Dyzelino kaina visai neseniai perkopė skaudžią keturių litų ribą ir vis labiau artėja prie benzino kainos aukštumų. Nenumaldomai brangsta ir suskystintos dujos. Kokį automobilį dabar labiau apsimoka vairuoti: benzininį, dyzelinį, o gal varomą dujomis?
Nauji metai – nauja laimė. Dyzelinius automobilius vairuojančius žmones šis posakis turėjo suerzinti. Juk vos išaušus 2011-iesiems Lietuvoje buvo padidintas dyzelino akcizas. Valdžios atstovai skaičiavo, kad dėl padidėjusio akcizo litras dyzelino degalinėje turėjo brangti apie 10–12 ct. Gerai bent tai, kad jis pabrango vos 4–5 ct. Taip nutiko dėl to, kad Lietuvoje veši kontrabandinio dyzelino prekyba, o kritus legalių degalų paklausai degalinės neskubėjo kelti dyzelino kainos, nes turėjo atsargų.
Pasikeitus dyzelino kainai bei gerokai pabrangus ir kitoms degalų rūšims, „Auto Bild Lietuva" žurnalistas dar kartą aiškinosi, kokiais degalais dabar labiausiai apsimoka važiuoti. Šie duomenys bus itin naudingi tiems vairuotojams, kurie ketina pirkti naudotą automobilį, bet niekaip neapsisprendžia su kokiu varikliu – benzininiu (ir galbūt dėti dujinę įrangą) ar dyzeliniu.
Prieš pusę metų labiausiai apsimokėjo “dyzeliukas"...
Pirmiausia norime priminti, kokius duomenis gavome prieš pusmetį (2010 m. liepos 29 d.). Tada, jei ketinote pirkti ne itin brangų, bet puikiai šeimai tinkantį „VW Passat„ automobilį, apsimokėjo pasiieškoti „neuždrožto“ varianto su dyzeliniu motoru. Su tokia mašina per metus nuvažiavę 25 tūkst. km dyzelinui būtumėte išleidę apie 4970 Lt. Toks pat, bet benzininis „Passat„ automobilis su dujine įranga kišenę būtų palengvinęs šiek tiek labiau – 5075 Lt, o be šios įrangos – net 8610 Lt. Tiesa, reikėtų nepamiršti, kad suskystintų dujų įranga šiam automobiliui kainuoja apie 2600 Lt. Tokiu atveju dujinio „VW Passat“ eksploatacijos išlaidos gerokai padidėtų.
Apibendrindami turime konstatuoti, kad prieš pusmetį brangiausia važiuoti buvo su benzininiu, pigiau – įtaisius dujinę įrangą, o pigiausia – su dyzeliniu „VW Passat„. Tąkart apskaičiavome, kokį variklį reikėtų rinktis pirkėjui, kuris labiau vertina prabangą ir prestižą. Tam pasirinkome „BMW 528i“ (E39) ir „BMW 530d„ (E39) modelius. Nuvažiavus tuos pačius 25 tūkst. km, mažiausiai kišenę būtų palengvinęs „BMW“ su dujine įranga – 5980 Lt. Dyzelinis „BMW 530d“ „suvalgytų„ 6390 Lt, o benzininis – net 10 148 Lt. Tačiau įvertinus dujinės įrangos kainą, siekiančią apie 3600 Lt, akivaizdu, kad važiuoti dyzeliniu „BMW“ gerokai pigiau nei benzinu ar dujomis mintančiu.
...prabėgus pusmečiui situacija nepasikeitė
Kaip pasikeitė situacija pabrangus visų rūšių degalams? Jei vertinsime pigesnį automobilį („VW Passat„), vis dar labiau apsimoka dyzelinis variklis. Mat dyzeliniu „VW Passat“ nuvažiavę 25 tūkst. km, esant šiandieninėms degalų kainoms, išleistume 5642 Lt, varomu dujomis – 5984 Lt, o vien tik benzinu – net 9240 Lt. Tiesa, kalbant apie dujinę įrangą ir vėl nereikėtų pamiršti pačios sistemos kainos, kuri yra apie 2600 Lt. Kai viskas buvo perskaičiuota atsižvelgiant į prestižinį bavarų modelį, paaiškėjo, kad situacija per pusmetį taip pat nepasikeitė nė per nago juodymą. Dujomis mintantis „BMW 528i„ įveikus 25 tūkst. km iš kišenės iškrapštys 7051 Lt, dyzelinis „BMW 530d“ – 7254 Lt, o vien tik benzininis – net 10 890 Lt. Atrodytų, pigiausia važiuoti dujinę įrangą turinčiu benzininiu „BMW„ „penktuku“. Vis dėlto pinigus skaičiuojantis vairuotojas neturėtų pamiršti, kad į „BMW" modelius montuojama dujinė įranga tikrai nepigi.
Jos kaina siekia apie 3600 Lt. Todėl, įskaičiavus ir dujinės įrangos kainą, į pirmą vietą vėl išsiveržia dyzelinis „penktukas„. Akivaizdu, kad jei norime taupyti, net ir pabrangus degalams, labiausiai apsimoka važinėti dyzelinėmis mašinomis. Tik nederėtų pamiršti, kad naudoti automobiliai iš Vakarų į Lietuvą atkeliauja gerokai „padrožti“, t.y. jų rida neretai siekia ne 200, o net 300 ar daugiau tūkstančių kilometrų. Šie žodžiai itin tinka dyzelinu varomiems automobiliams, nes benzininės mašinos dažnai būna mačiusios mažiau kelio. Suprantama, įsigijus dyzelinu varomą griuveną, sutaupytus pinigus degalams gali tekti palikti servise. Todėl perkant naudotą mašiną, ją reikia rinktis labai atsargiai.
Išvada
Per pastaruosius pusantrų metų dyzelinas ir suskystintos dujos pabrango net 30 proc. Benzino kaina didėjo kur kas kukliau – tik 16 proc. Atrodytų, kad taip stipriai išaugus dyzelino ir dujų kainoms neturėtų būti jokio skirtumo, kokiais degalais važiuoti. Tai ne tiesa. Vis dar pigiausia važiuoti dyzeliniu automobiliu. Šiek tiek brangiau – varomu gamtinėmis dujomis, o brangiausia – benzinu.
Mindaugas Malinauskas