Prieš metus rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ atlikto tyrimo duomenimis, kasdien duonos gaminius vartoja 80 proc. lietuvių: 53 proc. duoną valgo 1-2 kartus per dieną, 23 proc. – 3-4 kartus, likę 4 proc. – 5 ir daugiau kartų. Anot UAB „Baltasis pyragas“ komercijos direktoriaus Donato Barono, perkant duonos gaminius visada svarbu atsižvelgti į savo vartojimo įpročius – kiek duonos per kelias dienas pajėgiate suvalgyti: jeigu jūsų šeima jos valgo nedaug, geriau rinktis mažesnę pakuotę, kad namie visada būtų šviežios duonos ir nereikėtų jos išmesti.
„Nuo senų senovės lietuviai duoną suasmenindavo ir sudievindavo: ji minima pasakose, priežodžiuose ir patarlėse, jos gausu net iki šių dienų išlikusiuose ritualuose ir apeigose – prisiminkite jaunavedžių sutikimą su duona ir druska – tad, žiniasklaidoje pasirodantys tyrimai apie išmetamus duonos gaminių kiekius, visada nuliūdina, - sako D. Baronas. - Vadovaujamės senolių duonos kepimo kultūra, naudojame senąją receptūrą, daugumą gaminių formuojame rankomis, kad pirkėjas namo galėtų parsinešti sveiką, kokybišką, organizmui naudingą produktą, kuriuo galėtų mėgautis su šeima. Tiems, kurie standartinių duonos kepalų suvartoti nespėja, į prekybą esame išleidę duonos gaminių mažesnėmis pakuotėmis.“
Lietuvoje kasmet išmetama 581 tūkst. tonų maisto atliekų – taip teigia Europos Komisijos atliktas tyrimas. Jo duomenimis, vienam šalies gyventojui per metus tenka 171 kg išmetamo maisto, o duona sudaro didžiąją švaistomų produktų dalį. Kepykla „Baltasis pyragas“ kartu su Paramos ir labdaros fondu „Mamų unija“ skatina maistą pirkti atsakingai ir galvojant apie kitus: renkantis aitvaro ženklu pažymėtus duonos gaminius, papildomas paramos akcijos „Reikia draugų“ biudžetas, kurio surinktos lėšos skiriamos vėžiu sergantiems vaikams.
„Džiugina tai, kad nuo šiol galėsime prisidėti ne tik prie kokybiško maisto propagavimo, bet ir prie gražios socialinės akcijos: kartu su Paramos ir labdaros fondu „Mamų unija“ vykdome akciją „Reikia draugų“, kurios metu surinktos lėšos skiriamos vėžiu sergantiems vaikams, - sako „Baltasis Pyragas“ komercijos direktorius. - Galima taupyti parduotuvėje dairantis pigesnių prekių, bet galima pirkti kasdienius produktus, pažymėtus aitvaro ženklu ir, nors simboliškai, prisidėti prie vaikų sveikatos.“ Penktus metus iš eilės organizuojamos akcijos metu žmonės „Maxima“ parduotuvėse kviečiami pirkti aitvaro ženklu pažymėtų prekių ir tokiu būdu paaukoti onkologinėmis ligomis sergantiems vaikams. Akcija tęsis tris mėnesius – nuo spalio 1 iki gruodžio 31 d.
„Šia akcija mes kreipiamės į kiekvieną žmogų, norėdami priminti, kad šalia yra tų, kuriems reikalinga mūsų pagalba. Spartus gyvenimo tempas neleidžia pamatyti realios situacijos, todėl stengiamės ne tik surinkti reikiamų lėšų dideliems darbams, bet ir mažinti visuomenės atskirtį nuo sergančių vaikų bei atkreipti dėmesį į šią ligą. Labai svarbu, kad žmonės turėtų objektyvios informacijos apie vėžį, o ne įsivaizdavimą, kad ši liga neįveikiama. Statistiškai apie 80 proc. vaikų pasveiksta, svarbu laiku ligą diagnozuoti“, - sako „Mamų unijos“ projektų vadovė Dovilė Marčinskaitė.
Šiais metais už akcijos „Reikia draugų“ metu surinktas lėšas ketinama įsigyti trūkstamos medicininės įrangos bei gyvybiškai svarbių medikamentų ir taip sukurti jaukesnę sunkiai sergančio vaiko aplinką. Parama, kaip ir kasmet, bus skiriama Vaikų ligoninei Vilniuje Santariškėse ir Vaikų ligų klinikai Kauno klinikose – būtent čia gydomi onkologinėmis ligomis sergantys vaikai iš visos Lietuvos.
Praėjusiais metais už akcijos metu surinktas lėšas Kauno klinikų Onkologijos skyriaus korpuse buvo įrengtas vaikų ausies, nosies ir gerklės ligų konsultacinis kabinetas su šiuolaikine medicinos įranga. Taip pat Druskininkų sanatorijai „Saulutė“, į kurią reabilitacijai atvažiuoja ir onkologiniai ligoniai, nupirkta būtiniausia buities ir vaizdo įranga. Už ankstesniais metais akcijų metu surinktą paramą yra nupirkta vaistų dozavimo tūrinės pompos, vaistų spintos, naujos lovos ir čiužiniai, atlikti kapitaliniai virtuvėlių remontai, įrengta palata ir kt.