„Prasčiausiai yra vertinamas ugdymas ir mokymas“, – spaudos konferencijoje antradienį sakė NMVA direktoriaus pavaduotoja Monika Bilotienė, pažymėjusi, kad tai yra pagrindinė mokyklų veiklos sritis.
Atlikdama mokyklų išorinį vertinimą NMVA taip pat pasisako dėl mokyklos kultūros, pasiekimų, pagalbos mokiniui ir mokyklų strateginio valdymo sričių. Agentūra mokyklas vertina nuo 2007-ųjų ir nuo tol jų yra vertinusi apie 600 (tai maždaug pusė šalies mokyklų).
M.Bilotienė spaudos konferencijoje taip pat sakė, kad pamokos dažnai yra nuobodžios, vyrauja pasyvus akademinis dėstymas, vaikams per daug užduodama namų darbų.
„Jeigu žiūrėtume nuo 2007 metų mokyklos pagrindinė sritis – ugdymas ir mokymasis – niekada nebuvo įvertinta ketvirtu (aukščiausiu) lygiu. Atskiros vieno ar kito mokytojo pamokos – taip, bet mokyklos visos srities, įvertintos ketvirtu lygiu, nebuvo“, – teigė ji.
„Mes matytume, kad pirmiausia mokytojai turėtų pradėti planuoti kitaip pamoką ir pamokoje planuoti ne savo veiklą, bet planuoti, galvoti, kaip įtraukti nuo pirmos minutės būtent mokinius į aktyvią veiklą“, – aiškino M.Bilotienė.
NMVA direktorius Vidmantas Jurgaitis sakė, kad mokymo metodus lemia ir mokyklų vadovų kvalifikacija.