Saulius Masalskas, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
Didžiausių Europos miestų taksistai pakilo į nelygią kovą su modernių laikų konkurentais apsiginklavusiais internetu ir išmaniaisiais telefonais. Taigi Paryžiaus, Marselio, Londono ir Barselonos taksistai streikavo, kentėjo keleiviai, o taksistų konkurentai – internetiniai vežėjai – gavo papildomo pelno.
Dešimtys tūkstančių licencijuotų Prancūzijos taksistų ne tik atsisakė vežti keleivius, bet savo automobiliais užblokavo pagrindinius oro uostus ir sudarė milžinišką spūstį pagrindiniame Paryžiaus aplinkkelyje. Taip jie protestuoja, prieš jų manymu nesąžiningą ir neteisėtą internetinių vežėjų konkurenciją. Turima omenyje amerikiečių kompaniją „Uber“, kuri sukūrė programą išmaniesiems telefonams, leidžiančią išsikviesti artimiausią jų laisvai samdomą vairuotoją su automobiliu. Pagal GPS suskaičiuotą ir konkrečia suma įvertintą maršrutą nuvykti ten, kur reikia. Ir svarbiausia – tai bus gerokai pigiau nei Paryžiaus ar Londono taksi. Taksistai, piktinaisi, kad šiems vežėjams nereikia pirkti licencijų, draudimų, ir specialių taksi automobilių. Bet didžiausią nerimą kelia skaičiai – nuo „Uber“ atsiradimo 2009aisiasi jų pajamos sumažėjo daugiau kaip penktadaliu.
Streikuojantys taksistai reikalauja, kad miestai, kurie iki šiol reguliuoja šią uždarą profesiją, uždraustų konkurentus. Kai kur tai bandyta padaryti, bet net Europos Komisijos pareigūnai pripažino, kad tokios protekcinės priemonės negali sustabdyti inovacijų proceso – nes galų gale keleivis gauna efektyvesnę ir pigesnę paslaugą. Kalifornijoje įsikūrusi internetinių vežimo paslaugų kompanija „Uber“ jau veikia ir 20 Europos miestų ir planuoja plėstis toliau. Jos vadovų nuomone, šis streikas jiems tiek į naudą. Beje, reikėtų nepamiršti, kad jos įkūrėjai sugalvojo tokį keleivių ir vairuotojų bendravimą internetu būtent Paryžiuje, kai vieną lietingą dieną niekaip nesugebėjo prisikviesti vietinio taksi.