštas pareigas užimantys kariškiai.

Anot Gynybos ministerijos pranešimų, niekas neišgyveno. Lėktuvas galėjo, anot „newsader.com“, transportuoti ir slaptus dokumentus. Atlikėjai turėjo pasirodyti ne Rusijos karinėje bazėje Chmeimime, kaip skelbiama žiniasklaidos pranešimuose, tačiau tik gruodį Sirijos valdžios pajėgų ir Rusijos užimtame Alepe. Šią informaciją leidiniui „Meduza“ patvirtino vienas iš ansamblio darbuotojų.

REKLAMA
REKLAMA

Įtarimų dėl teroro išpuolio keliančios aplinkybės

Leidinys „Kommersant“ pateikė karinių oro pajėgų majoro, lakūno-instruktoriaus Andrejaus Krasnoperovo nuomonę – jis praktiškai neabejoja tuo, kad laineris sprogo ore. Jo teigimu, tokią versiją patvirtina kol kas žinomi du faktai, kuriuos tyrėjai suspėjo iki šiol nustatyti: visų pirma, tai itin platus nuolaužų išbarstymo ratas, siekiantis net 15 kilometrų spindulį; pernelyg staigus ir greitas skrydžio nutrūkimas po pakilimo.

REKLAMA

„Tai yra pernelyg įtartina, kad lėktuvas po pakilimo įgaunant aukštį dingsta iš radarų ekranų,“ – pareiškė jis, pažymėjęs, kad „staigus kritimas… būna tais atvejais, kada įvyksta kažkas netikėto, kažkas sprogsta, kažkas subyra“.

Ši katastrofa jam priminė civilinio lainerio A321, skridusio iš Šarm el Šeicho istoriją, kuomet Rusijos valdžia iš pradžių taip pat visais įmanomais būdais atsisakė pripažinti teroro išpuolio versiją ir tik vėliau buvo priversti sutikti su tuo, kad tai buvo sprogimas lėktuve.

REKLAMA
REKLAMA

„Situacija, galimai, panaši į tragediją Šarm el Šeiche, ten taip pat po pakilimo praėjo visai nedaug laiko,“ – išsakė nuomonę ekspertas.

Vaizdo įrašas, kuriame tariamai matyti blyksnis danguje:

„Lakūnas ramiai galėjo perduoti informaciją, įjungti pavojaus signalą, tačiau to nebuvo. Reiškia, įvyko kažkas netikėto, staigaus septintąją skrydžio minutę… Apie ekipažą negaliu pasakyti nieko blogo, o technika taip greitai nelūžta,“ – teigė lakūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Instruktorius neabejoja, kad tokios sąlygomis tik sąmoningai išprovokuotas sprogimas galėjo netikėtai nutraukti lėktuvo skrydį.

„...Jeigu lėktuvas kristų nesubyrėjęs, tai tokio nuolaužų išsibarstymo spindulio, nebūtų, – užtikrino ekspertas. – Lėktuvas subyrėjo, paprasčiausiai subyrėjo, reiškia, sprogo, reiškia, kažkas kažkam davė lagaminėlį, numatant, kad tai buvo reisas į Siriją, ir skrido muzikantai iš ansamblio, galėjo kažkas ką nors įnešti su tais muzikos instrumentais, kažkas kažką galėjo pakišti. Patikėkite, toks nuolaužų išsisklaidymas būna tik lėktuvui subyrėjus ore. Paprasčiausiai jis sprogsta, ir viskas. O kai laineris paprasčiausiai krenta, atsiranda kuro dėmė, ir vėliau išplaukia dalys. Lėktuvas, jeigu jis krenta, pikiruoja į vandenį, paprasčiausiai išnyksta, jį suranda po kurio laiko. O čia net ir žmogų jau surado, kuri pakrantės zonoje nukentėjo nuo nuolaužų. Tai reiškia, kad nuolaužos krito ant žemės chaotiškai, reiškia, sprogo jau ore“.

REKLAMA

Kritika Rusijos valdžios struktūroms

Kitas leidinys, „Otkrytaja Rosija“ pateikia kito eksperto, Vadimo Lukaševičiaus žodžius – jis taip pat atkreipia dėmesį į itin platų nuolaužų išsibarstymo perimetrą. „… Pažymima, kad nuolaužos išsibarstę pusantro kilometro spinduliu. O tai yra daug, nes tai gali liudyti, jog byrėti lėktuvas pradėjo dar ore… O jeigu ore – tai teroro išpuolis. Todėl, kad neįmanoma, jog dėl pilotų klaidos lėktuvas subyrėtų ore. Jį reikėtų tiesiog sudraskyti, ir tai padaryti yra labai sunku. O jeigu tai techninis gedimas, tai vis tiek, nėra tokių gedimų, kurie privestų prie subyrėjimo ore,“ – pareiškė specialistas.

Ekspertas taip pat nenorėjo atmesti teroro išpuolio versijos. Jis išpeikė ir rusų valdžios požiūrį. „Kai susprogdino „Airbus“ virš Sinajaus, visas pasaulis žinojo, kad tai teroro išpuolis, – aiškino V. Lukaševičius. – Visos žvalgybos pranešė, tik mes vieninteliai dvi savaites kvailiojome. Paprasčiausiai jeigu tai teroro aktas, reikia suprasti, kad tai atsakas mums už Alepą… Kai susprogdino lėktuvą virš Sinajaus, visi suprato tokį dalyką – tai Šarm el Šeichas, bloga saugumo sistema, radikalio grupuotės. Šiandieninis kontekstas – mūsų pasiuntinio Turkijoje nužudymas saugumo darbuotoju. Šiandien mes jau patyrėme nuostolių Gynybos ministerijoje… Labiausiai tikėtinomis vadina pilotavimo klaidas ir techninius gedimus. Tačiau esmė ta, jog per 7 skrydžio minutes lėktuvas jau spėja pasiekti pakankamai padorų aukštį. Tokiam aukščiui, nuolaužos, aptiktos visiškai skirtingose vietose – tai jau per daug. Tai parodo, kad jis pradėjo byrėti ore. Joks techninis gedimas negali to padaryti. Lėktuvas yra patikimas daiktas. Jeigu byrėti pradėjo danguje, reiškia, kad jau ten įvyko kažkas nestandartiško… Kodėl važiuoklė nurauta? Važiuoklė nuo lėktuvo galėjo nutrūkti, jeigu jis būtų leidęsis, jeigu pilotai nebūtų spėję jos patraukti. Tačiau, suprantate, septynios minutės – tai yra daug, lakūnai negalėjo nepaslėpti važiuoklės. Jeigu važiuoklė nebūtų įtraukta, jie būtų pranešę. Paukščių pulkas? Tuomet turėjo išsijungti du ar trys varikliai iškart. Tačiau dviejų ar trijų kilometrų aukštyje jie turėtų begalę laiko priimti sprendimus,“ – pasakojo ekspertas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų