Prekybos tinklo „IKI“ duomenimis, lyginant didžiųjų Lietuvos miestų pirkėjų krepšelio dydį šių metų sausio mėnesį, kai Lietuva perėjo prie naujosios valiutos – euro, su tuo pačiu laikotarpiu pernai, matyti, kad vidutinis didmiesčiuose gyvenančių pirkėjų krepšelio dydis beveik nesikeitė. Tačiau, prekybininkai pastebi, kad mažesnių miestų gyventojai eurų išleisti neskuba ir kol kas labiau linkę taupyti.
Didmiesčių gyventojų apsipirkimo įpročių euras nepakeitė
Prekybos tinklo „IKI“ pardavimų duomenys rodo, jog didžiųjų Lietuvos miestų gyventojai nesunkiai adaptavosi prie pasikeitusios valiutos. „Greičiausiai didmiesčių gyventojai yra labiau pratę prie euro, nes galbūt dažniau keliauja ir yra geriau susipažinę su euru. Taigi, naujoji valiuta didžiųjų miestų gyventojų išlaidų ženkliai nepakeitė“, – teigia prekybos tinklo „IKI“ Viešųjų ryšių vadovas Andrius Petraitis.
Sausio mėnesio pardavimai rodo, jog euro įvedimas didesnę įtaką turėjo mažesnių miestų gyventojams, todėl jie buvo linkę labiau taupyti ir dažniau rinkosi akcijomis pažymėtus produktus. Prekybos tinklo duomenimis, labiausiai taupė pajūrio ir kiti vakarų Lietuvos gyventojai.
Mažesnių miestelių gyventojai dar pratinasi prie naujosios valiutos
Prekybininkai pastebi, kad mažesnių miestelių gyventojai, išleidę litus, labiau buvo linkę skaičiuoti eurus. „Šie pirkėjų krepšelio pokyčiai rodo, jog priešingai nei didmiesčių, mažesnių miestelių gyventojai dar nesijaučia įpratę prie euro, todėl stengiasi taupyti. Galimai tokį pirkėjų elgesį lėmė ir gauti pirmieji atlyginimai eurais, ir vizualiai sumažėjusios prekių nuolaidos, nors jos ir liko tokios pat kaip ir prieš euro įvedimą“, – teigia A. Petraitis.
Anot jo, pirmąjį šių metų mėnesį pirkėjai dažniau rinkosi pigesnes, akcijomis žymėtas prekes, o pernai metų gruodžio mėnesį, nupirkta daugiau ilgo galiojimo produktų – bakalėjos prekių pardavimai išaugo beveik dešimtadaliu. „Tokį pirkėjų elgesį greičiausiai lėmė nerimas dėl galimų kainų pokyčių įsigaliojus naujajai valiutai, tačiau norime nuraminti, jog kainos buvo konvertuotos pagal oficialų lito ir euro kursą, laikantis teisės aktuose numatytos tvarkos“, – teigia A. Petraitis.
Sugalvojo kaip palengvinti pirkėjų apsipirkimą po euro įvedimo
Prekybos tinklas „IKI“ rado būdą kaip palengvinti pirkėjų apsipirkimą po euro įvedimo – užfiksavo daugiau kaip 100 būtiniausių prekių kainas. „Atrinkome daugiau kaip 100 labiausiai pirkėjų pamėgtų produktų ir užtikrinome, jog šių prekių kainos yra ne didesnės nei prieš įvedant eurą t. y. bus tokios pat kaip pernai metų lapkričio mėnesį, arba net mažesnės. Užfiksuotų kainų prekių sąrašas yra skelbiamas viešai. Taip pat prie kiekvienos iš atrinktų prekių kabo karuliai, kurie išskiria prekes iš kitų. Tokiu būdu pirkėjams nereikės ilgai ieškoti ir lyginti kainų, jie lengvai pastebės geriausius kainų pasiūlymus prekių lentynose“, – teigia, A. Petraitis.
Ši žingsnis – tik vienas iš pavyzdžių, kaip prekybos tinklas žada palengvinti pirkėjams apsipirkimą naująja valiuta. „Mes nuolat deramės su tiekėjais dėl žemesnių prekių tiekimo kainų, kadangi mūsų prioritetas – pasiūlyti pirkėjams kokybiškus produktus geriausia kaina. Šiuo metu vidutiniškai apie 8 proc. atpiginome daugiau nei 80 skirtingų lietuviškų pieno produktų. Taip pat sausį, kaip ir kasmet tokiu metu, beveik penktadaliu mažėjo daržovių, vaisių bei kai kurių šaldytų uogų kainos“, – kalba A. Petraitis.