„Teikdama paslaugas Donaldo Trumpo rinkimų kampanijai, „Cambridge Analytica“ nenaudojo šių „Facebook“ duomenų. Teikiant paslaugas šiam klientui, nebuvo vykdyta ir veikla, susijusi su suasmeninta reklama“, – pareiškė įmonė.
Dėl šių įtarimų, apie kuriuos pranešė kelios Didžiosios Britanijos ir JAV žiniasklaidos priemonės, „Facebook“ akcijos pirmadienį gerokai atpigo. Socialinis tinklas blokavo „Cambridge Analytica“ paskyrą, o pareigūnai abiejose Atlanto pusėse paragino atlikti tyrimą.
Didžiosios Britanijos informacijos komisaro biuras pirmadienį pareiškė, jog antradienį kreipsis į teismą ir prašys orderio, kad galėtų atlikti kratą ir patikrinti bendradarbiauti atsisakiusios „Cambridge Analytica“ serverius.
„The New York Times“ ir Didžiosios Britanijos „The Observer“ bendrai atliktas tyrimas parodė, kad „Cambridge Analytica“, pasitelkusi psichologinį portretą kuriančią programėlę, kurią parsisiuntė 270 tūkst. žmonių ir gavusi duomenis apie juos ir jų draugus, sugebėjo sukurti 50 mln. „Facebook“ naudotojų psichologinius profilius.
Tuo tarpu pirmadienį kilo naujų įtarimų dėl „Cambridge Analytica“ vadovų.
Didžiosios Britanijos televizijos kanalo „Channel 4“ naujienų laidos reporteriui pavyko slaptai nufilmuoti „Cambridge Analytica“ generalinį direktorių Alexanderą Nixą (Aleksandrą Niksą), kai šis sakė, jog, pasitelkęs buvusius šnipus, gali įvilioti politikus į kompromituojančią padėtį, kad šie įkliūtų gaudami kyšį arba naudodamiesi sekso darbuotojų paslaugomis.
Jis taip pat pareiškė, kad įmonė slaptai dalyvauja rinkimų kampanijose visame pasaulyje, be kita ko, veikdama per fiktyvių bendrovių tinklą arba pasitelkdama subrangovus.
Tuo tarpu „Cambridge Analytica“ atstovas spaudai naujienų laidai pareiškė, jog įmonė „nenaudoja neteisingų medžiagų – jokiais tikslais“.
„Griežtai atmetame visus įtarimus, jog „Cambridge Analytica“ ar kurios nors su ja susijusios bendrovės kokiais nors tikslais naudoja provokacijas, kyšius arba vadinamuosius medaus spąstus“, – pridūrė jis.