Nori kovoti
„Mes visą laiką norime būti žingsniu priekyje, tam ieškome įvairių sprendimų. Norime turėti konkurencingą automobilį. Pagrindė greičio matavimo projekcija, nežiūrint į vairuotoją, yra galios ir svorio santykis. Mūsų automobilis yra sunkus, o ir to svorio nebėra iš kur išpjaustyti, arba tie svorio metimo sprendimai labai brangūs. Vertindami visas savo patirtis, ypač tą, kai pernai prieš svarbiausias 1000 km lenktynes Palangoje „užlinko“ variklis, žiūrime į ateitį ir ieškom ne tik galios didinimo, bet ir patikimumo sprendimų.
Taip pat mes norime išlikti A3000 klasėje. Ten žavi itin didelė konkurencija ir panašaus pajėgumo automobiliai. Pavyzdžiui, žiedinių lenktynių čempionate šioje klasėje varžosi daugiau nei dvi dešimtys lenktynininkų, iš kurių bent 10 yra pajėgūs varžytis dėl podiumo, ir jie nestovi vietoje, greitėja tiek patys, tiek jų automobiliai. O lenktynėse norisi būtent aštrios konkurencijos, norisi kovos buferis į buferį su ilgamečiais varžovais. Kadangi senasis mūsų variklis nebėra pajėgus, su juo sunku vytis varžovus, o dėl patikimumo nenorime didinti jo galios, priėmėme sprendimą sumontuoti legendinį S54B32 variklį. Vis tik šis 3,2 litro agregatas mus permestų į vadinamųjų „bombų“ klasę, kurioje su standartiniu BMW variklių tiesiog nebūtų ką veikti: turbokompresoriais apkarstytų ir pusantro karto daugiau galios turinčių „Subaru“ ir „Mitsubishi“ modelių nepavytume. Tad teko mažinti variklio tūrį ir sukurti S54B30“ agregatą,“, - eksperimento svarbą išaiškino komandos lenktynininkas Mantas Matukaitis.
Variklis - hibridas
Iki šiol „Dynami:t Energy“ komandos BMW M3 modelyje buvo sumontuotas E36 kėbulą turinčiame M3 modelyje montuotas 3 litrų šešių cilindrų eilėje agregatas, pažymėtas S50B30 kodu.
„Yra pasaulyje analogų, kaip iš šio S54 M3 variklio padaromas 3 litrų darbinis tūris. Tam reikia pagal užsakymą gaminti alkūninį veleną, keisti švaistiklius, velenėlius ir dar krūvą kitų detalių, tačiau tai yra labai brangu. Taip vien detalėms galima išleisti 15 tūkst. eurų. Tuo tarpu mes sumastėme pigesnį variantą, kaip į vieną sujungti S54B32 ir S50B30 variklius. Technologinių paslapčių nepasakosiu, bet rezultatas – S54 variklis su realiu 3 litrų darbiniu tūriu. Buvo daug ne vienas planuojantis daryti tokį projektą, tačiau jis labai brangus, o eksperimentu sujungti du variklius į vieną patikėjo „Dynami:t Energy“ ekipa. Tokį variklį Baltijos šalyje jie turės vieninteliai. Tikime, kad jis išlaikys visas savo savybes, ne tik galią, bet ir patikimumą ir smagiai suksis visą sezoną“, - kalbėjo projektą kuravęs ralio gerbėjams puikiai pažįstamas Mindaugas Varža.
Naujasis S54B30 agregatas jau užkurtas, veikia, kaip sako jo konstruktoriai, dirba kaip laikrodis, nekaista. Beliko sureguliuoti variklio valdymo programas ir jau ateinantį savaitgalį, šeštadienį, gegužės 19 dieną jis stos prie starto linijos praktiškai visose „Autoplius Fast lap“ lenktynių disciplinose: tiek lenktynių laikui važiavimuose, tiek Lietuvos žiedinių lenktynių „Race“ čempionate, tiek naktinėse 2,2 val. ištvermės lenktynėse.
Komanda tikisi, kad variklis išvystys apie 350 AG. Meistrai sako, kad įpūsti daugiau arklio galių nebūtų sunku, tačiau daug lenktyniaujančiai ekipai daug svarbiau variklio patikimumas, nei greitis.