• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pastaruoju metu pasikeitus prekybos tinklą „Maxima“ valdančios bendrovės „Maxima LT“ vadovams, rinkoje kilo diskusijų banga - vieni tokios didelės korporacinės struktūros permainas laiko įprastomis, kiti pasigenda skaidrumo ir aiškesnio pokyčių pagrindimo.

6

Pastaruoju metu pasikeitus prekybos tinklą „Maxima“ valdančios bendrovės „Maxima LT“ vadovams, rinkoje kilo diskusijų banga - vieni tokios didelės korporacinės struktūros permainas laiko įprastomis, kiti pasigenda skaidrumo ir aiškesnio pokyčių pagrindimo.

REKLAMA

Dauguma BNS kalbintų įvairių sričių ekspertų sutaria, kad naujai „Maxima LT“ vadovybei keliama užduotis įgyvendinti naują prekybos tinklo strategiją, skirtą atremti pokyčius rinkoje ir išlaikyti savo pozicijas.

Struktūriniai pokyčiai bendrovėje „Maxima LT“ pradėti pernai liepą, o šių metų pradžioje netikėtai pakeistas 2,5 metų dirbęs įmonės vadovas, vėl pranešta apie keičiamą valdymo struktūrą. 2015 metų rudenį pradėta stiprinti „Vilniaus prekybos“ grupės komunikacija, kartu keičiant ir „Maxima LT“ viešuosius ryšius. Pokyčių čia būta ir 2016-aisiais bei šių metų pradžioje.

Greita reakcija į pokyčius ir skaidri komunikacija - būtina

Asociacijos „Baltic Institute of Corporate Governance“ prezidentas Rytis Ambrazevičius sako, kad greitos apyvartos vartojimo prekių versle greita reakcija į pokyčius yra būtina. Anot jo, „Maxima LT“ veikla yra svarbi ne tik tūkstančiams jos darbuotojų, bet ir tiekėjams, partneriams, todėl jai galioja aukštesnis skaidrumo standartas.

REKLAMA
REKLAMA

„Jei vadovas ar vadovai neįgyvendina akcininko keliamų tikslų, jie keičiami. Kita vertus, daugelio aukščiausio lygio vadovų pakeitimas vienu metu nėra tipinė situacija ir, jei tokių pokyčių priežastys nėra aiškiai komunikuojamos, gali sukelti klausimų. Šis prekybos tinklas nėra kotiruojamas biržoje ar kitaip formaliai įpareigotas detaliau atsakyti į šiuos klausimus, tačiau dėl didelės apimties jo veikla aktuali ne tik akcininkams, bet ir vadinamiesiems interesų dalininkams – dešimtims tūkstančių darbuotojų, tiekėjų, partnerių ir panašiai, taigi, šiuo atveju galima sakyti, jog ir šiam tinklui turėtų galioti šiek tiek kitas, aukštesnis skaidrumo standartas“, - BNS sakė R.Ambrazevičius.

REKLAMA

Anot jo, geriausi valdysenos principai tokiais atvejais rekomenduoja skaidrumą ir aiškią komunikaciją.

„Tai nėra tik vienos krypties eismas, nes dalininkų pasitikėjimas daro vis didesnę įtaką verslams ir ilgainiui grįžta geresniais veiklos rezultatais“, - komentavo R.Ambrazevičius.

Nauji vadovai turėtų sugebėti laviruoti besikeičiančioje rinkoje

Vadybos konsultantas ir mažmeninės prekybos ekspertas Justas Gavėnas BNS teigė, kad, viena vertus, vadovų pokyčiai didelėse verslo struktūrose yra natūrali praktika, tačiau „Maxima LT“ atvejis byloja, kad prekybos tinklas žengia į naują kokybinį etapą.

REKLAMA
REKLAMA

„Matyti, kad prekybos tinklas pereina į naują kokybinį etapą, kuriame bus didžiuliai pokyčiai ir iššūkiai, kuriuose, tikėtina, reikia naujos vadovų komandos. Sunku pasakyti, ar tai susiję su išoriniais rinkos veiksniais, pavyzdžiui, „Lidl“ atėjimu, ar su vidiniais veiksniais, tačiau matome, kad pokyčiai vyksta tiek organizacinėje struktūroje, tiek kapitalo prasme - integruojama elektroninės prekybos įmonė „Barbora“. Tikėtina, kad nauji darbai reikalaus naujų kompetencijų ir automatiškai naujų žmonių“, - BNS sakė J.Gavėnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, iš farmacijos sektoriaus atėjusi K.Meidė yra kompetentinga ir turi patirties itin konkurencingoje rinkoje.

„Farmacijos verslo vyksta didelis karas - yra pigūs žaidėjai ir kiti, kurie bando būti specializuotais. Tikėtina, kad konkurencinėms sąlygoms „Maxima LT“ bus skirta daugiau dėmesio. Bent jau nauji vadovai buvo ten, kur vyksta daugiausiai permainų ir konkurencinės kovos mažmeninės prekybos rinkoje“, - kalbėjo J.Gavėnas.

REKLAMA

Eksperto teigimu, visa mažmeninės prekybos rinka šiuo metu yra didelėje nežinomybėje dėl galimų ir sunkiai nuspėjamų politinių sprendimų.

„Politine prasme matome labai didelį maišymąsi, painiavą ir skirtingas nuomones. Akivaizdu, kad bus bandoma griežčiau reguliuoti mažmeninę prekybą ir sudėtingesnėse sąlygose reikės naujų kompetencijų. Reikia būti pasiruošus laukti siurprizinių reguliavimų ir mokėti prie jų prisitaikyti. Šioje vietoje farmacijos sektorius ir yra stiprus, nes tai yra itin griežto reguliavimo sektorius, jame dirbantys žmonės sugeba laviruoti tarp keistų ir kartais perteklinių reguliavimų“, - sakė J.Gavėnas.

REKLAMA

M.Dubnikovas: keičiant strategiją, sveika pakeisti ir vadovus

Vadovų pasikeitimas didelėse verslo struktūrose neturėtų stebinti, mano ir Lietuvos verslo konfederacijos Mokesčių komisijos pirmininkas Marius Dubnikovas.

„Akcininkai per valdybą reikalauja geriausių rezultatų, siekia surasti optimaliausią vadovų komandą. Matant tobulintinas vietas, priimamas sprendimas keisti vadovus, nes jie akcininkų akyse yra tie patys darbuotojai. Šioje vietoje nematau jokio išskirtinumo, netgi atvirkščiai - viena didžiausių įmonių grupių veikia progresyviai ir naudoja pasaulinę praktiką. Akcininkai neleidžia vadovams suaugti su įmone, o matydami tobulintinus dalykus, aktyviai juos keičia ir manau, kad tai yra pakankamai tvarus požiūris“, - BNS sakė M.Dubnikovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, pokyčių priežastys gali būti susijusios su tuo, jog akcininkų netenkino „Maxima LT“ rezultatai, tačiau prekybos tinklui gali būti keliami ir nauji tikslai, kuriuos įgyvendinti patikėta naujiems vadovams.

„Teoriškai įmonėse norint pakeisti strategiją, yra sveika pakeisti vadovus, nes seni vadovai, dirbę pagal prieš tai buvusią strategiją, galbūt ne visai gali priimti ar sukurti naują strategiją. Todėl didelėse korporacijose keičiant strategiją iš esmės, normalu, kad yra keičiama vadovų komanda, nes naujai atėję žmonės mąsto kitaip ir naujai iškelti uždaviniai jiems yra lengviau įveikiami“, - aiškino M.Dubnikovas.

REKLAMA

Anot jo, dinamiškoje ir sparčiai besikeičiančioje mažmeninės prekybos rinkoje suprantamas akcininkų noras keisti įmonę, siekiant kuo geriau prisitaikyti prie pokyčių ir įveikti iššūkius.

Laukiama komunikacijos pokyčių

Komunikacijos specialistas ir viešųjų ryšių bendrovės „Nova Media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas teigia, kad atėjus naujai „Maxima LT“ vadovų komandai, gali kisti ir įmonės reklamos bei rinkodaros strategija.

REKLAMA

„Žmonės, kurie atėjo į („Maxima LT“ - BNS) vadovybę, yra patyrę, turintys patirties kitame mažmeninės prekybos sektoriuje ir akcininkai daro sprendimus, žinodami tų žmonių kompetencijas ir žinias. Galima tikėtis tam tikrų pokyčių pačioje komunikacijoje, nes praėję metai parodė, kaip pasikeitė rinka ir dabar matome agresyvius tarpusavyje besipešančius konkurentus. Logiška, kad tam tikrų pokyčių greičiausiai bus, bet dar kol kas mes nematėme, kad startuotų didelės reklamos ar pardavimų kampanijos“, - BNS sakė A.Katauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, mažmeninės prekybos rinkoje komunikacijos požiūriu pagrindinės aktualijos šiemet turėtų išlikti kainų kilimas, agresyvi prekybos tinklo „Lidl“ komunikacija ir prekybos tinklų „Rimi“ ir „Iki“ jungtuvės.

„Maximai“ atėjo pokyčių laikas ir aš šitą procesą matau kaip baterijų perkrovimą ir naują startą“, - teigė komunikacijos ekspertas.

A.Katausko teigimu, aukščiausių įmonių vadovų pasikeitimas nuolat kelia daug klausimų, o ilgas šios temos eskalavimas viešoje erdvėje gali paskatinti gandus, kurie gali neigiamai paveikti įmonę. Vis dėlto ekspertas priduria, kad konkurencingoje rinkoje informacijos pateikimas yra ribojamas.

REKLAMA

„Iš vienos pusės galima sutikti, kad trūksta informacijos, bet reikia nepamiršti, kad kalbame apie „Maximą“. Prieš dvejus metus sužinoti kažką buvo visiškai be šansų, išskyrus tai, ką jie nori patys pasakyti. Sutinku, kad informacijos trūkumas atkreipia daug dėmesio į pačią bendrovę, bet esu įsitikinęs, kad ta bendrovė padarys viską, kad būtų kiek įmanoma pristatyti tie dalykai, kuriuos reikia pristatyti. Įmonė veikia konkurencingoje rinkoje ir kai kurių žingsnių atskleidimas būtų per didelė dovana konkurentams“, - kalbėjo A.Katauskas.

REKLAMA

M.Dubnikovo teigimu, „Maxima“ nėra biržoje kotiruojama įmonė, todėl ji neturi prievolės atskleisti visą informaciją.

„Kaip nekotiruojama įmonė ji turi tam tikrą atvirumo standartą, nes ji komunikuoja. Be abejo, rinka norėtų žinoti kiekvieną detalę, bet jei įmonė nėra kotiruojama, jai nėra tokios prievolės ir akcininkai turi teisę elgtis taip, kaip nori. Be abejo, kaip didelė įmonė ji yra svarbi Lietuvai, tos informacijos norėtųsi daugiau, bet skelbiama informacija yra normali praktika, sunku būtų kabinėtis prie įmonės, nes yra išlaikomas tam tikras konfidencialumas“, - kalbėjo M.Dubnikovas.

REKLAMA
REKLAMA

Pokyčiai „Maxima LT“ vadovybėje

Sausio 9 dieną „Maxima LT“ vadove paskirta bendrovės „Euroapotheca“ vadovė K. Meidė, pakeitusi nuo 2014 metų rugpjūčio jai vadovavusį Žydrūną Valkerį, kuris paliko „Vilniaus prekybos“ grupę. Pasak „Maxima LT“ valdybos pirmininkės Raimondos Kižienės, pokyčių kokybė ir greitis yra nepakankami, todėl norint toliau pirmauti rinkoje, bendrovė privalo keistis greičiau.

Praėjusią savaitę įmonė pranešė keičianti valdymo struktūrą, pagal kurią Pirkimų, Komercinės analizės ir Marketingo departamentai tampa tiesiogiai pavaldūs įmonės generalinei direktorei. Iki tol šie departamentai buvo pavaldūs komercijos vadovui Pauliui Dambrauskui, kuris taip pat paliko bendrovę.

Pernai liepą buvo suformuoti Plėtros ir statybų, Korporacinių reikalų ir Komercijos analizės departamentai, peržiūrėtas kai kurių kitų skyrių pavaldumas.

Pernai liepą suformuotas ir naujas „Maxima LT“ Korporacinių reikalų departamentas, kuriam vadovavo Rosvaldas Gorbačiovas, tačiau sausį jį pakeitė „Maxima grupės“ korporacinių reikalų vadovas Jaunius Špakauskas.

Bendrovės Pirkimų departamento vadove praėjusią savaitę paskirta buvusi „Maxima Latvijos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė, kuri pakeitė Nijolę Penkovskienę. Vasario pabaigoje „Maxima LT“ palieka ir įmonės personalo vadovė Tatsiana Ihnatovich.

REKLAMA

Paskelbus apie naujausius pokyčius „Maxima LT“ vadovybėje, K.Meidė teigė, kad atnaujinta įmonės struktūra leis bendrovei būti lankstesnei ir greičiau priimti svarbius sprendimus. „Kaip mažmeninės prekybos lyderis turime geriausiai suprasti kliento poreikius ir būti žingsniu priekyje savo konkurentų“, – tuomet sakė K.Meidė.

„Maxima LT“ komunikacijos vadovė Renata Dantė BNS teigė, kad pertvarkius prekybos srities valdymą, atnaujinus korporacinių reikalų departamento struktūrą bei komandą, užbaigiamas vienas „Maxima LT“ valdymo tobulinimo etapų.

„Dabar bus vertinamas įgyvendintų pokyčių efektas – ar jie duos planuotų ir norimų rezultatų. Šiuo metu tolesnių pokyčių nenumatoma. Vis dėlto, reikia turėti mintyje tai, kad „Maxima LT“ veikia viename dinamiškiausių ir labiausiai konkurencingų ekonomikos sektorių, tad vienokie ar kitokie pokyčiai yra verslo kasdienybės dalis“, - BNS teigė R.Dantė.

Autorius: Mindaugas Samkus

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų