Po miesto – vakaras kopose
Peru sostinėje Limoje „iGo2Dakar“ jau antrą kartą – pirmasis buvo lygiai prieš metus, tačiau tuomet laiko turizmui buvo gerokai mažiau. Dar neturėdami savo „Nissan Navara“, žurnalistai važiavo taksi bei vaikščiojo pėstute – sausio 1-ąją įveikė apie 10 kilometrų.
„Miestas ryte – tuščias. Nedarbo diena, o po Naujųjų metų sutikimo gyventojai nusprendė išsimiegoti. Mes tuo tarpu aplankėm vietines įžymybes, pasilabinom su prezidentu, kuris pasveikino lietuvius su praėjusiomis šventėmis. Apžiūrėjome, kaip atrodo centrinė miesto dalis – pernai nesuspėjom, nes tiesiog neturėjom laiko. Čia yra ką pamatyti – vargu ar poros dienų užtektų. Tačiau kiek galėjom, tiek pamatėm, o dabar laikas koncentruotis į smėlynus ir pradėti Dakaro odisėją“, – įspūdžius bėrė M. Plukys.
Kaip geriausią tą padaryti, kai automobilis – užrakintas uoste? Išsinuomoti kitą, su vairuotoju. „iGo2Dakar“ sėdo į perujiečio Josecos vairuojamą visureigį ir pasileido į kopas. Peru smėlynai – vieni didžiausių pasaulyje, o vaizdas, kai vienoje pusėje kopos, o kitoje – Ramusis vandenynas, sunkiai aprašomas ar nufotografuojamas.
„Trečiadienį pasivažinėjom kopose – tikrai smagu. Vaizdas nerealus, tad nusprendėme čia sutikti ir saulėlydį. O koks gi saulėlydis be grilio? Ta proga dykumoje pasidarėme nedidelę virtuvę, išsikepėme mėsytės su kiniška kepsnine ir saulę į vandenyną palydėjome vakarieniaudami. Kopose pagamintas kepsnys – puikus“, – pasakojo „iGo2Dakar“ projekto vadovas.
Intensyvios dienos sportininkams
Ketvirtadienį Kaljao uoste susirinko visi Dakaro ralio dalyviai – čia vyksta technikos atsiėmimas. Daugelis komandų turi po 3-4 transporto priemones, tad bendras Dakaro numeriais pažymėtos technikos skaičius viršija tūkstantį. Rytą (vietos laiku, mat skirtumas tarp Peru ir Lietuvos – 7 valandos) atstovėję eilėje, raudonosios „Nissan Navara“ sulaukė ir „iGo2Dakar“ komanda.
„Automobilis kelionę per vandenyną ištvėrė puikiai. Pernai jau gavome pamoką, kad per pusantro mėnesio išsikrauna akumuliatorius, tad šiemet iškart susitarėme su potencialiais „prikūrėjais“. Penktadienį važiuosim ieškoti plovyklos, nes „Navara“ po kelionės keltu labai murzina – tikrinsime, ar Peru plovyklos tokios pat geros kaip lietuviškos „H2Auto“, – Kaljao uoste pasakojo M. Plukys.
„iGo2Dakar“ per turėtą laiką jau spėjo susitvarkyti daugelį buitinių rūpesčių – pavyzdžiui, įsigyti vietines SIM korteles, tad artimiausiomis dienomis visą dėmesį skirs Dakaro ralio nušvietimui. O reikalų čia, dar neprasidėjus varžyboms, bus nemažai: sausio 3-4 visi sportininkai pasiima techniką iš Kaljao uosto, kitą dieną – administracinė ir techninė komisijos, o sekmadienį – starto podiumas. Pirmadienio rytą – pirmas greičio ruožas.
Technikos atsiėmimas padalintas į dvi dalis: kai kurie sportininkai ją atgauna sausio 3, kiti – 4 d. Anksčiau savo sportinius automobilius ir kitą techniką gavę sportininkai dar ketina pasimankštinti. Ketvirtadienį savo jėgas jau išbandė Vaidotas Žala, o penktadienį su kopomis susipažinti žada Arūnas Gelažninkas, Antanas Juknevičius ir Benediktas Vanagas.