Kylant degalų kainoms bei vis labiau besirūpinant aplinkosauga, į madą grįžta dviračiai – daugėja miestų, kur jie sudaro svarbią viešojo transporto dalį. Tai – itin patogu keliautojams. Ar atsivežtumėte savąjį, ar išsinuomotumėte, ar pasinaudotumėte viešuoju – tą tikrai pajus jūsų piniginė bei raumenukai.
„AskMen“ išrinko draugiškiausius dviratininkams miestus.
1. Amsterdamas, Nyderlandai
Daugeliui šis miestas asocijuojasi su daugybe dviračių bei dviratininkų. Ne veltui – net 40 proc. visų kelionių mieste atliekama būtent šitaip. Čia galima išsinuomoti viešuosius dviračius, be to, planuojama įrengti milžinišką dviračių stovėjimo ir nuomos punktą miesto geležinkelio stotyje.
2. Kopenhaga, Danija
Šiek tiek daugiau nei trečdalis miesto gyventoju dviračiu važinėja reguliariai. Atvykėlis be didesnių problemų gali gauti viešąjį dviratį palikęs tik užstatą.
3. Bogota, Kolumbija
Nors viešoji miesto valdžios politika nera tokia palanki dviratininkams, miestas turi kitų privalumų – tik 13 proc. jo gyventojų turi automobilius, tad dviratis čia – tiesiog būtinybė. Be to, kartą per savaitę mašinoms draudžiama važiuoti didele miesto gatvių dalimi, paliekant jas dviratininkams, riedutininkams bei pėstiesiems.
4. Curitibia, Brazilija
Dviračių kultūra – viena iš ryškiausių Curitibios charakteristikų. Mieste šią transporto priemonę stengiamasi propaguoti jau 40 metų, ir rezultatai tikrai matyti – bent jau iš skrupulingai įrengto dviračio takų tinklo. Be to, čia veikia ir aktyvi dviračių populiarinimo aktyvistų bendruomenė.
5. Monrealis, Kanda
Prieš porą metų mieste pradėtas įgyvendinti 134 mln. JAV dolerių vertės planas, kuriuo siekta padaryti miestą „draugiškesniu dviratininkams“ – čia įrengta gerokai daugiau dviračių takų, dviračių stovėjimo aikštelių ir pan. Be to, Monrealis „didžiuojasi“ pirmąja viešųjų dviračių programa Šiaurės Amerikoje, vadinama „Bixi“.
6. Portlandas, JAV
Dviračių takai jungia ir miesto priemesčius, tad dviratininkai gali apsieiti be automobilių. Be to, neturtingesniems miestiečiams siūlomi nebrangūs dviračiai drauge su šalmu, pompa bei žemėlapiu. Šiuo metu šitaip „ratuoti“ jau devyni procentai Portlando gyventojų.
7. Bazelis, Šveicarija
Bazelio gatvėse dviratininkams skirtos atskiros juostos. Be to, čia itin gausu dviračių nuomos kompanijų, kurių paslaugomis naudojasi ne tik turistai, bet ir vietiniai.
8. Barselona, Ispanija
Be naujų dviračių takų, nuorodų, stovėjimo aikštelių, kurios įrengtos ir kituose didžiuosiuose Europos miestuose, miesto centras puikiai „apraizgytas“ viešųjų dviračių tinklo – takų bei vietų, kur dviratį galima paimti ir palikti.
9. Pekinas, Kinija
Nors kaip ir daugelyje greitai augančių miestų, svarbiausia transporto priemonė yra mašina, dėl transporto kamščių dviratis tebelieka vienu iš geriausių būdų iš taško A nukakti į tašką B. Viena iš pagrindinių priežasčių, paskatinusių valdžią pradėti propaguoti keliones dviračiais – didėjantis oro užterštumas.
10. Trondheimas, Norvegija
Viena iš didžiausių važiavimo dviračiais problemų – kilimas į kalną. Tad Trondheime pritaikyta iš tiesų revoliucinė sistema – čia įrengti savotiški liftai, pakeliantys dviratininkus. Tad minti jiems tenka tik žemyn.