Jau 4 metus automobilį vairuojantis ir eismo įvykių nė karto neturėjęs skaitytojas Aurimas (tikrasis vardas redakcijai žinomas – aut. past.) pasakoja negalintis suprasti, kodėl draudimo kaina išlieka tokia didelė, o kai kuriose draudimo bendrovėse ji skiriasi, pasak jo, drastiškai.
„Prieš metus nusipirkau 2012 metų gamybos „Mercedes-Benz“ markės automobilį, kurį Lietuvoje įregistravau pirmąjį kartą. Draudimo bendrovė paskaičiavo, kad už 150 kW galios transporto priemonę reikės sumokėti daugiau kaip 260 eurų.
Kaina tikrai atrodė labai didelė, tačiau pamaniau, kad kitąmet bus pigiau, kai sukaupsiu didesnę vairavimo patirtį, o draudimo atstovai atsižvelgs į įrašus apie neturėtus eismo įvykius. Visgi teko nusivilti, nes kaina už draudimą išliko gana drastiška“, – pasakojo skaitytojas.
Aurimas tvirtina, kad, prabėgus metams, naujas civilinės atsakomybės draudimo pasiūlymas jo nė kiek nesužavėjo. Pasak vaikino, kainų skirtumas nebuvo toks didelis, palyginti su tuo, kiek teko mokėti pirmaisiais metais.
„Nors tikėjausi, kad draudikai atsižvelgs į tai, kad per metus nepadariau nė vieno eismo įvykio, sulaukiau pasiūlymo automobilį apdrausti už kiek daugiau kaip 200 eurų.
Žinoma, toks pasiūlymas netenkino, pradėjau ieškoti kitų draudimo bendrovių, bet geriausias rastas pasiūlymas buvo 188 eurai. Kodėl egzistuoja tokie kainų skirtumai?“ – klausė Aurimas.
Kaina skiriasi ne tik dėl stažo, bet ir gyvenamosios vietos
Lietuvos draudikų asociacijos direktorius Andrius Romanovskis paaiškina, kad draudimo kainos dydis gali priklausyti nuo 4 pagrindinių individualių aspektų, kuriuos vertina draudimo bendrovės.
Transporto priemonių draudime svarbiausi individualūs faktoriai yra:
- kliento avaringumo istorija;
- vairavimo patirtis arba stažas;
- transporto priemonės rūšis bei galingumas;
- transporto priemonės registracijos vieta (didmiesčiuose tikimybė pakliūti į eismo įvykį yra didesnė).
Ar kainą lemia ir automobilio markė?
A. Romanovskis pastebi, kad dažnu atveju draudimo bendrovių klientai kainos dydį vertina tik pagal eismo įvykių skaičių.
Visgi, pasak pašnekovo, sudedamųjų veiksnių, darančių įtaką galutiniam draudimo bendrovės pasiūlymui, yra ir daugiau, pavyzdžiui, infliaciniai rodikliai.
„Įprastai galvojama, kad draudimo įmoka turėtų būti mažesnė, jeigu vairuotojas neturėjo eismo įvykių, ir priešingai – didesnė, tik jeigu eismo įvykių būta.
Nereikia pamiršti, kad įmokos dydis priklauso ir nuo bendrų rodiklių, tokių kaip bendras avaringumo lygis, servisų kainų pokyčiai, infliacija, pragyvenimo lygio augimas“, – teigė pašnekovas.
Pasak jo, galutiniam draudimo pasiūlymui įtaką gali daryti bendras išmokų dydis, tačiau nėra duomenų, ar bendrovės atsižvelgia ir į automobilio markę.
„Taip pat su įmokos dydžio nustatymu yra susiję šie veiksniai: bendras išmokų dydis ir vidutinis vienos išmokos dydis, draudimo produkto platinimo per tarpininkus kaštai, teisės aktų reikalavimų pasikeitimai.
Neturime informacijos, kad draudimo bendrovės vertintų riziką, priklausomai nuo transporto priemonės markės“, – kalbėjo pašnekovas.
Naujienų portalas tv3.lt primena, kad Lietuvoje veikia speciali programėlė „Ubitel“, kuri vairuotojams gali padėti sumažinti automobilio draudimo kainą. Ši programėlė realiu laiku analizuoja vairavimo įpročius
Štai, jeigu į telefoną įsidiegėte minėtą programėlę, automobilio civilinės atsakomybės draudimą už standartinę siūlomą kainą galima įsigyti iš karto, bet po 14 dienų vairavimo su programėle pateikiamas vairavimo balas. Pastebima, kad kuo balas aukštesnis, tuo draudimo kaina gali būti pasiūlyta mažesnė.
Lietuvos draudikų asociacija atkreipia dėmesį, kad kiekviena draudimo bendrovė taiko skirtingą kainodarą.