Niujorko miesto metro galbūt nėra pats geriausias pasaulyje – daugelyje vietų nėra tokių patogumų kaip oro kondicionieriai ar iki artimiausio traukinio likusį laiką rodančių ekranų. Be to, nuolat yra vykdomi įvairūs remonto darbai, o miesto valdžia nepaliaujamai kelia bilietų kainas, rašo portalas „Business Insider“.
Nepaisant to, Niujorko miestas gali pasigirti tuo, kad turi ilgiausią pasaulyje metro – jo bendras bėgių ilgis siekia daugiau kaip 1000 kilometrų. Kol Vilniaus mieste dar tik kuriami požeminės transporto sistemos statybų planai, siūlome susipažinti su didžiausiais pasaulio metro.
Kopenhagos metro
Copenhagen (nuotr. SCANPIX)
Ilgis – 21 kilometras
Kelionės kaina – 64 litai už 10 važiavimų
Darbo laikas – visą parą
Kopenhagos miesto metro pasižymi savo švara ir patikimumu. Požeminė transporto sistema veikia visą parą, ištisus metus. Piko metu traukiniai važiuoja kas dvi minutes, o visą likusią dienos dalį – kas tris minutes, išskyrus vėlyvą paros metą, kuomet traukinio tenka lauki iki 15 minučių. Dėl savo puikumo ir keleivių pasitenkinimo Kopenhagos metro yra laimėjęs „Terrapinn“ Geriausio metų metro apdovanojimą.
Dubajaus metro
Dubai (nuotr. SCANPIX)
Ilgis – 52 kilometrai
Kelionės kaina – iki 185 litų už 30 dienų bilietą
Darbo laikas – nuo 6 valandos ryto iki 11 valandos vakaro (penktadieniais iki 2 valandos nakties)
Dubajaus metro yra pastatytas visai neseniai, jis pradėjo veikti 2009 metais. Pats metro yra gana futuristinis, jame mažiau darbo atitenka traukinių vairuotojams.
Barselonos metro
Barcelona (nuotr. SCANPIX)
Ilgis – 93 kilometrai
Kelionės kaina – iki 178 litų už mėnesinį bilietą
Darbo laikas – nuo 5 valandų ryto iki vidurnakčio (nuo sekmadienio iki ketvirtadienio); nuo 5 valandų ryto iki 2 valandos nakties (penktadieniais ir šeštadieniais)
Bostono „T“
Boston (nuotr. SCANPIX)
Ilgis – 103 kilometrai
Kelionės kaina – 150 litų už mėnesinį bilietą
Darbo laikas – nuo 5 valandos ryto iki 1 valandos nakties
Bostono metro yra kritikuojamas už tai, kad net ir savaitgaliais baigia darbą pakankamai anksti. Miesto gyventojai taip pat skundžiasi, kad valdžia nepagrįstai kelia bilietų kainas. Be to, dažnai pasitaikantys gedimai „užtarnavo“ Bostono metro nepatikimos požeminės transporto sistemos reputaciją.
Singapūro SMRT
Singapore (nuotr. SCANPIX)
Ilgis – 128 kilometrai
Kelionės kaina – priklausomai nuo nuvažiuoto atstumo
Darbo laikas – nuo pusės 6 ryte iki 1 valandos nakties
Singapūro SMRT gavo „Terrapinn“ apdovanojimus už geriausią Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono metro ir kaip efektyviausiai elektros energiją naudojantį metro.
Vašingtono metro
Washington (nuotr. Balsas.lt)
Ilgis – 170 kilometrų
Kelionės kaina – keliautojai gali įsigyti elektronines kelionės korteles „SmartTrip“ ir papildyti jas iki 300 JAV dolerių. Šias korteles reikia perbraukti įeinant ir išeinant iš metro. Priklausomai nuo atstumo kelionės bilietas gali svyruoti nuo 5 iki 12,5 lito.
Darbo laikas – savaitės dienomis – nuo 5 valandų ryto iki vidurnakčio, savaitgaliais – nuo 7 valandų ryto iki 3 valandų nakties
Vašingtono miesto metro yra liūdnai pagarsėjęs dėl savo nepatikimumo. Keleiviai taip pat negali įsigyti savaitinių ar mėnesinių kelionės bilietų, kurie paprastai būna pigesni ir patogesni.
Tokijo metro
Tokyo (nuotr. Balsas.lt)
Ilgis – 203 kilometrai
Kelionės kaina – 518 litų už mėnesinį bilietą
Darbo laikas – nuo 5 valandų ryto iki 1 valandos nakties
Tokijo metro yra vienas iš didžiausių ir daugiausiai žmonių aptarnaujančių požeminių transporto sistemų visame pasaulyje. Nepaisant to, kad traukinių vagonai nuolat būna perpildyti, tačiau tai netrukdo Japonijos sostinės metro būti labai efektyviu – juo galima pasiekti beveik visas miesto dalis. Tokijo metro iš viso yra beveik 300 stotelių.
Honkongo metro
Ilgis – 210 kilometrų
Kelionės kaina – iki 155 litų už mėnesinį bilietą
Darbo laikas – nuo 6 valandų ryto iki 1 valandos nakties
Honkongo metro pasižymi savo efektyvumu ir dideliu greičiu. Per savaitę vidutiniškai yra atliekama daugiau kaip 4 mln. kelionių. Iš viso metro turi 152 stoteles.
Hong Kong Metro (nuotr. SCANPIX)
Paryžiaus metropolitenas
Paris (nuotr. SCANPIX)
Ilgis – 214 kilometrų
Kelionės kaina – 210 litų už mėnesinį bilietą
Darbo laikas – nuo 5.30 ryto iki 1.15 valandų nakties (nuo sekmadienio iki ketvirtadienio); nuo 5.30 ryto iki 2.15 valandų nakties (penktadieniais ir šeštadieniais)
Paryžiaus metro yra vienas judriausių pasaulyje ir turi per 300 stotelių. Tai taip pat yra vienas iš tankiausių metro – stotelės yra arti viena kitos ir jas pasiekti nėra sudėtinga.
Madrido metro
Madrid (nuotr. SCANPIX)
Ilgis – 286 kilometrai
Kelionės kaina – apie 165 litai už mėnesinį bilietą
Darbo laikas – nuo 6 valandų ryto iki pusės 2 nakties
Madrido metro yra puikiai pritaikytas keleiviams. Įsėsti ne į tą traukinį praktiškai yra neįmanoma, nes traukiniai yra aiškiai sužymėti, o traukinių konduktoriai nuolat pranešinėja kitą stotelę.
Maskvos metro
Moscow (nuotr. SCANPIX)
Ilgis – 298 kilometrai
Kelionės kaina – 150 litų už mėnesinį bilietą
Darbo laikas – nuo 6 valandų ryto iki 1 valandos nakties
Maskvos metro kiekvieną dieną naudojasi daugiau kaip 7 mln. gyventojų. Metro sudaro 12 skirtingų linijų, iš viso yra 182 stotelės. Rusijos sostinės metro pasižymi savo išskirtine architektūra, o laukimo sales puošia įmantrūs senoviniai šviestuvai.
Čikagos metro
Chicago (nuotr. SCANPIX)
Ilgis – 360 kilometrų
Kelionės kaina – 215 litų už mėnesinį bilietą
Darbo laikas – nuo 5 valandų ryto iki 1 valandos nakties. Kai kuriomis linijomis po 1 valandos nakties kas pusvalandį kursuoja naktiniai traukiniai.
Londono metro
London (nuotr. SCANPIX)
Ilgis – 400 kilometrų
Kelionės kaina – 430litų už mėnesinį bilietą
Darbo laikas – nuo pusės 6 ryte iki 1 valandos nakties
Londono metro pasižymi tuo, kad yra patikimas ir švarus. Požemine miesto transporto sistema naudotis yra gana paprasta, o miesto valdžia nuolat kuria planus, kaip metro būtų galima dar labiau patobulinti ir išplėsti. Londono metro atiteko „Terrapinn“ apdovanojimas už geriausią Europos metro.
Niujorko metro
New york (nuotr. SCANPIX)
Ilgis – 1062 kilometrų
Kelionės kaina – 260 litų už mėnesinį bilietą
Darbo laikas – visą parą
Nors Niujorko miesto metro yra vienas brangiausių pasaulyje, tačiau jis yra vienas iš nedaugelių, kuris veikia 24 valandas per parą, ištisus metus. Metro sistemą dar labiau praplėsti turėtų šiuo metu statomos Antrosios aveniu linijos atidarymas.