Apklausos rodo, kad tai lemia gana nedidelį pirkėjų aktyvumą internetinėje erdvėje. Bendrovės pranešime teigiama, kad pagal apklausų duomenis, Lietuvoje bent kartą per mėnesį internetu perka apie 30 proc. interneto vartotojų. Tuo tarpu Europoje šis procentas siekia iki 80 procentų. Viena iš aktualiausių priežasčių – žemas vartotojų pasitikėjimo lygis el. prekyba Lietuvoje.
„Saugi pirkti“ kaip dažniausius trūkumus, rastus patikrinimo metu, nurodo nepateikia informaciją apie asmens duomenų naudojimo tikslus ir tvarką el. parduotuvėje, o pardavėjai dažnai būna neregistruoti Asmens duomenų apsaugos inspekcijoje kaip Duomenų valdytojas.
Be to, el. parduotuvėse dažnai nepateikiama prekių grąžinimo ir sandorio nutraukimo, garantinio aptarnavimo, kontaktinė informacija ir įstaigos rekvizitai.
„Saugu pirkti“ iki metų pabaigos planuoja patikrinti iš viso apie 300 el. parduotuvių.
Kaip teigiama pranešime spaudai, projekto sertifikavimo kriterijai parengti pagal Lietuvoje ir ES veikiančius teisės aktus, taip pat atsižvelgta ir į tarptautinių patikimumo ženklų patirtį sertifikuojant el. parduotuves kitose šalyse. Parengti reikalavimai buvo suderinti su Lietuvoje veikiančiu Europos vartotojų centru, Asmens duomenų apsaugos inspekcija bei kitomis organizacijomis.
Reikalavimus atitinkančios el. parduotuvės gauna sertifikatą „Saugu pirkti“.