Per pirmąjį šių metų ketvirtį Draudimo priežiūros komisija (DPK) išnagrinėjo 81 ginčą tarp vartotojų ir draudikų, t.y. 72 proc. daugiau nei per atitinkamą 2009 metų laikotarpį, kuomet šis skaičius siekė 47.
Per tris šių metų mėnesius gauti 22 skundai ir, lyginant su 2009 metų pirmuoju ketvirčiu, jų skaičius sumažėjo 31 proc.
„Nemažėjantis ginčų skaičius rodo, kad tiek vartotojai, tiek draudikai vis dar didelį dėmesį skiria tiksliam draudimo išmokos dydžio nustatymui. Draudikai atidžiau vertina priimamus sprendimus, o vartotojai, aktyviai gindami savo teises, siekia patikrinti draudimo įmonių veiksmų pagrįstumą“, – teigia Draudimo priežiūros komisijos narys Darius Andriukaitis.
Per pirmąjį 2010 metų ketvirtį daugiau nei ketvirtadalis visų ginčų sprendimų buvo priimti vartotojų naudai, t.y. DPK patenkino ar iš dalies patenkino vartotojų reikalavimus, arba draudimo įmonės pasiekė susitarimą su klientais arba patenkino jų reikalavimus.
2010 metų pirmąjį ketvirtį buvo išnagrinėti 22 skundai dėl draudimo įmonių administravimo veiksmų. Septyni skundai pasitvirtino ir buvo nustatyti teisės aktų pažeidimai, todėl DPK atkreipė draudimo įmonių administracijos vadovų dėmesį į žalos bylų administravimo trūkumus.
Analizuojant skundų skaičiaus tendencijas, matyti, kad per pastaruosius metus pastebimas jų skaičiaus mažėjimas: 2009 m. antrąjį ketvirtį buvo išnagrinėti 47 skundai, trečiąjį ketvirtį – 36 skundai, o ketvirtąjį ketvirtį – 24 skundai. Pasak D. Andriukaičio, skundų mažėjimo tendencija rodo, jog draudimo įmonės vis didesnį dėmesį skiria draudžiamųjų įvykių administravimo kokybei.
Per šių metų pirmąjį ketvirtį DPK tradiciškai daugiausia nagrinėjo ginčus dėl transporto priemonių draudimo – transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo (TPVCAPD) ir transporto priemonių savanoriškojo draudimo (kasko). Iš viso dėl šių draudimo grupių gautų ginčų skaičius siekė 49 ir tai sudarė virš 60 proc. visų ginčų.
Iš pirmąjį ketvirtį gautų skundų, taip pat daugiausia sudarė nusiskundimai dėl TPVCAPD ir kasko – iš viso 15 skundų, tai sudarė 68 proc. visų skundų.
Draudimo priežiūros komisijos informacija