Tarptautinis tyrimas atskleidė, kad 45 proc. SVV, kurie valdo ir išnaudoja jiems prieinamus didžiuosius duomenis, per artimiausius metus tikisi geresnių finansinių rezultatų. Palyginti, apklaustųjų kategorijoje, kurie nurodė, jog didžiųjų duomenų neanalizuoja, geresnių finansinių rezultatų tikisi tik kas penktas. Panašūs skirtumai užfiksuoti ir kitose srityse: naujus produktus ir paslaugas planuoja pristatyti 45 proc. didžiųjų duomenų naudotojų (27 proc. – nenaudojančių kategorijoje) bei 32 proc. planuoja plėstis į naujas užsienio rinkas (18 proc. – nenaudojančių kategorijoje).
„Duomenys Europos SVV suteikia konkurencinį pranašumą – tie, kurie analizuoja ir naudoja duomenis savo veikloje, savo ateitį vertina pozityviau. Visų dydžių verslus supa nuolat augantis informacijos kiekis: pradedant klientų ir pardavimo įžvalgomis, baigiant rinkos tendencijomis. Sėkmingi SVV pasitelkia įrankius, kurie surinktus duomenis paverčia įžvalgomis, padedančiomis matyti tendencijas bei paskatinti plėtrą. Išmanymas, kaip išnaudoti surinktus duomenis įgauti konkurencinį pranašumą – vienas pagrindinių verslo iššūkių šiandienos Europos SVV“, – sako Marianne Roling, „Microsoft“ sprendimų pardavimo SVV bei partnerių tinklo vadovė Centrinėje ir Rytų Europoje.
Trys iššūkiai Lietuvos SVV
Atlikus analogišką tyrimą Lietuvos SVV, paaiškėjo, kad didžiausiu jų vidiniu iššūkiu per artimiausius 12 mėnesių taps reikiamų įgūdžių užtikrinimas. Taip nurodė 56 proc. respondentų. Antroje vietoje atsidūrė tam tikrų verslo funkcijų perkėlimas į skaitmeninę erdvę (25 proc.), o trečioje – prieiga prie verslui svarbios informacijos realiu laiku (23 proc.).
„Visi iššūkiai vienaip ar kitaip Lietuvoje susiję taip pat su duomenimis ir jų analize – niekuo nesiskiriame nuo kitų šalių SVV. Neturėdami tinkamų įgūdžių nemokėsime įvaldyti didžiųjų duomenų ir jiems analizuoti skirtų įrankių. Neperkėlę verslo funkcijų į skaitmeninę erdvę negalėsime kaupti duomenų. Neturėdami prieigos prie duomenų realiu laiku negalėsime reaguoti į rinkos ir vartotojų pokyčius“, – sako Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ vadovas.
Pasak jo, Lietuvos SVV taip pat vis dar nenaudoja technologinių sprendimų srityse, kurios iš jų gauna ženklią naudą. Beveik 40 proc. respondentų nurodė, jog jų bendrovėse technologijos neatlieka arba nežino kokį vaidmenį atlieka užtikrinant lankstesnes darbo sąlygas. Kas trečias šiai kategorijai priskyrė bendravimą tarp darbuotojų ir su tarptautiniais partneriais, o kas ketvirtas – naujų verslo idėjų dalinimąsi bendrovės viduje.
Didžiuosius duomenis naudoja klientų paieškai ir komandos stiprinimui
Europos SVV apklausa parodė, kad didžiųjų duomenų naudojimą galima išskirti į dvi pagrindines grupes. Pirmoji – rasti naujus ir išlaikyti esamus klientus. 63 proc., teigiančių, jog didžiuosius duomenis naudoja, nurodė, kad sugeba rasti naujus klientus, palyginti su 37 proc. iš didžiųjų duomenų neišnaudojančių grupės. Taip pat 70 proc. (išnaudojančių didžiuosius duomenis) teigia, kad yra geriau pasirengę pagerinti dabartinius santykius su klientais, palygint su 44 proc. iš neanalizuojančių duomenų grupės.
Antrasis tikslas – parengti kuo stipresnę komandą. Analizuojantys duomenis teigė, kad 57 proc. technologijos padeda pagerinti pardavimo komandos produktyvumą bei 74 proc. pagerino darbuotojų įgūdžius, palyginti su atitinkamai 23 proc. ir 54 proc. grupėje apklausos dalyvių, kurie duomenų neanalizuoja.
„Microsoft“ užsakymu „Ipsos Mori“ sausio-vasario mėnesiais apklausė 6200 SVV darbuotojų iš Belgijos, Čekijos, Danijos, Suomijos, Prancūzijos, Vokietijos, Graikijos, Vengrijos, Italijos, Nyderlandų, Norvegijos, Lenkijos, Portugalijos, Rumunijos, Slovėnijos, Ispanijos, Švedijos, Šveicarijos, Jungtinės Karalystės ir Ukrainos. Reprezentatyvią Lietuvos SVV darbuotojų apklausą vasario mėnesį atliko „Spinter tyrimai“. Jos metu Lietuvoje apklausta beveik 300 respondentų.