Praėjusiais metais Draudimo priežiūros komisija sulaukė 436 vartotojų kreipimųsi - 21,1 proc. daugiau nei 2007 metais.
Per praėjusius metus išnagrinėti 190 ginčų tarp draudimo paslaugų vartotojų ir draudikų, ištirti 246 skundai dėl draudikų veiklos.
Lyginant su 2007 metais, ginčų skaičius padidėjo 13,1 proc., nusiskundimų dėl draudikų veiklos kiekis išaugo 28,1 proc.
Tokį augimą, Draudimo priežiūros komisijos nario Dariaus Andriukaičio nuomone, sąlygojo aktyvėjanti bei vis didesnį išprusimą draudimo srityje įgyjanti visuomenė, vartotojų švietimo veikla ir kurį laiką sparčiai augęs draudimo sutarčių skaičius.
Kita vertus, toks kreipimųsi skaičius, palyginti su 4,5 mln. 2008 metais sudarytų sutarčių, neatrodo bent kiek įspūdingas.
Nors atvejų, kada ginčas ar skundas nebuvo nagrinėti dėl procedūrinių kreipimosi reikalavimų pažeidimų, padaugėjo – iki 28 proc. (2007 metais sudarė 21,7 proc.), tačiau Draudimo priežiūros komisijoje nagrinėtų ginčų ir skundų išnagrinėjimo vartotojų naudai ir atmestų reikalavimų santykis, palyginti su 2007 metų duomenimis, pagerėjo, t. y. padaugėjo vartotojus tenkinančių sprendimų. 55,4 proc. ginčų ir skundų, nagrinėtų 2008 metais, atvejų priimtas vartotojui naudingas sprendimas (2007 metais – 36,2 proc.).
„Tai sietina su stipresniu vartotojų pasirengimu, kai geriau išmanomos draudimo sutarties sąlygos bei teisės aktų reikalavimai, argumentuotai dėstoma pozicija ir pasirūpinama įrodymais“, – komentavo Darius Andriukaitis.
2008 metais daugiausia į Draudimo priežiūros komisiją kreiptasi tradiciškai dėl transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo (53 proc. visų atvejų) bei transporto priemonių (kasko) draudimo (23,4 proc. visų kreipimųsi).