Užaugo automanų šeimynoje
Polinkis rankose laikyti atsuktuvą, reples ar teršklę atsiranda ne iš niekur. Įprastai susidomėjimą technika skatina aplinkui esantys žmonės. Edmundo atveju – šeimos nariai, kurie jau daugybę metų yra ištikimi „Ford“ markės gerbėjai.
„Fordo atsiradimą labiau prisimena mano brolis, kuris yra gerokai vyresnis už mane. Iš tiesų, mūsų šeimos susidomėjimą „Fordais“ galima suskirstyti į du etapus. Viename iš jų dalyvavau ir aš“, – pasakoja vaikinas.
„Jeigu manęs atmintis neapleidžia, tėčio automobilio parkas buvo visapusiškai įvairus. Nuo „Ford Transit“, „Opel Vectra“ iki „Audi“ su 5 cilindrų varikliu ir „Quattro“ pavara, ir „Toyota Camry“. Prie „Fordų“ sugrįžome 2005 ar 2006 metais, kai iš Jungtinių Valstijų atsivežėme „Ford Windstar“. Po truputėlį šeimoje atsirado 2, 3 ir 4 mėlynu ovalu papuošti automobiliai.“
Natūralu, jog tėčio silpnybė „Fordams“ persidavė ir Edmundui, kuris būdamas ant 18-ojo gimtadienio slenksčio svaigo apie „Ford Mustang“, „Ford Focus ST“, „Ford Capri“ ar „Ford Mondeo ST220“ – modelius, kurie ne tik pradžiugintų patį Edmundą, bet pro šalį einančias merginas.
„Tai buvo svajonių ir paaugliškų fantazijų vaisiai. Netrukus supratau, jog mano pirmasis automobilis turi būti pigus visomis įmanomomis prasmėmis. Nuo įsigijimo kainos ir eksploatacijos kaštų. Toks, kurio nebūtų gaila užkabinti, brūkštelti įgaunant patirties bendro naudojimo keliuose“, – juokdamasis priduria Edmundas.
Būtent tokį jis ir gavo. Tai buvo 1994 metais gimęs „Ford Escort“ hečbekas su 1,8 litro darbinio tūrio benzininiu varikliu ir kaip pasakytų pats Edmundas – greičio skyle slenkstyje.
„Net ir dabar jį prisimenu su nostalgija. Ne vien dėl to, jog jis buvo pirmasis mano automobilis, bet ir dėl to, jog jis sugebėjo atlaikyti naujoko vairuotojo išbandymus nereikalaudamas papildomų investicijų.“
Džiaugiasi vienetiniu projektu
Potencialių kandidatų ant kurių norėtųsi užlipdyti „Naujas projektas“ etiketę tikrai netrūksta. Ypač jeigu turite pakankamai ribotą biudžetą. Tuomet užtenka tiesiog pasirinkti vieną iš keleto skirtingu BMW ar „Volkswagen Group“ koncerno gaminių.
Tuo tarpu žeme plaukiančio „Lada“ šeimininkas, Edmundas, galvodamas apie būsimą projektą, iškart atsisakė minčių įsigyti pakankamai dažnai gatvėje sutinkamą ratuotį. Vietoj to jo dėmesį patraukė gerokai įdomesnis pasirinkimas – žiguliukas, kuris pabuvojo ne viename giminės baliuje.
Nepaisant fakto, jog „Lada“ vaikino gyvenime atsirado visiškai netikėtai, Edmundas puikiai žinojo kaip po bemiegių naktų turėtų atrodyti Rusijoje pagaminta mašina.
„Iškart žinojau, jog jis neliks standartiniu. Nuo pat pirmųjų akimirkų įsivaizdavau tokį, kokį dabar matote Jūs. Turintis orinę pakabą, vyšninės spalvos ir su „BBS“ voratinkliais“, – priduria Edmundas.
Unikali projekto vizija visuomet puikiai atrodo idėjos sumanytojo galvoje. Didžiulį optimizmą ir norą retkarčiais pradeda malšinti keisti inžinierių sprendimai.
Edmundas pripažįsta, jog į garaže stovėjusį žiguliuką retkarčiais nenorėdavo net žiūrėti. O kartais – netgi norėdavo nuleisti rankas.
„Kuo giliau krapščiausi ir gilinausi į rusiškus automobilių standartus, tuo labiau mane apleidinėjo jėgos. Vis dažniau atsirasdavo noras tiesiog pailsėti ir kurį laiką nežiūrėti į žiguliuko pusę. Vis dėlto, jeigu ne mano tėtis ir mano geras draugas Paulius, vargu ar be jų paskatinimų būčiau kada nors užbaigęs šį konstruktorių“, – prisiminimais dalinasi Edmundas.
Kaip matote patys, proceso metu ne vieną neuroną sunaikinusi „Lada“, dabar yra pakankamai dažna automobilių entuziastams skirtų renginių dalyvė. Ir ne veltui.
„Dėliodamasis ateities darbus, įvairiausias idėjas sėmiausi iš rytų, o tiksliau – Rusijos. Savo gimtinėje jie yra labai mėgstami žmonių, gebančių modifikuoti ir įvairiai tobulinti seną rusišką automobilį. Įvairovės ten netrūksta: nuo žiemai skirtų beaterių iki išpuoselėtų eksponatų, tinkamų tarptautinėms parodoms. Tai iš dalies paskatino sukonstruoti žigulį su orine pakaba. Mano žiniomis, daugiau tokių „Ladų“ Baltijos šalyse nėra“, – žiūrėdamas į vyšninės spalvos „Lada“ pasakoja Edmundas.
Atliktų darbų sąrašas:
- Sumontuotas orinės pakabos komplektas
- Uždėti 13 colių skersmens „BBS Mahle“ ratlankiai nuo „BMW E21“
- Dalis interjero detalių buvo pasiskolintos iš „Lada 2107“
- Pagal užsakymą pagaminta centrinė konsolė
- Įdiegtas variklio užvedimo ir užgesinimo „Start/Stop“ mygtukas
- Elektra valdomi langai
- Sumontuotas „Lada Sport“ vairas
- Bagažinėje įdėta jachtose randa medžio apdaila
- Bagažinės dangtis papuoštas 1990-ųjų garažo tematika (merginų ir žurnalų apie automobilius iškarpų kolekcija)